A Winning Team

Razorblatter

Active Member
Nou ja, de zon heeft niet veel tijd nodig om een dunne metalen plaat als een autodak of -motorkap te verwarmen.
Ik denk dan het met 10 minuten al helemaal bekeken is.
's morgens heb je natuurlijk het voordeel dat de zon wel schijnt maar dat je nog een schuine en relatief zwakke lichtval hebt.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Dankjewel @Woody en @5T-3F-4N ! Ik was geen auto in de volle zon en meestal ook nog in de avond nu dat nog kan. Maar de oprit ligt op het zuiden dus nog langer afspoelen van tevoren om het dak meer te koelen misschien.

Mijn voorkeur gaat uit naar de ochtend. Heeft de lak ook niet heel de dag staan bakken in de zon en zo verminder je dus het risico op indrogen van de shampoo net een beetje meer. Maar daar moet je dan wel tijd voor hebben natuurlijk ;)

Nou ja, de zon heeft niet veel tijd nodig om een dunne metalen plaat als een autodak of -motorkap te verwarmen.
Ik denk dan het met 10 minuten al helemaal bekeken is.
's morgens heb je natuurlijk het voordeel dat de zon wel schijnt maar dat je nog een schuine en relatief zwakke lichtval hebt.
Met deze temperaturen moet je vooral niet te veel doen ;). Als je iets wil doen moet het vooral (heel) vroeg in de ochtend (als het dan al licht is natuurlijk).

Dankjewel @Woody en @5T-3F-4NDat ga ik niet zeggen over DJBtbM! Voor Reset gebruikte ik altijd DJBtbM en dit was nog nooit gebeurd, maar wellicht was de auto maandag koeler dan de week ervoor en was dat dus de oorzaak.
Je moet vooral gebruiken wat je prettig vind werken, anders misschien een beetje experimenteren met de dosering van DJBtbM? Ik ben niet bekend met DJBtbM dus kan je daar geen tips over geven.
 

marlene

Premium Member
Nou ja, de zon heeft niet veel tijd nodig om een dunne metalen plaat als een autodak of -motorkap te verwarmen.
Ik denk dan het met 10 minuten al helemaal bekeken is.
's morgens heb je natuurlijk het voordeel dat de zon wel schijnt maar dat je nog een schuine en relatief zwakke lichtval hebt.
Met deze temperaturen moet je vooral niet te veel doen ;). Als je iets wil doen moet het vooral (heel) vroeg in de ochtend (als het dan al licht is natuurlijk).
Met deze temperaturen (36 in de schaduw vanmiddag :confused:) doe ik niks aan de auto, behalve als er een vogel op schijt. De vroege ochtenden zijn bij extreem warm weer, zoals nu, voor onze honden, daar het de rest van dag (ook avond) veel te warm is.

Je moet vooral gebruiken wat je prettig vind werken, anders misschien een beetje experimenteren met de dosering van DJBtbM? Ik ben niet bekend met DJBtbM dus kan je daar geen tips over geven.
Ik denk dat het dak zoals jullie al zeiden TE warm was. Ik doseer 1:1000 en dat is al minder product dan aangegeven.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Met deze hoge temperaturen is er geen beginnen aan. Er komt al stoom uit de tuinslang ipv water. Als het water dan al je lak raakt dan verdampt het direct door de warme lak. Tenzij je binnen kunt staan waar het wellicht koeler is en de lak niet zo (extreem) opwarmt zou ik zeggen; wacht tot het wat koeler is. Een graadje of 20.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Wat nog een optie kan zijn als het erg warm is is het wassen per paneel. Ieder paneel apart wassen en spoelen. Of uiteraard met z'n tweeën de auto wassen. De een wast de auto en de ander spoelt en droogt. De kinderen helpen hier ook wel eens op warme dagen. Mogen ze lekker met water spelen en de auto nat houden. Prima combinatie vind ik en de kinderen ook nog.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Een tip: als je met dit weer de auto wil wassen, een warme/hete voorruit met een sterretje/scheurtje vindt koud water niet heel erg leuk (weet ik uit ervaring :rolleyes:). Dus controleer de ruit vooraf eventjes ;).
 

marlene

Premium Member
Met dit weer (hittegolf in Limburg) ga ik helemaal geen auto wassen. En terwijl ik dit zit te typen doet Moeder Natuur het voor mij, netjes in het donker op een afgekoelde auto... wat wil een mens nog meer. :D
 

Nieuwste berichten

Bovenaan