Carpro BlackOut

Guido

Active Member
Vandaag lekker dagje, auto gewassen, voorruit gecoat met flyby forte en daarna de tijd genomen om voor het eerst BlackOut te proberen. Meestal gebruik ik PERL en daar ben ik wel tevreden over alleen heeft het een relatief korte standtijd. Ik was dan ook erg benieuwd naar deze banden coating.

Zoals altijd is het netjes verzorgd, in het doosje een banden applicator en het flesje met de coating en een duidelijke handleiding. Eerst de banden schoonmaken met APC en goed drogen, daarna de coating in twee lagen aanbrengen. Het moet wel een poosje curen, bij voorkeur bij een hogere temperatuur. Carpro raad een fan aan. Ik had nog een klein straal kacheltje met ingebouwde fan en een heatgun dan gaat het wat sneller.

Ik ben tot nu toe zeer te spreken over Blackout. Aanbrengen gaat eenvoudig, de finish is heel mooi mat, een zogeheten satijnen finish en mooi donkerder. Mijn banden moeten eigenlijk over niet al te lange tijd vervangen worden maar dat zou je nu op het eerste gezicht niet meer zeggen. Om het af te maken de wieldopjes nog in de DLUX gezet. Ik heb ongeveer de helft van het flesje gebruikt op 21 inch twee laagjes, daarmee is het wel flink duurder dan PERL bijv. maar als het echt 6 maanden goed blijft dan is het wel een blijvertje denk ik. Ik ben heel benieuwd naar de hydrofobe eigenschappen en de standtijd. Ik zal daar nog wat updates over plaatsen tzt.
Ben ook benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Nog een paar plaatjes erbij:
D024334D-8DAB-424D-984F-5537BAA2BF12.jpeg

7C2A2EDB-26CD-444B-9D47-A05EEE2D2BA4.jpeg

5BA57FAC-F97D-4229-8263-D707E2D91A90.jpeg

B2844EFE-5507-4D46-B10A-FDC1B1D36B0D.jpeg

68851A78-15AF-4853-A1FF-A53755F3B9BB.jpeg

e928b35e-b8c3-48f6-ac5e-e860c0ea4e04-jpeg.16360
 

Bijlagen

  • E928B35E-B8C3-48F6-AC5E-E860C0EA4E04.jpeg
    E928B35E-B8C3-48F6-AC5E-E860C0EA4E04.jpeg
    221 KB · Weergaven: 167
Laatst bewerkt:

Guido

Active Member
Zoals je mag verwachten ziet het er na twee weken nog top uit dit is net na de onderhoudswas. Ben erg te spreken over de matte finish en de band ziet er veel “nieuwer” uit dan hij daadwerkelijk is.02F4EEE6-6D8B-49AF-A868-B1FAB7B37D85.jpeg
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Vandaag de Black Out gebruikt.

Vindt dat je toch aardig wat van nodig hebt. Ben 3/4 uit het flesje kwijt nu op 4 banden van de Crafter.
Aanbrengen vond ik wat minder vriendelijk. Je kan maar een klein stukje per keer doen. Heb ook het gevoel dat de aplicator veel opzuigt van het product.
En de geur is ook erg storend. Stinkt behoorlijk naar ammoniak. Niet erg prettig.
Ben benieuwd naar de standtijd , want ben bang dat het anders een eenmalige actie zal zijn geweest. Want als je 3/4 flesje nodig hebt voor 4 banden vind ik het toch vrij prijzig worden.

In de zon vind ik het toch wat glimmend
20210608_153517.jpg

En in de schaduw toch wat meer het matte
20210608_153751.jpg
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Nu 11 dagen en een 1500km verder de bus weer gewassen.

En was ik verbaasd, geen matte band. Maar een band die grauw is. De laag is gewoon weg. Vindt dit toch een zware domper. Dit zal voor mij geen vervolg meer krijgen. Vindt het daar te duur voor en nog geen 2 weken standtijd.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Was de laag echt helemaal weg? heb je de band meegewassen? Was er dan wel hydrofobiteit?
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Eerst grondig gereinigd met apc/super degraser. En goed gespoeld. Wielen/banden goed laten drogen.
Daarna de banden ontvet met Eraser. Dit laten uitdampen.
En daarna 1ste laag met aplicator aangebracht. Dit laten drogen voor een goed uur en daarna de 2de laag erop gezet. Buitentemperatuur was iets van 28graden vorige week. En auto stond binnen in de schaduw.

Dus ben benieuwd wat er fout is gegaan.

Bij de 1ste laag was ik wel een 60% van het flesje kwijt. En na de 2de laag heb ik nog een 20% over.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dat lijkt me inderdaad juist. Ik vind het verbruik wel wat hoog maar dat zal toch de boosdoener niet zijn. Heb je de wielen tijden het wassen nog gereinigd met Iron.X?
 

Epsilon

Premium Member
Ik heb het er nu ook een paar weken op. Moet ik nog ergens aan denken met schoonmaken? Daar kan ik niets over vinden.

Normaal heb ik een emmer met wat CP Reset en gebruik ik Iron Terminator van Soft99. Al heb k nu ook AW Bilberry (1:5).

20210626_145027.jpg


Edit:

Ik zie net dat Sandro vandaag een video uit heeft met antwoord op mijn vraag. Tot dusver blijkt wel dat ik gewoon kan doorgaan met wat ik normaal deed.

 
Laatst bewerkt:

Guido

Active Member
17C4589F-6DB2-4E24-974D-4BD1DDB28B5A.jpeg
Ruim 2 maanden verder en het ziet er nog prima uit. Band was wel nog wat nat, maar de donkerder matte look zit er nog prima op. @RST-Smurf als je dat filmpje van Sandro ziet vraag ik me echt af wat er nou mis is gegaan bij jou want het lijkt haast onmogelijk dat het er na een paar weken al af is.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan