BlackPassat: CC 2.0 van BlackPassatJunior in de coating

Cavemania

V.I.P. Member
Ik vond persoonlijk de werking iets tegenvallen. Met name de snelheid waarop het water van de ruit af vliegt. De duurzaamheid was prima.

Ben benieuwd naar de ervaringen van @BlackPassat
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Oh, dat is wel erg weinig, met 10 ml doe ik de vooruit een keer of drie en de zijramen 1x. Dan was het echt precies op en omdat het aan de krappe kant was zit er nu dan ook 15ml in een flesje. Waarschijnlijk gaat de laag nu een nieuwe laag al afstoten dus dat is geen aanrader. Maarrrr wellicht heb ik het al die tijd te dik gedaan en kan het ook zuiniger maar dat gaat de tijd nu dus leren :)
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Oh, dat is wel erg weinig, met 10 ml doe ik de vooruit een keer of drie en de zijramen 1x. Dan was het echt precies op en omdat het aan de krappe kant was zit er nu dan ook 15ml in een flesje. Waarschijnlijk gaat de laag nu een nieuwe laag al afstoten dus dat is geen aanrader. Maarrrr wellicht heb ik het al die tijd te dik gedaan en kan het ook zuiniger maar dat gaat de tijd nu dus leren :)
Maar als jij de voorruit drie keer doet met een flesje en een keer de zijramen, dan verschilt ons verbruik toch bijna niet @Stefan.
Ik schat dat ik 2,5 ml verbruik. Stel dat jij 3 ml verbruikt als je de voorruit 1 x doet. Dan is dat toch 3*3 = 9 ml en dan heb je 1 ml over voor de zijruiten. Marginaal verschil zou ik zeggen.
Of bedoel je één applicatie van drie keer opbrengen?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Klopt inderdaad één applicatie is drie keer opbrengen. Dus 10ml voor één complete applicatie op één auto.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Vandaag trouwens weer een verse APK op de CC gescoord. Daarnaast zijn de stofhoesjes van de spoorstangen/stuurstangen vervangen. Eén kant was reeds ingescheurd, dan andere kant was er niet ver vanaf. Punt is geen APK punt maar ik wil de auto gewoon tiptop hebben.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Mooi, kun je er weer even tegenaan. Gewoon verstandig om dat direct te vervangen, voorkomt vaak erger.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Klopt inderdaad één applicatie is drie keer opbrengen. Dus 10ml voor één complete applicatie op één auto.
Dan ben jij zeker een lustige smeerder @Stefan. Had ik niet gedacht.

Maar volgens de instructie breng je enkele druppeltjes aan op het katoenpadje en ga je opbrengen, met drie keer verse druppeltjes op het padje heb ik de hele voorruit gedaan, en dat drie keer.
Noem mij een zuinigerd maar ik krijg dan echt niet meer op hoor.
We gaan het zien, als ik niet tevreden ben over het resultaat dan kan ik altijd nog de laagdikte de schuld geven.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Even een update:
Ook de rechterkant van de CC heeft een noodzakelijk polijstrondje gehad. Dit keer zonder foto's en zonder veel tekst.
Afgetopt met een carnaubawax voor de benodigde bescherming en de gewenste glans, misschien later meer daarover.

Verder had ik naar aanleiding van @Tom 's laatste klus ineens zin om de ruitenwissers te demonteren en de kunststof afdekplaat die daar zit (heet dat parava(a)n?) lekker in de Dlux te zetten.
Ik kreeg echter de ruitenwisserarmen niet erg makkelijk los, en om afbreken van het asje te voorkomen ben ik maar gestopt. Eerst maar zorgen dat ik daar een tooltje voor heb.
De zin om met Dlux te smeren was echter nog niet over na deze kleine tegenslag en ik heb de twee delen van de lower grill waar de mistlampen inzitten maar gedemonteerd.
Na een sopje en een wipedown met Eraser waren ze voldoende geprepareerd om de Dlux erop te zetten.

Halverwege:
grillhalf.jpg

En klaar:
grillklaar.jpg

Omdat ik toch nog wat tijd en zin overhad heb ik dezelfde onderdelen op de auto van @blackpassatjunior ook nog maar even aangepakt.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
De lokale gereedschappenboer had het tooltje beschikbaar, de klus kon verder aangepakt worden.
Met het juiste gereedschap is alles een makkie, dus de ruitenwisserarmen waren snel los. Het viel me op dat het asje van de ruitenwissermotor conisch gevormd is, vroeger waren die dingen gewoon recht en kwamen de armen ook niet zo vast te zitten. Natuurlijk is het vastzitten ook een gevolg van de combinatie van een aluminium asje met een stalen arm, Die combinatie geeft altijd problemen met corrosie.

De kunststof paravaan was na het losmaken van wat klemmetjes en een rubberen strip snel gedaan. Wat ik daaronder aantrof was een behoorlijke bende van blaadjes, takjes, insectenlijken en nog wat zooi van onbekende afkomst.
blaadjes1.jpeg

blaadjes 2.jpeg

Ik weet dat de vroegere Passats nog al last hadden van wateroverlast doordat de afwatering van deze zone verstopt ging zitten, het water bleef vervolgens staan en kon -nadat het Nieuw Amsterdams Peil was overschreden- binnen in de auto voor natte voeten zorgen omdat het water via de verwarmingskanalen naar binnen liep.
Gelukkig was er van stilstaand water geen sprake.
De blaadjes waren snel verwijderd en met compressor werd alles nog even nageblazen.
Vervolgens zijn de kunststof afdekkappen met een sopje afgedaan, gedroogd en met Eraser voorbehandeld voor de Dlux coating.
Morgen volgt de montage want ik wil de delen perfect laten drogen.
paravaan.jpeg
Ondertussen kan ik nog wat tijd besteden aan het opzuiveren van de spiebaantjes van de asjes en de ruitenwisserarmen.
 

SLK

V.I.P. Member
Zo, dat pak je weer goed aan. Wat een prachtig spul is die Dlux toch. En dat blijft de komende jaren ook wel zwart.
 

Tom

Premium Member
Een beetje vet er aan dan gaan ze de volgende keer makkelijker los, aluminium en staal vinden elkaar niet zo leuk , rot snel vast als je niet uitkijkt.
Ik weet niet beter dat ze conisch zijn trouwens, maar ik ben dan ook nog geen oude rot in het vak ;).
 

Nieuwste berichten

Bovenaan