Carbiodak behandelen. Advies gevraagd.

nicknameless

V.I.P. Member
Binnenkort ga ik een BMW Z3 Roadster onder handen nemen.

Daar het voor mij de eerste keer is dat ik een cabrio (met stoffen) dak onder mijn hoede krijg en deze ook moet schoonmaken en beschermen, vraag ik me af hoe deze te behandelen.

Normaal gesproken foam ik de gehele auto, maar in mijn optiek lijkt me dit niet verstandig voor de kap. Ik ben bang dat de foam kringen en/of vlekken kan veroorzaken? Of is het een kwestie van foamen en direct afspoelen/spuiten met schoon water?

Ik ben in het bezit van een extractor, APC en GC Fabric Clean.
Nu zat ik eraan te denken het dak gewoon te wassen met schoon water en wat spraytjes GC FC of APC. Naderhand het dak met de extractor "droog" zuigen.

Als het dak droog is, geen idee hoe lang zo iets duurt, wil ik uiteraard de kap behandelen. De eigenaar heeft nog wat RaggTopp staan, ooit gekocht op mijn advies, en deze zou ik dus kunnen gebruiken.

Zijn er nog (betere) alternatieven voor dit product?
Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten met het schoonmaken, c.q. afspuiten, wassen enz.?
 
Laatst bewerkt:

Stefan

Administrator
Forumleiding
De foam geeft geen vlekken hoor, er komt tijdens het foamen altijd wel wat op de kap maar dat geeft geen problemen.
Wij doen het als volgt:
  • Kap goed stofzuigen
  • Insprayen met APC ( we gebruiken meestal de interior apc van Wolf's chemicals
  • Inborstelen ( met name aandacht voor de vuile plekken en groene aanslag)
  • Met de Extractor een aantal keren de kap reinigen totdat het stopt met schuimen
  • Kap drogen
  • Impregneren
Ragtopp kan prima, laatst ook een heel goed resultaat behaald met de CarPro Fabric & Leather
De truc is om na het vernevelen het product in te werken met bijvoorbeeld een schone spons zodat het product echt in de vezels wordt geduwd, daarna heb je net zoveel beading en sheeting als op de lak :)
 

Gio

Active Member
Hou wel rekening met de leeftijd van de kap. Hoe ouder hoe minder lol je van je harde werk hebt, hoewel dat dan weer afhangt van hoeveel zonneschijn er op gevallen is.
De S(ch)aab van mijn zus staat onder een carpoort, die hoeft maar 1x per jaar. Maar vorig jaar heb ik een 8 jaar oude S4 cabrio behandeld en na 3 maanden was daar al niks meer van terug te vinden.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Klazien uut Zalk, zal zeggen groene zeep of biotex groen wil meestal wel helpen, drogen en daarna de Fabric of Meguiars Convertible...............
 

wolf freudenberg

New Member
De foam geeft geen vlekken hoor, er komt tijdens het foamen altijd wel wat op de kap maar dat geeft geen problemen.
Wij doen het als volgt:
  • Kap goed stofzuigen
  • Insprayen met APC ( we gebruiken meestal de interior apc van Wolf's chemicals
  • Inborstelen ( met name aandacht voor de vuile plekken en groene aanslag)
  • Met de Extractor een aantal keren de kap reinigen totdat het stopt met schuimen
  • Kap drogen
  • Impregneren
Ragtopp kan prima, laatst ook een heel goed resultaat behaald met de CarPro Fabric & Leather
De truc is om na het vernevelen het product in te werken met bijvoorbeeld een schone spons zodat het product echt in de vezels wordt geduwd, daarna heb je net zoveel beading en sheeting als op de lak :)
Is er ook een middel om de kleur weer tot zijn recht te laten komen? Bijvoorbeeld zwart voor een Twingo 3?
 

wolf freudenberg

New Member
Oh ja, een foto erbij is altijd leuk. Het dak vouwt op aan de achterkant en daar zie je dan ook dat het een beetje smoezelig is ondanks foamen en het behandelen met een zachte borstel. Was helaas al zo bij de aanschaf.

IMG_3783.jpg
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
We hebben het zelf niet en ook geen ervaring mee, maar daar is bijvoorbeeld Renovo voor te koop in verschillende kleuren
 

Nieuwste berichten

Bovenaan