Bruudt

Bruudt

Active Member
Weer even een update,
Afgelopen zaterdag de 2e Waxworld workshop gedaan.
Was weer super geregeld net als de vorige worshop(1)
En natuurlijk weer veel geleerd, wel 1 groot nadeel.
Begin beetje spijt te krijgen van de dap900v2 Haha, de v3 is echt wel een heel stuk fijner.
Nu de twijfel 2ehands v3 kopen, of toch voor de nieuwe v3plus gaan.
Wat zouden jullie doen? (Wil zoiezo maar 1 machine voorlopig)
 

Kilometervreter

überspammer
Als je toch gaat upgraden zou ik voor een Flex of Rupes gaan...............
Dat is echt een stap hoger!!
Ik weet het dat is ook een ander prijsniveau maar ik zou dan toch even door sparen,

Waarbij de één zweert bij de Flex (ik onder andere) en de ander bij de Rupes.
 
Laatst bewerkt:

Kilometervreter

überspammer
De Flex en de Rupes zijn krachtigere apparaten waarmee je makkelijker en beter correctie haalt dan de Dap, ze zijn beter gebouwd en liggen beter in de hand en zijn beter uitgebalanceerd. Het verschil in de Rupes en de Flex zit hem in het feit dat de DA Flex een geforceerde rotary is en dus krachtiger dan de Rupes, dat vind ik fijner werken. Ik heb 1 auto met de Rupes gedaan maar vind de grote uitslag minder fijn werken, daarbij komt dat je bij de Rupes de "eigen" Rupes pads moet gebruiken en niet de pads kan gebruiken die je zelf wilt. Ik heb ook het gevoel dat de Flex beter en steviger gebouwd is dan de Rupes.
Het is ook een beetje een gewenning denk ik en voorkeur, nogmaals ik ben meer dan tevreden met mijn Flex, zowel de DA als de Rotary.
 

Bruudt

Active Member
Dankje voor de snelle reacties!
Was zelf heel erg gecharmeerd door de flex.
Had natuurlijk verschillende machines geprobeerd, en flex vond ik fijn vasthouden.
En voor mijn gevoel degelijker, ga het internet maar beetje in de gaten houden.(niet echt geld voor een nieuwe)
 

Razorblatter

Active Member
En, @IbizaSigno, heb jij een specifieke voorkeur voor de Rupes t.o.v. de flex? ;-)

Maar ik zat er vorig jaar -
Waarschuwing: Je moet vooral workshop II niet overslaan maar je moet er dan wel ernstig rekening mee houden dat je een DAP niet lang zal kunnen weerstaan.
- in ieder geval niet naast met mijn waarschuwing. :)

En, zoals ook gezegd, er is niets mis met het terugverdienen van je DA-investering met detailing-bijklussen.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Is dat zo? Kun je op de Rupes geen pads van een ander merk gebruiken. Bv die van CarPro?
Je kan gewoon elke willekeurige pad gebruiken hoor.
Vooral de lake country hd orbital doen het erg goed. Ook die van CG, doen het goed. En finishen met een glospad van carpro is de bom. Maar ik heb zowat elke pad die ik heb al gebruikt.
Er wordt gezegt dat door de grotere uitslag van de rupes, andere merken sneller kapot zullen gaan.
Maar ik heb daar nog niks van gemerkt. Sterker nog, de groene pads van rupes zelf blijven een zwak punt.
Maar zoals altijd, alles met beleid.
Ik heb zelf ook geen ervaring met de flex, dus ik kan ook niks zeggen over het verschil.
 

Moellib

Active Member
welkom @Bruudt :D mooie evo :D
Op dit forum staat zeer veel informatie die je zeker zal helpen om een topresultaat te behalen. Voor je het weet is je evo de knapste op zo een meeting ;)
 

Bruudt

Active Member
Zo na lange tijd maar eens foto van me spullen gemaakt.
Weinig tijd om veel te detailen (huis gekocht enzo)
Toch komende tijd nog aantal klussen:
2015 clio wit
2x evo zwart
En nog een aantal mogelijken auto's (golf 1, s2000, corolla t-sport) tijd tekort...
En mijn eigen auto en mijn meisje der arosa met een motorkap waar ik een hard hoofd in heb..,, haha hierbij wat foto's
 

Bijlagen

  • DSC_0033.JPG
    DSC_0033.JPG
    116,8 KB · Weergaven: 13
  • DSC_0032.JPG
    DSC_0032.JPG
    71,4 KB · Weergaven: 13
  • DSC_0003.JPG
    DSC_0003.JPG
    122,9 KB · Weergaven: 13
  • Leuk
Waarderingen: SLK

Bruudt

Active Member
Het forum nieuw leven in blazen leuk idee van waxworld! Ik moet zeggen laatste jaren weinig aan detailen gedaan wel veel aangeschaft...
Heb laatst mijn rupes 15mk1 verkocht
Machines die ik nu heb:
Flex xfe
Rupes mini zal denk ik vervangen worden voor de Flex pxe 80
Scangrip lamp

2020 begonnen aan mijn garage nieuwe vloer er in. Nu aan het wachten tot ik mijn werkblad kan ophalen (nadeel van Corona)
Heb ook al een schaarbrug die komt er binnekort ook in. Hierbij wat foto’s:
 

Bijlagen

  • BE676908-DBE3-4944-8968-6C2B9762F0C8.jpeg
    BE676908-DBE3-4944-8968-6C2B9762F0C8.jpeg
    88,9 KB · Weergaven: 14
  • 7D9FBD11-3569-4E46-918E-5938FDCE8AEC.jpeg
    7D9FBD11-3569-4E46-918E-5938FDCE8AEC.jpeg
    55,1 KB · Weergaven: 14

BlackPassat

V.I.P. Member
Ik heb de overstap van de Rupes Ibrid Nano naar de Flex PXE80 (door mij liefkozend "de Pixie" gedoopt) ook gemaakt, en ik moet zeggen dat ik er nog geen moment spijt van heb gehad @Bruudt. Wat een heerlijk handzaam dingetje. Er zullen plekjes zijn die je met de Pixie nét niet bereikt waar dat met de Ibrid misschien wel gelukt zou zijn, maar in de praktijk ben ik dat nog niet tegengekomen.
 

Bruudt

Active Member
@BlackPassat zou het een idee zijn de mini weg te doen en dan de pxe te nemen? Of word het gat dan te groot tussen de flex xfe en de pxe?
Nou de garage is weer wat verder gevorderd vandaag.
 

Bijlagen

  • 81289BDF-156F-4721-BFB9-AA407B3DACE7.jpeg
    81289BDF-156F-4721-BFB9-AA407B3DACE7.jpeg
    93,6 KB · Weergaven: 3
  • 3557210D-5CA5-4AAA-ADE1-07BE6A17B55A.jpeg
    3557210D-5CA5-4AAA-ADE1-07BE6A17B55A.jpeg
    43,9 KB · Weergaven: 3

Nieuwste berichten

Bovenaan