Advies

Dennis

Member
Al menig topic gelezen en de merken en thermen een plaatsje geven in de bovenkamer.. Tijdens m’n voorstel ronde heb ik aangegeven dat ik graag een DAP zou willen,(hmmmm) even wachten nog maar, het verlanglijstje van de nieuwe speelgoed winkel loopt best aardig op zo. Is dit hebberigheid of zijn dit de juiste spullen om de zwarte Peugeot 208 om te toveren tot een ware zwarte spiegel..16E97228-0CF3-4566-AF6B-338809D8B5DD.png

De peug heeft best wel wat swirls, maar eigenlijk weet ik er niet veel vanaf, lakdikte en de hardheid van de lak, eerst daar maar achter komen voordat we machinaal aan de gang gaan. Hier een paar (stoffige) foto’s van de peug..9BA0E9F4-1D24-4BE8-A354-088D53DC3497.jpeg 16DA47AC-A9F4-4BE9-BEB1-A588BFDE0A5C.jpeg 9D5DD095-9308-4621-959F-9E7DF50EB7C3.jpeg

Zijn de verzorgings middelen de juiste of zijn er betere of...?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dit zijn inderdaad wel prima producten voor de zwarte lak. Zoals altijd zijn er natuurlijk alternatieven maar ik denk dat je hier prima mee uit de voeten zult kunnen.
 

Dennis

Member
Dit zijn inderdaad wel prima producten voor de zwarte lak. Zoals altijd zijn er natuurlijk alternatieven maar ik denk dat je hier prima mee uit de voeten zult kunnen.
Zou je me de alternatieve willen noemen om zo m’n kennis ook wat te vergroten en zijn de alternatieve berust op kwaliteit of kostprijs.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Black Hole als glaze met bijvoorbeeld Poorboy's Natty's Black als wax. Of Chemical Guys Black, prachtige wax maar wel een kostbare.
En dan natuurlijk de allermooiste oplossing is om de auto na het wassen en kleien, helemaal strak te polijsten. Hoe beter de basis is hoe mooier de glans en diepte.
 

Dennis

Member
Black Hole als glaze met bijvoorbeeld Poorboy's Natty's Black als wax. Of Chemical Guys Black, prachtige wax maar wel een kostbare.
En dan natuurlijk de allermooiste oplossing is om de auto na het wassen en kleien, helemaal strak te polijsten. Hoe beter de basis is hoe mooier de glans en diepte.
De middelen zien er zeker interessant uit.. zijn deze ook geschikt voor zwart mateliclak.
 

Tim Goris

Active Member
Zeker heb je prima spullen, zelf ben ik groot fan van de blacklight serie en dan met name de glaze. Aftoppen met een mooie wax eventueel en je kan er weer een paar maanden tegen !!
 

Dennis

Member
De spullen in huis en hopenlijk morgen vroeg maar eens een poging wagen..
Maar kan ik nu de oude waxlaag laten zitten (Meguiar) of moet deze toch verwijderd worden?
De spullen:
CG blacklicht car wach
PB black hole
PB natty paste wax.

Het zal voor nu eerst even met het handje moeten, later hoop ik toch echt met een DAP aan de gang te kunnen..:)
 

SLK

V.I.P. Member
Voor "ouderwets" handwerk een prima resultaat behaald. Ik ben d'r ondersteboven van...:)
En wat Kilometervreter zegt, eerst kleien, vooral als je een auto voor de eerste keer een detailbeurt geeft. De volgende kleibeurten zullen nooit weer zo'n vervuiling laten zien als de eerste keer.
 

Dennis

Member
Kan iemand aangeven welke klei enzo ik daarvoor nodig heb. Ben nog niet in het bezit van een DAP dus wil er weinig, het liefst geen marring op hebben..;)
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Zelf ben ik een groot liefhebber van de Dod Juice Supernaturel klei. Met deze klei nog geen marring gehad. En doordat het 3 plakken zijn , ook makkelijk kleinere stukken van te maken
 

SLK

V.I.P. Member
Voor mij al jaren de Poorboy's World Poly Elastic Clay. Lekkere klei, beetje stug maar te zacht is ook niet lekker. Druk je er steeds met je vinger door bij hardnekkige vlekjes.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan