Advice gevraagd

Srt4

Premium Member
zoals sommige van jullie weeten hebben we begin van het jaar een nieuwe mini countryman gekocht , ( foto's zwerfen hier ergens rond )
En aangezien de persoon die hem showroom klaar maakten waarschijnlijk nog nooit een poetscursus heeft gehad , of met een te grofe produkt heeft gewerkt, en geen inspectie lamp heeft gebruikt ,
ik weet het niet .
Maar dat gaat natuurlijk allemaal goedkomen .
Gisteren begonnen met rondje foamen , wassen , Iron x wassen , kleien ,wassen , lak inspectie met de scangrip-Sunmach.
(pas dan gaat een wereld voor je open , en kan je nadenken over welke produkt en pad je gaat gebruiken voor je test spot)
Oké , aangekomen bij de motorkap zat ik al na te denken
Hoe gaan we dit doen , zitten van die bonet stripes op , in het zwart , ( een paar stikers)
zo noemen ze dat geloof ik .

Dus ik ben benieuwd hoe jullie dit oplossen

Ik heb werkelijk geen idee, maar me gevoel zegt afplakken die handel net over de rand ,
En eventueel bij de laatste stap plakband er af halen en voorzichtig meepakken ,

Aangezien ik gisterenavond geen tijd had om een test spot te maaken weet ik dus ook nog niet wat ik ga gebruiken ,
 

Kilometervreter

überspammer
Het zijn rechte strepen, ik zou ze afplakken en gewoon er voorzichtig langs polijsten.
Ik zou ook nog na het afplakken proberen er niet op te komen, zeker als je wat grof moet polijsten.
Je hebt toch ook de mini Rupus? Daar kan je mooi precies mee werken en toch correctie halen.

Testspot zal je toch echt zelf moeten doen :)
 

Srt4

Premium Member
Oké zo ga ik het doen .
Ja de rupes 75 heb ik ook , mocht dat niet lukken pak ik de ibird nano erbij ,
Daar kan je nog preciezer mee werken .
Er zitten absoluut geen waskrasen swirls of wat Dan ook op , dus denk dat dat wel mee valt . De auto is altijd volgens onze detailer's concept gewassen .
Zal uiteraard een post maken als het projectje klaar is ,
Tips zijn altijd welkom betrefend de lak. zelf heb ik geen idee of het een zachte of harde lak is . Morgen even een testspot maken . Dan kijk ik verder .
Maare thanks voor de tips .
 

Len

Member
Hallo dankjewel voor de informatie,maar had gisterenavond de auto mooi gewassen heb nu niet met klei gedaan de microfiber cuttingpad goed geprimed en dan bewerkt krassen zijn weg.
Mvg
 

Len

Member
Auto word elke week 1a2maal gewassen en als ik auto klei is ee niks van vuil aan.
Daarom heb ik de klei niet gebruikt
 

Black Widow

V.I.P. Member
Mijn eigen auto klei ik 2 maal per jaar. Er komt zo weinig vanaf dat ik in de door jou geschilderde situatie het kleien best zou durven over te slaan. Bij een collega van me die onder de rook van DSM woont is dat echter geheel anders. Ligt dus een beetje aan de situatie.
 
Laatst bewerkt:

Len

Member
En als je dan carpro essence wil gebruiken voor rondom de auto moet je dan kleien of ook niet?
Mvg
 

Black Widow

V.I.P. Member
Als ik de auto in zijn geheel polijst dan klei ik wel. Zoveel werk is het niet, zeker als je met een Clay towel werkt.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Als je vervuiling hebt op de lak danraden wij altijd aan om even te kleien, tenzij je 100% zeker weet dat je geen vervuiling hebt. Even voor de beeldvorming, wij kleien alle auto's die hier binnenkomen, ook al zijn deze splinternieuw...
 

Nieuwste berichten

Bovenaan