2024 Ford Transit

RST-Smurf

V.I.P. Member
Vandaag m'n nieuwe bus opgehaald.

20240425_154015.jpg

En overgestapt naar een Ford Transit. Ligt goed in mijn straatje :p.

Een hele wereld van verschil met de Crafter. Zitten meer rondere lijnen in. Maar ook meer vermogen, nu 130 paardjes met een automatische bak. Stoelverwarming multifunctionelestuurwiel. En waarschijnlijk nog een hoop dingen die ik de komende tijd zal ontdekken :D:D

20240425_160331.jpg20240425_160315.jpg

Eerst de komende dagen alles weer inruimen. Ook meteen mooi moment om alles ff uit te zoeken.

En nu dus 1 van de eerste modellen en 1 van de laatste modellen Transit hier staan :cool:

BlackPassat

V.I.P. Member
Eindelijk van de Crafter af. Die heeft je regelmatig wat sores gebracht he? Ik hoop dat je met deze (veel) meer geluk en plezier hebt. Het is voor jou in ieder geval het juiste merk.

RST-Smurf

V.I.P. Member
De laatste tyd weinig tyd gehad om de bus eens goed te wassen of het weer zat niet mee.

Dus vandaag maar eens goed de tyd genomen om het bedrijfsvarkentje eens te ontdoen van de winteroutfit.

Het wasproces nam alleen al 2,5u in beslag :eek:. Maar is nu wel goed schoon en ook de wielkasten zijn weer schoon :p.

Vervolgens de lak in de Reload gezet samen met het kunstof. Ramen schoongemaakt en interieur weer opgefrist. En bandjes in de dressing. Kost je weer een dagje, maar schoon en fris is die wel.

20250405_155856.jpg
20250405_155841.jpg
20250405_155907.jpg
20250405_160049.jpg
20250405_160105.jpg

Nu bijna een jaar oud alweer en 33D km verder zonder enige problemen (kon de Crafter nog wat van leren, die stond elke 2 a 3 maanden bij de dealer). Tis een zeer fijne bus die vrij rap is en heerlijk rijdt. En nog zuinig is ook ondanks ik hem vaak goed de sporen geef. Rij gemiddeld 1:9,5 tot 1:11 ( Crafter kon nier beter dan 1:8,5 ).

Maar wordt tyd om de Transit eens goed onderhanden te nemen. En eens 2 dagen de tyd nemen voor ern goed beurtje.

BlackPassat

V.I.P. Member
Vorige week woensdag tijdens een directierit reed ik nog een Jungheinrchbus voorbij op de A12. Kon niet zien of jij de bestuurder was, maar als dat zo was had ik je toch niet kunnen groeten Iwan. Dat is niet gepast met een sjieke meneer achterin de BMW.;)

RST-Smurf

V.I.P. Member
Als het een Transit was geweest en in de buurt van Bodegraven/Woerden. Dan heb je grote kans dat ik het was :p

Bovenaan