Bruine plekjes op de lak.

Matthijs

New Member
Heeft iemand een idee wat dit is?
Vaak ook als een bruine stip aanwezig en kam er achter dat het ook in de lak trekt.
20180504_143601-1.jpg
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Je staat zeker regelmatig onder bomen geparkeerd, het is waarschijnlijk boomhars. Mijn ervaring is dat het drama is om het van de lak te krijgen.
 

Matthijs

New Member
Apart. Bijenpoep...
Dat zou het dan moeten zijn, het lijkt er op in ieder geval. De auto staat eigenlijk ook nooit onder een boom, dus daarom was ik ook een beetje op zoek.
Het is soms niet in 1 keer af te wassen, ook niet na wat inweken. Ik kwam er hierdoor ook achter (toen ik iets over het 'poepje' heen ging) dat de lak van de Polo niet heel hard is... dus krasjes. :(
En het ene poepje is in de lak getrokken en de andere niet.
Dus niet als vogelpoep, iets minder agressief en natuurlijk veel kleiner maar het blijf poep.:D
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom

Rtoetje

New Member
Dit is al een oud topic zie ik maar ik kwam dit laatst ook tegen bij de buurman zijn auto die man wast en poets zijn auto wekelijks.
Hij zei ik weet niet wat dit is maar krijg het er niet af.
Het is nogal hard en zit echt vast aan de lak merkte ik, had meg claybar er bij gepakt sommige stukjes kreeg ik weg maar veel bleef er op zitten kreeg het er echt niet af.
Heb gehoord dat je het er af kan krijgen met stoom apparaat weet iemand van jullie of het waar is ? Voordat ik de Mercedes van me buurman vernachelen
Gr , Robbie
 

Rtoetje

New Member
Wil het niet met Koch Chemie Eulex?
is ook goed spul!
Hallo Dirk, eerlijk gezegd ben ik nog niet zo bekend met bepaalde producten ken Eulex daarom ook nog niet.
Ik moet van de week toch naar Zevenbergen kan ik even bij waxworld langs om een fles te halen hopelijk krijg ik het hier er wel mee af maar het is nooit weg je kan er veel dingen mee verwijderen las ik net.
Bedankt voor je reactie
 

Fuut-Fuut

Active Member
De KC Eulex is zeker goed spul. Maar kijk wel uit dat je het niet overal op smeert. Kunstoffen kunnen er slecht tegen. En ik heb er zelf bijvoorbeeld mijn eigen cosi buiten haard mee verpest. Die kon ik opnieuw spuiten. Maar zoals gezegd zeker goed spul voor waar het voor bedoeld is. Gr.
 

Rtoetje

New Member
Fuut dat was mooi balen voor je zeg
Net een filmpje gezien die smeerde het als test op een Dashboard die bekwam er ook niet van zeg die plek werd zacht en een flinke kring op het kunstof.
Bedankt voor je reactie en uitleg fijn dat er mensen hier zijn die de producten goed kennen en hun ervaringen er mee wil delen
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Wil het niet met Koch Chemie Eulex?
is ook goed spul!
De KC Eulex is zeker goed spul. Maar kijk wel uit dat je het niet overal op smeert. Kunstoffen kunnen er slecht tegen. En ik heb er zelf bijvoorbeeld mijn eigen cosi buiten haard mee verpest. Die kon ik opnieuw spuiten. Maar zoals gezegd zeker goed spul voor waar het voor bedoeld is. Gr.
+1 voor Koch Chemie Eulex! Inderdaad niet op kunststof gebruiken en op matte lakken de Eulex M pakken. Werkt perfect tegen hars etc. Bruine spikkels op de lak kunnen ook een vorm van vliegroest zijn en daarvoor kun je beter de CarPro IronX pakken. Een stoomreiniger werkt in ieder geval ook heel goed tegen hars/teerplekken, op vliegroest/remstof heb ik het nog niet geprobeerd.
 

Rtoetje

New Member
+1 voor Koch Chemie Eulex! Inderdaad niet op kunststof gebruiken en op matte lakken de Eulex M pakken. Werkt perfect tegen hars etc. Bruine spikkels op de lak kunnen ook een vorm van vliegroest zijn en daarvoor kun je beter de CarPro IronX pakken. Een stoomreiniger werkt in ieder geval ook heel goed tegen hars/teerplekken, op vliegroest/remstof heb ik het nog niet geprobeerd.
Dank je voor de duidelijke uitleg dan ga ik de normale eulex bestellen omdat het geen matte lak is die op de Mercedes zit.
Zodra ik de spulletjes heb en aan de slag ga schiet ik wel een paar foto s om ze hier te plaatsen.
Gr , Robbie
 

Rtoetje

New Member
Buurman super blij
Had hem verteld dat ze bij waxworld de Eulex van Koch chemie verkochten en dat hij daar de bijenpoep er waarschijnlijk mee van zijn Mercedes af kon krijgen.
Had zelf ondertussen fles besteld en binnen gekregen in de veronderstelling om de buurman te helpen.
Sta ik net op straat gilt de buurman, heyy dat is super goed spul man wat jij zei ben naar Zevenbergen geweest, wat een prachtige zaak is dat en die spullen die ze daar verkopen
Hij vertelde dat hij super goed geholpen was door iemand bij waxworld die had een paar strontjes van zijn auto gepoetst en de buurman had gelijk de Eulex gekocht een dikke duim voor die gene die de buurman heeft geholpen
Mvg, Robbie
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Haha, ja ik dacht al dat het de bewuste buurman zou zijn. Onze collega Marnix heeft hem geholpen, ik was nog even mee naar buiten gelopen on even mee te kijken en de plekjes waren eenvoudig met Eulex te verhelpen. Ik had er een paar dagen eerder ook al een dame voor aan de lijn en ik vermoed dat het allemaal om dezelfde persoon ging
 

Rtoetje

New Member
Haha, ja ik dacht al dat het de bewuste buurman zou zijn. Onze collega Marnix heeft hem geholpen, ik was nog even mee naar buiten gelopen on even mee te kijken en de plekjes waren eenvoudig met Eulex te verhelpen. Ik had er een paar dagen eerder ook al een dame voor aan de lijn en ik vermoed dat het allemaal om dezelfde persoon ging
Haha echt heeft hij zijn vrouw ook al voor het karretje gespannen
De buurman is zo zuinig op zijn auto s hij is vrachtwagenchauffeur iedere zaterdag als hij thuis komt van zijn werk is het 2 auto s wassen en poetsen maar die bruine plekjes( bijenpoep) zat er al 2 jaar op en hij stoorde zich er zo aan.
Wij raakte aan de praat en ik heb het toen met klei er wel wat af kreeg maar dat hardnekkig dus niet
Maar vol trots vertelde hij dat hij super goed was geholpen bij jullie, weer een klantje bij.

Mij spulletjes zijn ook weer binnen gekomen dus Eulex staat bij mij ook op de plank fijn dat ik ook iemand heb kunnen helpen.

Gr Robbie
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Wel een beetje jammer dat je voor hem speciaal Eulex hebt besteld en hij het gauw zelf heeft gehaald.
 

Rtoetje

New Member
Wel een beetje jammer dat je voor hem speciaal Eulex hebt besteld en hij het gauw zelf heeft gehaald.
Hij wist het niet was een actie van mij zelf en wilde het voor ons eigen auto s hebben omdat er regelmatig hars van de bomen komt bij ons in de straat dus is nooit weg
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ah dat is mooi, het is inderdaad een verrekte handig product om achter de hand te hebben!
 

Nieuwste berichten

Bovenaan