Beginner met Meguiar-producten

David

New Member
Als beginner kocht ik volgende Meguiar producten in combinatie met Karcher producten die ik nog staan had waarmee ik aan de slag wil gaan bij mijn nieuwe (ondertussen reeds 3 weken oude) Ford Ranger.
Na wat opzoekwerk dacht ik al iets te weten maar als ik de verschillende discussies lees besef ik nog een leek te zijn...twijfel alom dus!!
Wassen:eerst foamen (met Karcher Foam) en daarna met de hogedrukreiniger al het hardnekkig vuil verwijderen.Daarna wassen met wash en wax volgens de 2-emmer methode.
Kleien:Quick detailer en klei(Meguiars Quik clay kit)
Polijsten:nodig bij een nieuwe wagen?
Wax:Ultimate liquid wax.Kan ik deze met machine (Makita BO5031-excentrische schuurmachine) gebruiken in combinatie met deze Festool pads (Orange cutting pad-White polishing pad-Black finishing pad)?hoe en in welke volgorde juist te gebruiken?
Velgen:Hot rims all wheel cleaner+ultra safe wheel spoke brush.Dan beschermen met Hot rim brake dust barrier.
Ruiten:Afwerken met Rain-X anti regen.
Graag jullie reactie.. ben benieuwd!!
 

Razorblatter

Active Member
De workshops van WaxWorld kan ik je wel aanbevelen. (Beter dan het 'heur'college van Meguiar's).

Voor wat betreft de quick detailer bij de klei. Je hebt de rode fles? De goedkoopste qd? De andere qd's zouden de klei aantasten.
 

David

New Member
De workshops van WaxWorld kan ik je wel aanbevelen. (Beter dan het 'heur'college van Meguiar's).
Ga ik zeker doen...
Voor wat betreft de quick detailer bij de klei. Je hebt de rode fles? De goedkoopste qd? De andere qd's zouden de klei aantasten.
Inderdaad de rode fles..
1:Is polijsten nodig?
2:Wat denk je van het wapen met de 3 verschillende pads?
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Hallo David, welkom hier! Misschien dat het leuk is om je zelf even voor te stellen. We hebben hier een speciaal topic voor; "wie is wie".

1; polijsten is niet echt nodig maar wel aan te bevelen na het kleien. Nu is de Meguiar klei niet de hardste, dus veel "marring" zal je niet hebben. Maar niet in de volle zon gaan kleien en ook niet te koud.

2; de wax zou ik zeker NIET aanbrengen met de pads die je opnoemt, dat zijn polijstpads!! Je kan veel beter de wax met de hand aanbrengen en dan met een wax padje.

Maar zoals eerder gezegd, zou een workshop erg informatief zijn èn leuk om te doen!
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
De Waxworld workshop is een aanrader heb ik mij laten vertellen. Verder zou ik beginnen verdieping te zoeken in hoe en wat er nodig is voor een detail.
 

David

New Member
Hallo David, welkom hier! Misschien dat het leuk is om je zelf even voor te stellen. We hebben hier een speciaal topic voor; "wie is wie".

1; polijsten is niet echt nodig maar wel aan te bevelen na het kleien. Nu is de Meguiar klei niet de hardste, dus veel "marring" zal je niet hebben. Maar niet in de volle zon gaan kleien en ook niet te koud.

2; de wax zou ik zeker NIET aanbrengen met de pads die je opnoemt, dat zijn polijstpads!! Je kan veel beter de wax met de hand aanbrengen en dan met een wax padje.

Maar zoals eerder gezegd, zou een workshop erg informatief zijn èn leuk om te doen!

1/ voorstelling heb ik net gedaan..
2/aangezien ik toch de polijstpads heb ga ik toch maar polijsten..
3/de wax met de hand aanbrengen is misschien het veiligst met zo weinig ervaring
 

Razorblatter

Active Member
Polijsten met een polijstpad is nou net een stap die je wilt doen als je weet wat je doet.
Je zou je zelfs kunnen afvragen of polijsten wel nodig is. Dat doe je namelijk (pas) om lakdefecten op te lossen.
Goed wassen, eventueel kleien en waxen zou al een mooi resultaat moeten opleveren.
Op zich kan YouTube een hoop goede wash&was filmpjes laten zien als je ongeduldig bent.

Zorg dat je eerst weet wat je met een machine wel en niet moet doen.
Een machine kan veel goedmaken maar wéét wel wat en hoe.
 

Srt4

Premium Member
Hoi David ,

Of polijsten nodig is ,,, tja dat leg er aan wat je wilt berijken en dat kan alleen jij bepalen denk ik ,
En zeker in 3 stappen !!!!
Misschien is 1 stap met een fijne produkt wel genoeg ,
En als je het nog nooit gedaan hebt , kan je al snel meer verzieken dan je denkt , ( hologrammen , te lang of te kort over je lak gaan , te snel bewegen of juist te langzaam , tijdig stoppen om je pad schoon te maaken , om maar een paar dingen te noemen ,
Wash en wax shampo gebruiken en daarna kleien begrijp ik niet helemaal ,
Maar hee ieder zijn ding ,
 

Srt4

Premium Member
Hee David ,,,, ik heb even de moeite genomen om je poetsmachine op te zoeken ?????? Ga je daar serieus je auto mee polijsten ,
O zie het al je komt uit België ,
( geintje nartuurlijk )
Maar even serieus volgens mij is die meer voor echte schuurwerkzaamheden
2,8 mm uitslag / toeren 8000/24000??
Ik zou eerst op een onopvallende stukje proberen ( auto van je buurman of zo )
 

JMC

Member
Een makita is een merk dat in de bouwhandel (en bouwmarkt) ligt voor hout- en of metaalbewerking...

Ik vroeg me stiekem altijd al af of je dit kan gebruiken als polijstmachine aangezien ik er goedkoop kan aankomen via mn werk... maar gezien de reacties zijn ze blijkbaar een beetje te heftig... :)
 

David

New Member
Een makita is een merk dat in de bouwhandel (en bouwmarkt) ligt voor hout- en of metaalbewerking...

Ik vroeg me stiekem altijd al af of je dit kan gebruiken als polijstmachine aangezien ik er goedkoop kan aankomen via mn werk... maar gezien de reacties zijn ze blijkbaar een beetje te heftig... :)
Bij mij is het hetzelfde geval, daardoor mijn denkpiste..
Zal een andere optie worden!
 

Woody

V.I.P. Member
Ik ken niet de gehele productlijn van Makita, maar het zou goed kunnen dat daar een goede polijstmachine tussen zit.

Voordat je iets aanschaft altijd goed je "huiswerk" doen. ( dat is voor alles)

@David mocht je in de gelegenheid zijn zou ik zeker een workshop volgen bij WaxWorld. Dan krijg je ook een eerlijk advies over het hoe en wat.
 

David

New Member
Hee David ,,,, ik heb even de moeite genomen om je poetsmachine op te zoeken ?????? Ga je daar serieus je auto mee polijsten ,
O zie het al je komt uit België ,
( geintje nartuurlijk )
Maar even serieus volgens mij is die meer voor echte schuurwerkzaamheden
2,8 mm uitslag / toeren 8000/24000??
Ik zou eerst op een onopvallende stukje proberen ( auto van je buurman of zo )
Ok,zal mijn buurman al verwittigen.
Andere (goedkope) alternatieven? Als Nederlander weet je dat zeker ....(ook een geintje natuurlijk)
 

Srt4

Premium Member
Ok,zal mijn buurman al verwittigen.
Andere (goedkope) alternatieven? Als Nederlander weet je dat zeker ....(ook een geintje natuurlijk)

Hahaha , heb toevallig nog wel een dap v3 te koop ,,,
Staat hier ook op het forum ergens .
Dan krijg je er een gratis spoed poetscursus bij
( hoe je een pad aanbreng en hoe die aan en uit gaat hahaha ,
Zonder dollen mijn beste advies van vandaag is ,
Koop hem niet van mij ????
Maar doe eerst even een cursus bij ww of waar dan ook ,
Maar ik raad het je wel aan om daar te gaan , want buiten het goede uitleg van Stefan , hebben ze daar ook heel wat verschillende poetsaparaten ,
Die je kan uitproberen ,
kan je gelijk kijken wat voor jou goed is En lekker in de hand leg , jij moet er tenslotte mee werken .
krijg je gelijk advice over wat goed is voor je lak .
Als je dat heb gedaan dan weet je heel wat meer over je nieuwe verslaving ,
 

stryker

Member
Cursus is idd goed en geen weggegooid geld. Heb hem gevolgd en nog geen moment spijt gehad.
Ik zou niet zomaar proberen met een gewone haakse slijper tenzij je graag naar de spuiterij gaat.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan