RST-Smurf
V.I.P. Member
Eind vorig jaar heeft mams afscheid genomen van de Karl. Was een leasewagen en ze reed er te weinig mee.
Maar ze miste toch een 4wieler, dus sinds een paar maandjes is ze in het bezit van een Ford Ka. En deze zag er aardig uit. Maar wist meteen dat m'n detailershandjes stonden te jeuken. En afgelopen juli tijdens m'n vakantie heb ik me aardig kunnen uitleven.
De Ka bij aanvang:


Dus eerst grondig schoongemaakt. Met APC en een kwastje de deursponningen en de lastige randjes en hoekjes gedaan. Daarna wassen. En rondje Iron-X. En natuurlijk grondig spoelen.
En dan mag die lekker binnen staan.

En dan kleien. Enja dat kon dit 13 jarige varkentje wel gebruiken. Lak voelde erg ruw.
En na het kleien het rondje lakinspectie. Auto is 13 jaar oud en ja dat heeft gebruikssporen. Maar een detailer ziet hier de uitdaging in.
Na wat testspotjes over de grote linie de volgende stappen gedaan :
Rotary met wollen padje en de Scholl concepts S3+. Vervolgens de DAP met blauwe pad en de Scholl concepts S17. Daarna rondje DAP met Scholl concepts S40 met een zwarte pad en als laatste stap de DAP met zwarte pad en de Carpro Essence. Tussen alle stappen in de lak ontvet met Eraser. Behalve na de Essence.
Op de deur zat een wat heftiger kras,

Deze in meerdere stappen nat geschuurd.

En vervolgens met de rotary en de wollen padje en de Scholl concepts S3 gepolijst

Kras is nu voor een 90% weg en dat is genoeg. Hij valt niet meer op.
En op de achterste rand aan de rechterzijde zat een wat minder mooi gespoten deel....

En ook hier nat geschuurd en gepolijst.
En na.

En heb ik op de randen boven de deuren en deel van de motorkap dit ook gedaan.
Maar ook de koplampen geschuurd en gepolijst ivm verkleuring. Voor,

En na,

Maar zijn er ook andere dingen gedaan. De voorruitparafaan is eraf geweest.

En maar goed ook dat ik dit weg haal, bleek er allemaal water in te staan. Boosdoener was snel gevonden,


Dus dit deel ook lekker schoon gemaakt en in de Reload gezet. Maar ook de metalen plaat waar de parafaan opzit eruit gehaald en voorzien van wat verse lak

Meteen ook de motorruimte schoongemaakt en in de Reload gezet en alles weer terug geplaatst.

En naast de motorruimte ook het interieur onder handen genomen. Deze zag er aardig uit , maar een rondje apc en extractor doet je toch anders denken. En meteen de dashboard en al andere kunststof delen in de Poorboys Naturel Look gezet.


En ondertussen het lakwerk voorzien van de Carpro C-Quartz UK 3.0 en de Gliss. Ongespoten kunststof in de D-Lux.




Maar naast dit ook een mooie upgraden aan de Ka gedaan. Vanaf het begin heb ik gezegd voor een mooi setje lm te zorgen. Dit maakt de wagen meer af. En na wat zoeken een zo goed als nieuwe set gevonden. Zag er zeer goed uit , geen krasje op te vinden en niet ranzig aan de binnenkant.

En uiteraard deze ook grondig aangepakt. Gewassen, gekleid, gepolijst en in de D-Lux gezet. En de bandjes in de Soft99 .


En nadat deze eronder waren gezet kon Ka weer een frisse neus halen.






Zelf ben ik erg blij met het behaalde resultaat. En zeker een 90% verbetering in de lakwerk. En de glans.....
Best aardig wat tijd ingestoken. Maar gewoon alles op m'n gemakkie gedaan. De auto heeft een 3 weken hier in de schuur gestaan. Klinkt lang , maar ben tussendoor nog een week weggeweest ivm de 4daagse feesten
. En heb me deze keer ook erg uitgeleefd op de auto, of zoals een kameraad zei , "erg mierenneukerig bezig geweest" ..
Maar mams is weer erg trots. En daar doen we het ook voor.
Maar ze miste toch een 4wieler, dus sinds een paar maandjes is ze in het bezit van een Ford Ka. En deze zag er aardig uit. Maar wist meteen dat m'n detailershandjes stonden te jeuken. En afgelopen juli tijdens m'n vakantie heb ik me aardig kunnen uitleven.
De Ka bij aanvang:


Dus eerst grondig schoongemaakt. Met APC en een kwastje de deursponningen en de lastige randjes en hoekjes gedaan. Daarna wassen. En rondje Iron-X. En natuurlijk grondig spoelen.
En dan mag die lekker binnen staan.

En dan kleien. Enja dat kon dit 13 jarige varkentje wel gebruiken. Lak voelde erg ruw.
En na het kleien het rondje lakinspectie. Auto is 13 jaar oud en ja dat heeft gebruikssporen. Maar een detailer ziet hier de uitdaging in.
Na wat testspotjes over de grote linie de volgende stappen gedaan :
Rotary met wollen padje en de Scholl concepts S3+. Vervolgens de DAP met blauwe pad en de Scholl concepts S17. Daarna rondje DAP met Scholl concepts S40 met een zwarte pad en als laatste stap de DAP met zwarte pad en de Carpro Essence. Tussen alle stappen in de lak ontvet met Eraser. Behalve na de Essence.
Op de deur zat een wat heftiger kras,

Deze in meerdere stappen nat geschuurd.

En vervolgens met de rotary en de wollen padje en de Scholl concepts S3 gepolijst

Kras is nu voor een 90% weg en dat is genoeg. Hij valt niet meer op.
En op de achterste rand aan de rechterzijde zat een wat minder mooi gespoten deel....

En ook hier nat geschuurd en gepolijst.
En na.

En heb ik op de randen boven de deuren en deel van de motorkap dit ook gedaan.
Maar ook de koplampen geschuurd en gepolijst ivm verkleuring. Voor,

En na,

Maar zijn er ook andere dingen gedaan. De voorruitparafaan is eraf geweest.

En maar goed ook dat ik dit weg haal, bleek er allemaal water in te staan. Boosdoener was snel gevonden,


Dus dit deel ook lekker schoon gemaakt en in de Reload gezet. Maar ook de metalen plaat waar de parafaan opzit eruit gehaald en voorzien van wat verse lak

Meteen ook de motorruimte schoongemaakt en in de Reload gezet en alles weer terug geplaatst.

En naast de motorruimte ook het interieur onder handen genomen. Deze zag er aardig uit , maar een rondje apc en extractor doet je toch anders denken. En meteen de dashboard en al andere kunststof delen in de Poorboys Naturel Look gezet.


En ondertussen het lakwerk voorzien van de Carpro C-Quartz UK 3.0 en de Gliss. Ongespoten kunststof in de D-Lux.




Maar naast dit ook een mooie upgraden aan de Ka gedaan. Vanaf het begin heb ik gezegd voor een mooi setje lm te zorgen. Dit maakt de wagen meer af. En na wat zoeken een zo goed als nieuwe set gevonden. Zag er zeer goed uit , geen krasje op te vinden en niet ranzig aan de binnenkant.

En uiteraard deze ook grondig aangepakt. Gewassen, gekleid, gepolijst en in de D-Lux gezet. En de bandjes in de Soft99 .


En nadat deze eronder waren gezet kon Ka weer een frisse neus halen.






Zelf ben ik erg blij met het behaalde resultaat. En zeker een 90% verbetering in de lakwerk. En de glans.....
Best aardig wat tijd ingestoken. Maar gewoon alles op m'n gemakkie gedaan. De auto heeft een 3 weken hier in de schuur gestaan. Klinkt lang , maar ben tussendoor nog een week weggeweest ivm de 4daagse feesten
Maar mams is weer erg trots. En daar doen we het ook voor.