Carpro clearcut

Ketoembar

V.I.P. Member
Ik heb de gliss nu twee weken op mijn koekblik zitten. Ik heb nu niet hetzelfde resultaat als op bovenstaande porsche.
Lak voelt nu heel ruw aan en de beading was de eerste week goed en de tweede week ruk. Ik heb de koektrommel nog niet gewassen, dus misschien dat dat nog iets verbetering brengt.
Op de porsche heb ik het ongeveer vijf uur na de cquartz aangebracht. Op mijn skoda heb ik een nacht gewacht.
@Stefan Wat zou ik verkeerd of anders gedaan kunnen hebben?
Heb jij ook al wisselende uitkomsten gehoord?
Ik heb namelijk het gevoel dat er iets niet klopt.

Zo twee tegengestelde resultaten vind ik wel vreemd.
 

Kilometervreter

überspammer
Heb je nog contact mat de Porsche eigenaar? Kan je hem misschien eens vragen ..
Ik zelf had het op een manier aangebracht die eigenlijk niet voorgeschreven is, maar ik had ook het idee dat het na twee weken volledig weg was.
De Volvo staat wel op de todo list om een nieuwe coating aan te brengen, dan nog maar eens kijken.

Het kan natuurlijk ook dat jij door je zenuwen voor de grote dag iets verkeert gedaan hebt :)
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Het kan natuurlijk ook dat jij door je zenuwen voor de grote dag iets verkeert gedaan hebt :)

:):):):D:D:D Ja, klopt. Zou zo maar kunnen.

Ik heb de porsche ong. drie weken geleden gezien. Voelde best nog glad aan. Naar mijn idee niet zo glad als na het aanbrengen, maar toch echt wel glad.
Ik weet natuurlijk niet hoe de beading en sheeting zijn. Wel gevraagd, maar dan moet ik op de uitleg van de eigenaar af gaan. En dat is best lastig. Maar ik kreeg het idee dat het niet zo schlecht is.

Wat mij met de regen van de laatste tijd ook opviel, is dat ik met het wegrijden niet de druppels van mijn dak afgingen.
Normaal gesproken ( zeker als er een verse coating opzit) hoor je alles van je dak glijden en zie ik dat over mijn achterruit lopen.
Nu totaal niet.

Ik moet de auto nog wassen, dus mss dat het dan wat beter wordt. Maar ikdenk het niet.
@Kilometervreter Had jij nog wel het gevoel dat de cquartz eronder nog aanwezig was?
 

Kilometervreter

überspammer
Ik had voordat de gliss erop ging gepolijst met de Essence+, eerlijk gezegd denk ik dat er nog maar weinig van de coating over is.
Vandaar dat die op de todo lijst staat om eens aan te pakken.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ik vond de Gliss coating na het aanbrengen op een bestaande coating laag in zijn geheel niet glad (wel gladder dan een normale coating aanvoelt) en was bang dat ik het verkeerd had gedaan. Na de eerste wasbeurt zag ik echt een waanzinnige beading en sheeting en daar was ik echt door verrast. Deze is tot nu toe nog steeds heel erg goed.

Dat de druppels nu niet zomaar van je auto afvliegen heeft naar mijn idee te maken dat de regen steeds vol zit met vervuiling. Ik zou de auto inderdaad maar eens wassen met Reset en kijken wat dan het effect is @Ketoembar
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ergens deze week de auto eens wassen met reset. En dan maar even afwachten wat er gebeurt.
Maar ik moet er even tijd voor vinden. Ik wil niet even snel snel.
Het moet ook ontspannend zijn. Komt goed
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Nou, hè hè. Eindelijk vanochtend even op mijn gemak de citigo gewassen.

Er waren veel snelwegkilometers mee gereden en er zaten dus veel beestjes en bloedvlekken op. Met de warmte van afgelopen twee weken, had ik het vermoeden dat dit best wel “ingebakken” zou zitten.
Maar, integendeel. Vliegjes en het bloed liet zich na één streek met de incredimitt verwijderen.

Om één of andere reden zaten er ook erg veel bijenpoepjes op de auto. Maar alleen aan de bestuurderskant.
Normaal plakt dit erg vast en moet echt wel even “ boenen” om deze los te krijgen.
Maar ook nu liet zich dit na één veeg gewoon verwijderen.

De auto is gewassen met reset. En inderdaad @Stefan , na het grondig afspoelen van de shampoo was de beading weer helemaal aanwezig. Maar wat nog gekker was, was de sheeting. Met een pisstraaltje:D de auto nagelopen en een droogdoek had ik eigenlijk niet meer nodig.

Omdat ik dat als detailer toch geen fijn idee vind om een auto niet te drogen, stond ik in mijn linkerhand met een lopende tuinslang en in mijn rechthand een droogdoek om het deel voor deel af te doen.
Dat moet voor de buren wel een heel gek gezicht zijn geweest.

Al met al heb ik wel weer vertrouwen gekregen in de gliss. Lak voelt ook weer glad. Nu even afwachten wat het op langere termijn doet.
2D5021DB-2579-49CF-889E-D44A5952E904.jpeg
 
Laatst bewerkt:

SLK

V.I.P. Member
@Stefan De waterafstotendheid van de UK / Gliss op de Talisman is nog steeds ongelofelijk. Maar mocht ik na de winter de coating een boost willen geven door een extra laag Gliss aan te brengen, hoe zou de voorbereiding dan moeten zijn?
Alleen wassen, misschien nog kleien en een rondje glosspad met Essence en dan Gliss erop?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Mocht het nodig zijn, dan zou ik alleen wassen met Reset en de lak goed reinigen met Iron.X en Tar.X. Na het drogen de lak goed ontvetten met Eraser en dan de Gliss erop. Geen Essence ertussen en als de lak goed genoeg schoon is van de Tarx en IronX dan niet kleien.
 
  • Leuk
Waarderingen: SLK

Stefan

Administrator
Forumleiding
Die is meer bestemd om fijne swirls uit een bestaande coating te verwijderen/vullen. Het is niet verstandig om de Gliss hierop te zetten aangezien de duurzaamheid niet goed zou zijn. Ik weet dat @Kilometervreter het overigens wel zo heeft gedaan, wellicht kan hij een update geven over de duurzaamheid op zijn wagen. Ik heb zelf meer dan een jaar geleden Gliss op een bestaande coating aangebracht op de manier die ik hierboven heb aangegeven en de beading en sheeting is nog steeds net zo ongelofelijk goed als op de eerste dag.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan