Caraudio

Srt4

Premium Member
image.jpeg image.jpeg image.jpeg Ben benieuwd of hier nog mensen zijn die een zogenaamde audio-upgrade hebben gedaan in de auto om het geluid te verbeteren , bv een andere radio of versterker of boxen eventueel een sub voor een beetje meer bas , of iets in die zin .
Nou ik wel hier een paar teaser pics
 
Laatst bewerkt:

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dat zijn mooie klussen zo, en gelijk een uitgelezen kans om het interieur eens goed te detailen :cool:
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ikzelf heb niks in de auto veranderd. Voor mij is het goed zo. Thuis vind ik wat anders, maar in mijn daily vind ik het prima.
Een maatje van mij bouwt alcoholsloten, alarmsystemen en hifi in. Dat wat bij de dealer niet lukt of gaat, komt bij hem.
Hij bouwt tv en playstation in. Dolby surround, keyless entrie of op afstand starten, you name it, hij maakt het.
image.jpeg

image.jpeg

Hieronder afstellen voor gevorderden
image.jpeg

Als ik dat dan allemaal zie vind ik het geweldig, maar ik ben tevreden met wat er in mijn koekdoosje zit.
In mijn M3 ben ik erachter gekomen dat er ooit tv af fabriek heeft ingezeten, maar dit is er gedeeltelijk uit gehaald.
Waarschijnlijk kan hijdit wel weer herstellen en dat ga ik ook wel doen dan.
Maar audio in de auto heeft zeker geen voorrang bij mij. En al helemaal geen "boomcar".
Een ander maatje heeft alles gericht op deze "boommuziek" en als je daar mark knopfler instopt, klinkt het nog voor geen meter.

image.jpeg
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    123 KB · Weergaven: 3

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Ik heb het een tijdje geleden uitbesteed aan een vreemde, zou ik niemand adviseren overigens ;).

1030772.jpg

Even zonder gekheid, dit zet je wel serieus aan het denken van wat je wel of niet in je auto wil hebben, en ten koste waarvan.
 

Srt4

Premium Member
image.jpeg image.jpeg Dan mag je een keer bij mij luisteren naar mark knopfler , dan praten we wel verder Ketoembar ,
Dit projekje is puur gebouwd voor geluidskwaliteit en niet boomboom .

De auto was standaard al voorzien van een kicker upgrade af fabriek ,
Met een extra sub en versterkers .
En ging ook wel aardig hard .
Maar daar was ook alles mee gezecht ,
Ik vond het echt helemaal niks ,
En zodoende maanden lang elke zaterdag langs Caraudio zaken voor info , al snel zag ik door de boomen de bos niet meer , 9 van de 10 zaken willen je alleen maar wat snel verkopen
En winst maaken ,
Op een dag belande ik redelijk dicht bij huis in een zaakje in Rotterdam ,
Voor het eerst in 4 maanden werd mij duidelijk advice gegeven en naar mij geluisterd , wat ik wilde , en wat mijn eisen waren , en niet onbelangrijk het budget wat ik er voor over had .
Al snel werd duidelijk dat me auto niet binnen een weekje klaar zou zijn .
Dus besloot ik het in een vakantie te doen ,
Uiteindelijk zijn ze 4 weeken er mee bezig geweest , inclusief verschillende componenten testen en vooral luisteren naar verschillende luidsprekersysteem ,
Uiteindelijk het beste van verschillende werelddelen gekozen ,
En na een paar keer luisteren
( geïmproviseerd in de auto )
Besloten alles in te bouwen

De binnenkant is bijna volledig leeggehaald .
A om beter overal bij te komen en
B om heel de binnenkant te voorzien van dynomat en foam
 
Laatst bewerkt:

Ketoembar

V.I.P. Member
Maar dat is juist wat ik bedoelde. Jij hebt echt geluid. Naar jouw smaak.
Al die boemboxen gebouwd op zoveel mogenlijk vermogen qua bas. 5 of 10.000 watt is tegenwoordig niks geks meer.
Maar alleen voor die boemmuziek.
Als je dáár dus de dire straits op zet, klinkt het gewoon niet. Bij jouw wel, omdat jij een heel andere keuze hebt gemaakt.
En dat dat goed klinkt ben ik wel van overtuigd.
Maar wat ik wilde zeggen is dat het voor mij niet hoeft in mijn auto.
Als ik écht naar de dire straits wil luisteren, doe ik dat thuis. In de auto ben ik daarvoor te afgeleid. Er gebeurt teveel tijdens het auto rijden om ontspannend met mijn ogen dicht naar de muziek te luisteren.
Vandaar dat ik persoonlijk tevreden ben met het standaard geluid. Ik zit 9 van de 10 keer toch mee te blèren in de auto.
En als ik thuis luister dan ben ik stil.
Maar jouw vraag was of er nog meer mensen waren die de audio in de auto aanpassen.
Het is niet de bedoeling geweest om jouw audio in twijfel te trekken, want ik weet echt wel wat er zoal mogenlijk is.
 

Srt4

Premium Member
dat is just het leuke er van , de meesten denken dat het een boomcar is
( zeker met het uiterlijke er van )
Tot dat ze money for noting hebben gehoord .
Ik ga ook zeker niet beweren dat ik het beste geluid van van de wereld heb .
Want ook ik weet wat er te koop is .
Maar lekker thuis op de bank luisteren , liefs laat op de avond , met de oogjes dicht is het alle mooiste nartuurlijk .
 

Srt4

Premium Member
Na het dynomat en foam behandeling
Moest en heel wat hout op maat gezaagd worden om de boxen op hun plaats te houden , image.jpegimage.jpeg image.jpeg
 

Srt4

Premium Member
In de voor en achterdeuren zitten 2 dezelfde composets van polk audio sr
( Signature reverence ) serie .
Met hele mooie schijdingsfilters ,
We vonden het eindelijk zonde om ze in te bouwen ( uit het zicht )
image.jpeg
Even van internet gepikt
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    80,2 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:

Srt4

Premium Member
Bij deze composets kan je de tweeter uit de midden van je box halen en apart ergens plaatsen ,
In mijn geval hebben we besloten dat in de achterdeuren de tweeters gewoon in de luidsprekers te laaten . En voor onder in de a stijl te plaatsen , waar ik het in eerste instantie niet mee eens wat
( 1 van me eisen was dat je er niks van mocht zien )
Maar na wat luistertesten toch maar naar Vooren verhuist
image.jpeg
 

Srt4

Premium Member
om toch een leuke bas te hebben maar besloten om 2 x 30 cm boxjes van dezelfde serie erbij te nemen image.jpeg
 

Srt4

Premium Member
image.jpeg Dit alles moest natuurlijk wel goed aangedreven worden ,
Na heel veel versterkers te hebben vergeleken en getest , besloten dat het er zoizo 2 moesten worden ,
1 om de compo's aan te sturen en 1 voor de subs
Het zijn 2 versterkers van mosconi geworden ,
 

Srt4

Premium Member
image.jpeg image.jpeg Aangezien ik voor geluidskwaliteit ging
Maar gelijk alles van alpine genomen
Cd , navi , dvd wisselaar en achteruitrijcamera ( als je toch bezig ben )
 

Srt4

Premium Member
Uiteraard werd ook een telefoon houder in de armsteun gebouwd , die je op het scherm kan bedienen , image.jpeg
 

Srt4

Premium Member
image.jpeg image.jpeg om er voor te zorgen dat me accu niet binnen 10 minuten zou overlijden is er een aardige accu bij gekomen
In de kofferbak , dat ding weegt een kleine 50 kg , een amg noordstar ,
Word normaal in de scheepvaart gebruikt .
 
Laatst bewerkt:

Srt4

Premium Member
En om pieken en Daalen te voorkomen in het stroom aanvoer is een 10 farad ding geplaatst tussen de accu en versterkers image.jpeg
 

Nieuwste berichten

Bovenaan