BlackPassat: CC 2.0 van BlackPassatJunior in de coating

BlackPassat

V.I.P. Member
Deze Passat heeft 130 k onder de wielen @SLK . Kenneth tankt er altijd Esso 98 mee. Zijn rijstijl is wel een stukje pittiger dan de rijstijl van zijn pa, maar er is altijd aandacht voor het mechaniek, dus er wordt alleen met echt warme motor buiten gespeeld.
De aanslag is vooral het gevolg van het feit dat de benzine rechtstreeks in de cilinders wordt ingespoten. Wat er allemaal rondwervelt in het inlaatkanaal zijn de dampen van de carterventilatie, en de oliemist die door de turbo wordt afgescheiden. Dit is niet echt tegen te gaan, misschien dat de catch-can iets helpt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SLK

Srt4

Premium Member
In mijn 2,4 turbotje heb ik ook een catch-can gemonteerd , en kan je vertellen dat ik iedere keer weer schrik als ik hem aftap ,
wat een zwarte drap komt daar uit zeg .
Terwijl de motorolie gewoon mooi goudbruin is .
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Hallo zeg, dik drie jaar niks aangevuld in dit draadje? Daar moet verandering in komen.

@blackpassatjunior had kort geleden een paar 19 inch "Pornojetsers" via het Passatforum gescoord.

Na een gezellig tochtje door Nederland zijn de velgen uiteindelijk meegesleept naar het Brabantse land. Na een bezoekje aan de spuiter zijn ze bij deze oude detailer gestald om ze van een mooie coating te voorzien.

Eerste stap was -uiteraard na het voldoende uitharden van de versgespoten lak- om de velgen nog net even die extra "glansboost" te geven door een lichte polijstbeurt.

De pas aangeschafte Poka Wheelstand is een waardevolle aanwinst gebleken, wat is dat lekker werken zeg.

Na het polijsten zijn de velgen perfect klaar gemaakt voor de applicatie van de coating door ze twee -inderdaad 2- keer een wipe-down te geven met Eraser. Zo is het oppervlak gegarandeerd vrij van polijstoliën ed.
DLux op velg.jpg

Bij het coaten van een auto is het handig om het applicatorblokje te gebruiken omdat je redelijk vlakke delen kunt coaten. Bij velgen met spaken is het echter veel fijner werken om een microfiber applicator te gebruiken. Je kunt veel beter tussen de spaken en in de moeilijke hoekjes komen.
start.jpg
applicatie.jpg

De eerste laag coating is opgebracht en na een korte cure-tijd van een paar minuten uitgepoetst. Hierna een wachttijd van een uur in acht genomen en voor een tweede keer een laag coating aangebracht.

Het velgbed is ook gespoten dus het was de moeite om daar ook een laagje aan te brengen.
velg Inside.jpg
 

Bijlagen

  • start.jpg
    start.jpg
    87,9 KB · Weergaven: 4

BlackPassat

V.I.P. Member
Die bedoelde ik ook, die zijn echt dik.
Horen ook bij de CC toch?
Oh ja zeker, Kenneth en ik hebben beiden een 18"Interlagos set.
Daarnaast ook nog een set 18'Daytona, die ook geleverd werd op de CC destijds.
Deze 19" Mallory's zijn oorspronkelijk van een Tiguan dacht ik, of ze ook op de CC geleverd zijn is me niet bekend.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Kenneth had het plan opgepakt om zijn CC2.0 van een verse coating te voorzien. Dat was op zich nog niet zo lang geleden maar hij voorziet de komende tijd niet zo heel veel tijd voor het detailen te hebben, dus vandaar dat deze klus in zijn vakantie gepland is.
Natuurlijk ben ik dan graag bereid om even lekker mee te doen, we hebben het samen altijd prima naar ons zin bij het detailen.
Vorige week al een dag mee gepolijst maar de meeste voorbereiding kwam van Kenneth. De CC zag er nog fantastisch uit maar toch een serieuze polijstbeurt gedaan om een frisse basis te hebben.
Geen vermeldenswaardige bijzonderheden of het moet zijn dat de CarPro Cutting MF-pad, die ik nog nooit had gebruikt, een blijvertje in de collectie is.

Het coaten bestond uit de gebruikelijke -én noodzakelijke-dubbele wipe down met Eraser. Twee keer rond.
Coaten; dubbele laag CarPro CQuartz UK 3.0 met een uurtje droogtijd. Na een ruime middagpauze en een rondje met het hondje de topcoat erop gezet: CQuartz SiC.
front 2.jpg
back left.jpg
side 3.jpg
 

Nieuwste berichten

Bovenaan