Behandelen lederen bekleding met stoelkoeling XC90

Cavemania

V.I.P. Member
Na lange tijd niet meer op het forum te zijn geweest toch maar eens buurten. Sinds kort heb ik een andere auto, een prachtige XC90 van 2016 met allerlei luxe waaronder stoelkoeling. In mijn vorige Volvo's heb ik het leer gecoat met Carpro producten. Ik kan me nog herinneren dat de coating niet gebruikt kon worden in de Volvo XC90. Nu ben ik dus op zoek naar een goede optie om mijn leer te behandelen zonder dat ik alle gaatjes weer moet open maken. Nog even een foto bijgevoegd van de stoelen voor een beeld.
 

Bijlagen

  • 16922318_68.jpg
    16922318_68.jpg
    120,1 KB · Weergaven: 9

Guido

Active Member
Bij de vorige versie van Leathercoat stond er specifiek bij niet voor Volvo, volgens mij omdat wit / licht lederen Volvo stoelen nog wel eens geel uitsloegen. Maar in de nieuwe 2.0 versie is die waarschuwing verdwenen, staat ook bij dat het specifiek geschikt is voor nappa leer. Misschien dat een medewerker van WW kan bevestigen dat het nu wel kan / geschikt is.
Veel plezier van je mooie XC90, mooi uitgevoerd zo te zien.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Exact, vandaar ook een beetje mijn twijfels. Heb ook nog wel Gliptone staan maar dat ga ik er zeker niet op aanbrengen. Stefan of een van de andere medewerkers weet het vast.

Het is zeker een mooi uitgevoerde XC90. Zal hem vandaag even voorstellen in het forum.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Dikke aanwinst Robert. Wel jammer dat het forum een beetje op de achtergrond is geraakt bij je, maar goed dat je er weer bij bent.

Waarom je terughoudendheid met de Gliptone?

Het geperforeerde leer vraagt een speciale en voorzichtige behandeling. Ieder middel wat je erop aanbrengt zal ook dóór de perforatie gaan (en eventueel van binnenuit verder werken)
Daar zit volgens mij het risico in, ik zou voorzichtig zijn met reinigers zoals APC, te meer omdat je in dit geval de werking niet kunt stoppen door te "spoelen" APC maakt het leer toch wat schraler, vandaar dat voeden altijd bijdraagt aan fijn en soepel leer.
Ik hoor weleens van mensen die aan de slag gaan met stoom en een zachte borstel. Zelf heb ik dat nooit geprobeerd, maar ik zou best voorzichtig aandurven.
Een milde conditioner/reiniger kan volgens mij geen kwaad, een coating natuurlijk pas ná het reinigen aanbrengen.
Volgens mij zijn de gaatjes in het leer veel te groot om ze volledig te verstoppen door de coating.
Het verhaal van de CarPro leathercoat op Volvoleer speelde volgens mij alleen bij witte bekleding precies zoals @Guido aangeeft.
Hou ons op de hoogte van je vorderingen @Cavemania
 

Cavemania

V.I.P. Member
Je beschrijft precies wat ik al dacht. Gliptone kan op zich prima maar de kans dat het product via de gaatjes in het onderliggende deel van de stoel terecht komt vind ik te groot. Ik wilde het interieur eerst reinigen met de CarPro Inside en daarna coaten.

Tja er speelde op de achtergrond in het leven veel bij mij waardoor het detailen etc. op een laag pitje is gekomen. Uiteraard de auto's altijd wel netjes onderhouden. Nu met de "nieuwe" bolide begint het opnieuw weer te kriebelen.

Ik zal jullie op de hoogte houden maar ik wacht nog even wat mooier en met name warmer weer af om dit klusje op te pakken.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan