auto bij de dealer

Woody

V.I.P. Member
Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Om een nieuwe auto top te krijgen:
Wassen
IronX
Kleien (soms nodig)
Polijsten
Wax/sealant/coating naar keuze.

Nu weet ik niet hoe ver je bent met bepaalde stappen en wat je wel/niet kan.
Je kan iedere wax/sealant aanbrengen die je maar wilt.
Het enige advies wat ik vanuit hier kan geven: gebruik de wax waar jij je het best bij voelt ;)

Succes
 

Mrkawa

Active Member
Altijd leuk om een auto in ontvangst te nemen.
Het is idd maar net wat je wilt kwa afwerking/ duurzaamheid, wax/sealent of juist een coating.

De stappen zijn hierboven al gemeld.

Als je een snelle maar uiterst effectieve beschermlaag wil raad ik je carpro hydro02 spray aan waanzinnig product die tot in de kiertjes een beschermlaah achterlaat en extreme hydrofobische eigenschappen heeft.
 

TECHNIC

Active Member
Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst!

De juiste stappen werden hierboven al omschreven, of je ze allemaal (nu) wil uitvoeren is aan jou. Maar bescherming is de belangrijkste(de toestand van nu niet laten verslechteren!), temeer om dat het weer nu niet al te best is(nat en koud). Je zou er ook voor kunnen opteren om nu netjes te wassen en een stevige bescherming aan te brengen en de grote detailklus uit te stellen tot over enkele maanden. Wil je de volledige klus nu klaren, dan zou ik aanraden om de auto nu heel netjes te wassen en nadien voor enkele dagen in de garage te parkeren om de rest van de werkzaamheden uit te voeren, de echte detailwerkzaamheden wil je nu niet in de buitenlucht doen(kleien in de huidige buitentemperaturen lijkt me geen pretje, polijsten, enz. evenmin). Sommige producten laten zich ook niet zo makkelijk of goed verwerken bij deze temperaturen.

De keuze is aan jou en is persoonlijk, de hele hap nu of iets later, als het iets later is, zorg dan nu reeds voor wat extra bescherming(Collinite, Hydro2, Reload, …).

Eens je de grote werkzaamheden gedaan hebt(kleien, polijsten,glazen …) kan je misschien nog een coating overwegen. Qua bescherming(wax/seal/coat) zijn er veel soorten en vele voorkeuren… Na een stevige laag keramische coating(harde laag en koude digitale glans) kan je nog altijd een rondje heerlijke wax(zachte laag en warme analoge glans) zetten. Keramische coating versus wax kan je misschien wel een beetje vergelijken met de foutloze digitale sound van een CD/DVD/… en de heerlijke beleving van een platenspeler op een buizenversterker, beide hebben hun voordelen en charme. Ik kan me vinden in beide scenario’s of in de combinatie.

Ik hoop dat dit mocht helpen en niet voor extra verwarring heeft mogen zorgen.
 

SLK

V.I.P. Member
Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst! Leuk verjaardagscadeau:)
Voor nu zou ik me beperken tot wassen en een wat extra bescherming in de vorm van HydrO2 of Reload. En dan bij warmer weer een volledige detail te geven.
 

Srt4

Premium Member
Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst! Leuk verjaardagscadeau:)
Voor nu zou ik me beperken tot wassen en een wat extra bescherming in de vorm van HydrO2 of Reload. En dan bij warmer weer een volledige detail te geven.
Ja zou ik ook doen ,,,, mooie bak hoor
 

Mrkawa

Active Member
+1 hydro02 dan hoef je het ook niet uit te poetsen. Minder kans op swirls e.d.
Maar voor hetzelfde geld heeft bartsch een mooie garage
 

Kilometervreter

überspammer
Van harte met deze fraaie ster! Ik blijft dit een zeer geslaagd model vinden met de fraaie aflopende daklijn.
Afhankelijk van het aantal kilometers een coating of wax.
Persoonlijk zou ik er zsm een coating opzetten, het liefst nog voor de eerste wasbeurt.
Ikzelf heb zowel de V60 als de Swift van de Mrs direct na afleveren van de dealer in gekleid, gepolijst en in een coating gezet.
De tegenwoordige coatings (CQuartz) doen qua glans eigenlijk niet onder voor een wax. De glans zit toch voor 95% in het voorwerk.
 

Bartsch

Member
thx voor t advies! Kwam voor een C en ging weg met een bestelling voor de cla SBrake... idd t model... de kids zijn nog klein dus ze passen er prima in ;-) Ga er 2 jaar mee doen- 70000 km gaat t wel worden... Coaten dus-ga er is voor googlen en vrijdag langs waxworld voor meer advies!
 

Kilometervreter

überspammer
thx voor t advies! Kwam voor een C en ging weg met een bestelling voor de cla SBrake... idd t model... de kids zijn nog klein dus ze passen er prima in ;-) Ga er 2 jaar mee doen- 70000 km gaat t wel worden... Coaten dus-ga er is voor googlen en vrijdag langs waxworld voor meer advies!
Daar zal je zeker goed behandeld worden!
Ik zelf heb ook voor een C gekeken maar vond mijn werkgever geen goed idee. Dus werd het de V60, nu na een jaar eigenlijk wel blij met de keuze.
Maar nogmaals de CLA shooting brake vind ik meer dan geslaagd! prachtig, veel plezier ermee!
 

Nieuwste berichten

Bovenaan