Aanbrengen CarPro Dlux

Chris van S.

Premium Member
Bij het inlezen lees ik dat het afnemen stroef moet gaan. En dat was niet het geval bij het afnemen gisteravond, het afnemen ging echt super soepel. Vandaar dat ik vragen ga stellen.
Maar wellicht heb ik dat niet duidelijk geformuleerd ;)
Nou ben ik mij aan het bedenken; de wielen had ik in september in de Sonax Polymer Netshield gezet. Nou verwacht ik dat Netshield is overleden na het (hand)polijsten. Maar is dat het geval?
Ofwel hecht Dlux nu op de Netshield laag, en gaat het afnemen daardoor zo makkelijk. Immers ik lees dat een 2e laag D-lux makkelijker afneembaar is.

edit: Na overleg met Stefan heb ik de CarPro Suede Microfiber doekjes besteld. Stefan vind waffle doek te hard voor net opgebrachte coatings. Dus ik ga de Suede Microfiber proberen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SLK

Stefan

Administrator
Forumleiding
Inderdaad, als het stroef begint te worden, ofwel dat je weerstand voelt dan is het tijd om het af te nemen. Exact het feit dat het bij de ene na 5 minuten al stroef aanvoelt, en dus afgenomen dient te worden, en bij de ander na 10 minuten nog niet , geeft de complexiteit van coatings aan. We kunnen daar geen tijdtabel voor ontwikkelen, je moet het ervaren en (willen) zien. Er zijn zeer veel variabelen die allemaal invloed hebben op de cure tijd: Omgevingstemperatuur, temperatuur van het oppervlak, luchtvochtigheid, hoe dik of dun de coating is aangebracht, maar ook de voorbereiding en inderdaad ook wat voor doek er wordt gebruikt om de coating af te nemen.
Dlux is in ieder geval wel heel duidelijk en ik heb nog niet gehoord dat iemand een niet succesvolle applicatie heeft verkregen, wel kan de duurzaamheid beter worden naar mate de applicatie beter wordt uitgevoerd.
 

Epsilon

Premium Member
Zijn die Suede Microfiber doeken gewoon schoon te maken na gebruik met DLux of worden ze hard en kun je ze beter weggooien?
 

Woody

V.I.P. Member
Ik gooi iedere doek die te maken heeft gehad met coating weg. Ik neem daar geen risico mee en de doeken zijn nou ook niet verschrikkelijk duur.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Is wat voor te zeggen Hugo, maar ze krijgen niet echt de kans lang te liggen bij mij voordat ze in een emmertje met MF restorer geparkeerd worden.
Toch hou ik het in gedachten als ik eens een keer op locatie werk, dan duurt het te lang naar mijn idee. Dank voor de tip.
 

Chris van S.

Premium Member
Na bovenstaande tips ben ik verder gegaan met mijn velgen. Gisteren heb ik een 2e wiel erbij gepakt, compleet voorbereid en 1e laag Dlux erop gezet. Keurig netjes (af)gewacht met curen en daarna afgenomen met micro suede. Inderdaad, afnemen ging stuk stroperiger als bij het eerste wiel maar ondanks dat ging dat prima. En het leek erop dat deze behandeling beter was gelukt dan bij de eerste. Je kan het lastig zien maar het leek dat het 2e wiel meer een glaslaagje op het wiel had zitten. Na dik 30 uur (deze avond dus) heb ik een 2e laag op beide wielen gezet. Ook deze keer gewacht tot het afnemen stroperiger ging (20 minuten). Heerlijke glans! Daarna de bandjes ook nog bijgekleurd.

Morgen avond ga ik deze 2 wielen wisselen met de volgende 2 wielen. En begint het feestje opnieuw.
Heerlijk om op het gemak de wielen de nodige TLC te geven. Daarbij vind ik Dlux een heerlijk product om mee te werken. Had het lastiger verwacht.

Het is lastig te zien want hier liggen gewoon 2 glimmende velgen. Ja inderdaad, met Dlux erop. Mooi he!
20180312_215155.jpg
 

Chris van S.

Premium Member
Dank heren voor de complimenten. Ik heb zeker weer wat geleerd.

@SLK Niet in de huiskamer maar wel binnen, in mijn eigen kamer/mancave. Woon op 1 hoog dus heb niet de gelegenheid in mijn eigen schuur te detailen. Vandaar dat ik de velgen per twee verwerk. Niet charmant en zorgt voor hinderlijk veel sjouwwerk. Maaaaar, het huis staat te koop met het doel om te verhuizen naar een woning met in elk geval een opritje..... juist om te kunnen detailen. 1000% luxe voor mij :p
 

Srt4

Premium Member
Mooi werk Chris ,,, volgende foto willen we zien van je gezicht ,
Met een glimlach van oor tot oor ,
als je ze voor het eerst schoonmaak .
Wacht maar af dan begrijp je wat ik bedoel !!!!!
 

Chris van S.

Premium Member
@Srt4 hahaha, wellicht moet ik de eerste keer filmpen inderdaad.... ga ik even kijken hoe ik dat ga doen. ;)

Ben nu met de 2 resterende velgen bezig. 1e laag ligt nu 24uur te curen. Dus vanavond mag ik de 2e laag aanbrengen.
Ontdekte ik eergisteravond een kras op een van de wielen, vol in het gezicht. Ik zag dat de kras niet door de blanke lak heen was.
Uiteindelijk met Rupes Blauw en oranje handpad de kras voor 95% verwijderd. GELUKKIG! Daarna afgebouwd met Rupes Groen en Geel en daarna Carpro Reflect.
Alhoewel het dit weekend gaat sneeuwen hoop ik volgende week toch de wielen te monteren. Staat wel wat gaver dan de zwarte stalen wielen die er nu onder zitten..... :)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan