Beste manier wassen doeken

_Maarten_

Premium Member
Heren/dames,

Wat is de beste manier om met name de droogdoeken in goede conditie te houden?
Ik heb onlangs weer een nieuwe delerium droogdoek aangeschaft bij ww.
Het verschil met de oude CSF is supergroot.
Liefst houdt ik deze doek langer goed dan de vorige.

Voor de polijst residu afneemdoeken, hoe hou ik die superzacht?

Wie heeft er goede tips?
 

Woody

V.I.P. Member
Ik was ze altijd met een microvezel wasmiddel en daarna gaan ze een rondje in de droger. Werkt super. Zet de droger alleen wel op de laagste warmte stand.

De droogdoek was ik zo min mogelijk, alleen als die echt vuil heeft opgepikt tijdens het drogen (oftewel als je net dat kleine stukje vergeten bent :rolleyes:)
 

_Maarten_

Premium Member
Welk MF wasmiddel adviseer je?


ps.

Goede tip zo min mogelijk droogdoek wassen.
Auto is schoon dus zou inderdaad geen vuil moeten kunnen oppakken :)
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Veel wasmiddelen laten residu achter waardoor de doeken steeds minder gaan opnemen (de poriën van de doeken verstoppen dan) Ook kalk kan daar overigens een rol in spelen. Het beste is om de doeken te wassen met een speciaal microfiber wasmiddel.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Twee dezelfde doeken.
De lichte is ongeveer 7 á 8 jaar oud. Werking is nog steeds prima.
Ook bij mij gaan ze na elk gebruik in de was. Ik doe mijn doeken nooit in de droger en hang ze gewoon aan het droogrek.
Af en toe wat microrestorer in de wasmachine. soms wil wat schoonmaakazijn ook wel helpen.

DED05A4A-DEAC-4D17-A54F-614E29231FCA.jpeg

Doordat ik ook regelmatig andere auto’s doe, merk ik ook verschil van werking in de droogdoeken als er geen bescherming meer op de auto zit. Dus geen wax of coating oid.
De droogdoek doet dan veel minder zijn werk. Hoe dat komt weet ik niet maar het is goed merkbaar.

Hou dus ook goed in de gaten of er nog een waxlaagje oid aanwezig is. Anders zou het zomaar kunnen zijn dat je de droogdoek de schuld geeft terwijl dat misschien niet zo is.
 

_Maarten_

Premium Member
Ja ik ga deze nieuwe niet meer in de droger stoppen.
En even kijken voor een MF restorer product.

Droogdoek gaat eigenlijk bijna alleen over mijn eigen wagen heen, dus kwa waxlaagje zit dat wel goed.
Zal waarschijnlijk een paar x verkeerd gegaan zijn met wassen.

Heren bedankt voor jullie input :):)
 

Marcel1973

Member
Meestal met MF restorer in de wasmachine. Soms (als ik merk dat het wat minder wordt) week ik eerst voor met MF restorer.

Ik was de doeken overigens wel gescheiden van elkaar. Dus ene type doeken (polish afnemen / uitbuffen wax) never nooit bij de andere doeken zoals droogdoeken in.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Zo doe ik de was:
- altijd vooraf minimaal één nacht in een emmer met of microrestore of schoonmaakazijn;
- alles bij elkaar in de wasmachine (behalve als de washmitt e.d. echt smerig is);
- microrestore, gaat in het bolletje in de wasmachine (30-60ml);
- in het wasverzachterbakje schoonmaakazijn (50-70ml);
- drogen aan het wasrek (nooit buiten).
 

Raypelsteeltje

New Member
Punter alles bij elkaar in de wasmachine, goedkoop N/A vloeibaar wit wasmiddel, (zit geen verzachter of andere meuk in) dopje azijn d’r bij, knop op 40°.
Aan het rek hangen, schoon, zacht, klaar.

Tijdens het opvouwen even uitkloppen.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan