Carpro cquartz lite

Stefan

Administrator
Forumleiding
Wij sowieso natuurlijk, eens zien of ik binnenkort tijd heb voor een verslagje. We hebben een mooi testobject waar we de duurzaamheid goed in de gaten kunnen houden. We gebruiken verder geen Reload of Elixir om te zien hoe lang de CQuartz Lite het op zich zelf goed blijft doen. Ziet er vooralsnog veelbelovend uit. Verwerking is overigens een eitje en daarom echt ook een prima product voor de startende coaters :)
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Jazeker, we zijn al een maand of 5 onderweg en de CQuartz Lite houdt zich prima. We hebben al een paar fikse buien vliegroest over de auto gehad waardoor deze aanvoelde als korrel 80 maar na een rondje Iron.X was dat weer opgelost en de hydrofobiteit was zoals dag 1.
IMG_1793.jpg
 

NielsVAG

New Member
Dit zou voor mij wel een interessante "beginners" coating zijn. Wat is de uiteindelijke levensduur geworden?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Zonder Reload of andere toevoegingen heeft de coating het 1,5 jaar uitgehouden. Dat op een buitenslaper die een beetje is verwaarloosd zelfs Op de liggende delen is de beading nu wel weg, op de zijpanelen doet deze het overigens nog steeds prima.
 

NielsVAG

New Member
Zonder Reload of andere toevoegingen heeft de coating het 1,5 jaar uitgehouden. Dat op een buitenslaper die een beetje is verwaarloosd zelfs Op de liggende delen is de beading nu wel weg, op de zijpanelen doet deze het overigens nog steeds prima.
Dat is een ongelofelijk resultaat, en dat met 1 laag.

Dat zou betekenen dat je voor een euro of 50-60. Een auto of 5 in de ceramische coating kan zetten, die het in ieder geval een jaar uit houdt. Dat is wel serieuze waarde voor je geld. Ik denk dat ik deze lite maar mee ga bestellen bij de volgende ronde. Bedankt voor de update!
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Het is dan ook een echte keramische coating, het enige waar je rekening mee moet houden dat je een ongelofelijke hoeveelheid coating krijgt (150ml) maar als deze eenmaal is opengemaakt dan komt er zuurstof bij en begin het curingproces. Na een maand of 3 a 4 is de coating dan echt niet meer te gebruiken. Wat een absoluut voordeel is van de lite dat deze supergemakkelijk en snel in gebruik is. Aanbrengen en afnemen, that's it. Kunststof delen kun je ook direct meenemen en ook die zien er prima uit en blijven ook lange tijd mooi en hydrofobisch.
 

Guido

Active Member
Mijn flesje is denk ik wel ouder dan dat, maar is nog wel goed vloeibaar (las ergens anders dat het stroperig werd). Daarom ook de vraag: hoe weet ik dat het niet meer te gebruiken is? Was eigenlijk van plan om het dit weekend te gebruiken...
 

Addy

V.I.P. Member
Ik had mijn Clio Estate hiermee gedaan en het leek net of er niets uit het flesje was. Heel makkelijk in gebruik.
Over de standtijd kan ik niets zeggen omdat de Clio na een paar maanden ingeruild is voor een Grand Scenic.
Die zou ik ook eens moeten aanpakken maar dan moet de temperatuur eerst maar eens omhoog gaan.
Maar ik lees hierboven dat na een maand of 3 á 4 het curingsproces begint dus dan zou ik het eigenlijk niet meer kunnen gebruiken. Zijn er ook kleinere verpakkingen hiervan te verkrijgen?
Aan de andere kant valt de prijs volgens mij ook mee en als ik de Grand scenic 2 lagen zou geven zou dat voor mij het geld wel waard zijn.
In ieder geval een aanrader.

20200329_191930.jpg
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Ligt er ook een beetje aan hoeveel er uit het flesje is @Addy
Bij een driekwart leeg flesje zal er eerder veroudering optreden als bij een flesje waar nog 90% inzit.
Maar eerlijk is eerlijk: zodra het flesje open is geweest kun je het beste maar wat projectjes zoeken om het binnen afzienbare tijd te gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Addy

BlackPassat

V.I.P. Member
Zolang je het nog goed kunt verwerken dan is de coating nog goed.
Ik heb eens een verouderd en reeds stroperig flesje gebruikt. Dat is eigenlijk niet te doen met uitpoetsen maar toch ontstaat er zelfs dán nog een behoorlijke mate van bescherming.
Dat was op een velgenset, want op gewone lak was ik er al niet aan begonnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Addy

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ik had mijn Clio Estate hiermee gedaan en het leek net of er niets uit het flesje was. Heel makkelijk in gebruik.
Over de standtijd kan ik niets zeggen omdat de Clio na een paar maanden ingeruild is voor een Grand Scenic.
Die zou ik ook eens moeten aanpakken maar dan moet de temperatuur eerst maar eens omhoog gaan.
Maar ik lees hierboven dat na een maand of 3 á 4 het curingsproces begint dus dan zou ik het eigenlijk niet meer kunnen gebruiken. Zijn er ook kleinere verpakkingen hiervan te verkrijgen?
Aan de andere kant valt de prijs volgens mij ook mee en als ik de Grand scenic 2 lagen zou geven zou dat voor mij het geld wel waard zijn.
In ieder geval een aanrader.
Als ik een coating zou moeten aanschaffen met de wetenschap dat deze maar op één auto gebruikt gaat worden en toch heel gemakkelijk moet zijn, dan zou ik voor de nieuwe CQuartz SIC gaan. Ook zeer gemakkelijk in gebruik en hier wordt de lak ook echt super slick van (in tegenstelling tot de Cquartz Lite,)
 
  • Leuk
Waarderingen: Addy

Nieuwste berichten

Bovenaan