Carpro essence

Geitekaas

New Member
Ik heb nu toch wel een paar vraagjes:
-Als je een MF pad gebruikt, moet/kun je daarna nog een pass maken met een gloss pad of is de correctie en finishing met een MF pad genoeg?
-Als je geen Reload gebruikt, kun je dan afwerken met bv Tough Coat of iets anders. Ik begrijp dat een normale wax niet aan te raden is? En kun je na Reload nog iets doen?
-Begrijp ik het goed dat je moet vermijden dat het pad nat wordt? Dus goed schoon blazen met een compressor tussendoor?

Alvast dank voor de moeite van het antwoorden!
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Met een MF pad haal je beduidend meer correctie dan met een Gloss pad, nu is de glans eerlijk gezegd na de Essence met de MF pad al uitstekend maar een extra rondje met de Gloss Pad voegt zeker nog wel wat glans toe.
Sowieso kan de Essence worden afgewerkt met Reload of een coating zoals CQuartz / CQuartz UK . Wax moet nog worden uitgetest maar daar verwachten we geen problemen mee. We zouden in ieder geval wel een uurtje wachten met het aanbrengen van de wax als je vermoed dat er veel oplosmiddelen in de wax zitten.
De Pad mag inderdaad niet nat worden, gewoon af en toe de pad afborstelen of met een Microfiberdoek afnemen.

Wellicht zou je nog even de moeite kunnen nemen om je even voor te stellen, ik weet zeker dat dit door iedereen hier wordt gewaardeerd ;)
http://www.waxworldforum.nl/forums/wie-is-wie.2/
 

Geitekaas

New Member
Mijn hemel, totaal vergeten?
Ik dacht dat al gedaan te hebben. Allez, ik zal vanavond dat even in de juiste rubriek doen maar een aantal mensen hier kent me al hoor:)
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Oh ik zie het inderdaad, al lid sinds mei 2014 maar dit was toch echt je eerste bericht :)
 

Geitekaas

New Member
Hehe, inderdaad. Ik lees meer dan dat ik te zeggen heb over detailing:)
Maar je antwoord over Essence is duidelijk! Dank je.
 

Kilometervreter

überspammer
Morgen mijn bestelde fles ophalen, zaterdag maar eens uitproberen, ik ben echt benieuwd, zal ik dan toch mijn mening over "het product van 2015" moeten herzien?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Vandaag nog mee in de weer geweest, ik ben echt zeer onder de indruk hiervan, supersnelle verwerking en met een microfiberpad echt wel een hele goede correctie. Afnemen gaat in een zucht, en ook met het felste ledlicht, geen residu, vegen of vlekken zichtbaar, waardoor je nog wat langer met je doekje moet wrijven. Coating erop pakt ook uitstekend, maar ook Reload ging prima....
 

FASt

Active Member
L ik ben benieuwd naar je ervaring. Staat hier 110% op de lijst. J heeft hem ook besteld voor ervaring op te doen. Ik ben vooral benieuwd of met wax (en welke) er ook een mooie combi te maken is en hoe lang de basis dan zo blijft.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Vandaag nog mee in de weer geweest, ik ben echt zeer onder de indruk hiervan, supersnelle verwerking en met een microfiberpad echt wel een hele goede correctie. Afnemen gaat in een zucht, en ook met het felste ledlicht, geen residu, vegen of vlekken zichtbaar, waardoor je nog wat langer met je doekje moet wrijven. Coating erop pakt ook uitstekend, maar ook Reload ging prima....
En na het aanbrengen van de Cquartz wordt de glans nog gekker.
Lijkt wel of je de Cquartz "zuiniger" kan aanbrengen.
 

SLK

V.I.P. Member
Zou je de nieuwe coating in testfase van Wolfs er ook op kunnen aanbrengen? Als je een beetje moeite hebt met het aanbrengen van CQuartz op een zwart dak van een DS3 zeg maar....:rolleyes::D
Vermits deze dezelfde duurzaamheid laat zien als de coating van CQuartz.
 
Laatst bewerkt:

Ketoembar

V.I.P. Member
Ik heb het idee dat de Cquartz zich na de essence zich (nog) makkelijker laat afnemen.
Kan goed zien waar je gebleven ben. Zelfs op een lichte auto.
Ik heb geen testen gedaan maar alleen de Cquartz erop gezet. Mijn gevoel zegt dat essence met Cquartz de fijnste combo zal zijn. Met andere waxen aftoppen zal echt niet slecht zijn, maar de essence brengt het beste van de Cquartz naar boven. En is naar mijn idee nu echt "foolproof".
 

Nieuwste berichten

Bovenaan