Carpro essence

Denny84

Premium Member
Vanmorgen de Carpro Essence geprobeerd .
Eerst auto helemaal gewassen en gedroogd (behalve me voorruit ), daarna toch maar ff met de neus in de garage gezet ivm donkere wolken die overkwamen .
Motorkap voor de helft afgeplakt .
IMG_1860.JPG
Nog niks aan gebracht

Ik heb de Essence aan gebracht met een microfiberpad .
Toen ik de helft gedaan had ff contact gehad met Stefan ivm kabelbreuk van me Dap.
Kreeg gelijk een extra tip om aan te brengen , heel langzaam 1 pas op zetten .
IMG_1864.JPG
Onbehandeld deel

IMG_1865.JPG
Behandeld met Carpro Essence

Dus waarschijnlijk heb ik de 1ste helft van de motorkap te snel gedaan .
Daarna afnemen , wat neemt dit product makkelijk af !
Helaas op de foto's is niet veel te zien van de glans , maar in real live krijg je een glimlach van oor tot oor en ook die paar swirls die er in zatten zijn weg .

IMG_1873.JPG
Na behandeld te hebben met Essence en afgetopt met Reload

Hierna het dak ook nog gedaan .
IMG_1883.JPG

Helaas door donkere weer op de foto's niet zoveel glans te zien .

Voor mij is dit toch wel het product voor 2015 door de glans , het verbergen en of verwijderen van lichte swirls en het makkelijk opzetten en afnemen
 
Laatst bewerkt:

Ketoembar

V.I.P. Member
@Denny84 en @Stefan . Ik kreeg een beter resultaat op stand 3,5 a 4. Op de rupes welteverstaan.
Op een lagere snelheid kreeg ik minder glans en correctie.
Hoe zou dit verschil kunnen. Hardheid van de lak?
Die ML was knetterhard.
 

Denny84

Premium Member
@Denny84 en @Stefan . Ik kreeg een beter resultaat op stand 3,5 a 4. Op de rupes welteverstaan.
Op een lagere snelheid kreeg ik minder glans en correctie.
Hoe zou dit verschil kunnen. Hardheid van de lak?
Die ML was knetterhard.

Op de dap900 heb k op de 4 gewerkt , heb verder eigenlijk niks geprobeerd . Van de Weel zal k weleens op me Mercedes test kap proberen .
@Ketoembar wat vindt jij van de glans en verwerken ?
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Oh, ik begreep @Denny84 verkeerd.
Ik dacht dat hij de snelheid van de machine bedoelde.
Maar dat klopt wel, langzame passes en het word bijna "opgevreten":)
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Inderdaad, langzame arm beweging en standje 4 is perfect. De frictie zorgt er dan voor dat het coating element in Essence cured. Als het heel koud is, of als je dit met de hand verwerkt moet je ook een paar minuten wachten voordat je het residu afneemt.
 

Kilometervreter

überspammer
Ook hier vandaag met de Essence aan de gang gegaan op de V60.
Auto zat eigenlijk dik in de swirls aan de rechterkant.
Begonnen met de mf pad, pad eerst geprimed en toen 3 dropjes essence erop. Correctie was goed, 90% van de swirls in 1 pass weg! Maar niet uit te poetsen, gewoon sticky, het bleef gewoon plakken op de auto, ook op mijn dakrail, daar moest ik gewoon kracht zetten om het eraf te krijgen.
Verder gegaan ( ook door de ervaring van @Ketoembar met gele Rupes pad) met groene Detailpro pad. Zalig, gewoon goede correctie en het nam af als een makkelijke wax!
Het lijkt wel dat hoe minder polijstmiddel je gebruikt des te beter het werkt, het polijstmiddel wordt gewoon "opgegeten" door de lak!
De glans kwam er meer in dan ik ooit gezien had op de Volvo. Daarna een rondje met de glosspad en Essence gedaan, ik weet niet of dit nog meer glans gaf, moeilijk te beoordelen....
Daarna de CQuartz UK erop en inderdaad ongelooflijk dat dit nog meer glans geeft, dat had ik niet verwacht!
Ik ben in ieder geval dik tevreden met de essence, het gaf mij na de eerste ronde polijsten al meer dan ik hiervoor met de conventionele polijstmiddelen bereikt had op de Volvo! De coating gaf toen zelfs nog meer glans maar ik heb niet gemerkt dat dit makkelijker ging dan anders.
Ik heb de de UK versie gebruikt en die is toch iets anders van samenstelling dan de gewone.
Ik heb trouwens altijd al gevonden dat de UK meer glans gaf na het polijsten.
Het zal zeker ook in mijn kist blijven zitten en zeker met een coating werkt het zeer makkelijk, je hoeft ook niet meer af te nemen met Eraser, met alle risico's van dien!
En het afnemen ging in tweede instantie ook lachwekkend makkelijk!
Afijn dik tevreden!

IMG_5275.JPG
 

Chickenlal

New Member
Heb mezelf ook eens wat Essence besteld + een MF cutting pad en een finishing pad. Voor de wagen die binnenkort binnenkomt heb ik waarschijnlijk geen MF pad nodig. Het is een BMW M4 die ik vorig jaar wrapte voor een klant, hij was toen slechts enkele maanden oud dus de lak zou nog wel goed moeten zijn. Nu is hij het kleurtje wat beu en zal ik voor een prijsje de wrap verwijderen en terwijl eens Essence testen ter opfrissing van zijn wagen.


Ik heb hier nog wat Nanolex Si3D liggen ook die ik graag gebruik, hoe werkt deze in combinatie met Essence? Moet ik best toch nog eens een paint cleaner gebruiken (Nanolex EX) of kan ik gewoon de Si3D er op aan brengen zoals jullie ook doen met CQuartz en Reload?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Aangezien de Nanolex ook gebaseerd is op Silica, zou ik deze gewoon direct op de essence zetten. Lijkt mij geen probleem.
 

Kilometervreter

überspammer
Heb mezelf ook eens wat Essence besteld + een MF cutting pad en een finishing pad. Voor de wagen die binnenkort binnenkomt heb ik waarschijnlijk geen MF pad nodig. Het is een BMW M4 die ik vorig jaar wrapte voor een klant, hij was toen slechts enkele maanden oud dus de lak zou nog wel goed moeten zijn. Nu is hij het kleurtje wat beu en zal ik voor een prijsje de wrap verwijderen en terwijl eens Essence testen ter opfrissing van zijn wagen.


Ik heb hier nog wat Nanolex Si3D liggen ook die ik graag gebruik, hoe werkt deze in combinatie met Essence? Moet ik best toch nog eens een paint cleaner gebruiken (Nanolex EX) of kan ik gewoon de Si3D er op aan brengen zoals jullie ook doen met CQuartz en Reload?

Ook hier welkom :) Je gaat versteld staan van de essence! Mijn eerste fles is al bijna leeg :eek:
 

Chickenlal

New Member
Thanks!! :D

Op een wagen waarvan de lak nog goed is (auto is gewrapt geweest toen hij enkele maanden oud was) kan ik waarschijnlijk in 1 stap wel de wagen finishen. Doe ik die best met de carpro glosspad of bijvoorbeeld met Meguiars MF finishing pad om toch een klein beetje bij te werken indien nodig.

Wat ik vooral bedoel is als je met de carpro glosspad toch ook nog een klein beetje correctie hebt?
 
Laatst bewerkt:

Stefan

Administrator
Forumleiding
Essence op een gloss pad heeft nog wel enige mate van correctie maar op eem microfiber pad is het een heel stuk meer. Maar zoals altijd, doe een testspot en je weet het...
 

Chickenlal

New Member
Essence op een gloss pad heeft nog wel enige mate van correctie maar op eem microfiber pad is het een heel stuk meer. Maar zoals altijd, doe een testspot en je weet het...
Inderdaad.

Heb een glosspad, een MF cutting pad en een MF finishing pad besteld om ze eens uit te testen.

Moet je na elk paneel best je MF pad uitkuisen? Heb geen ervaring met MF pads. Maar als je ze eerst moet primen en dan uitkuisen, dan moet je toch niet opnieuw primen? :p Of is het uitkuisen maar oppervlakkig.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Inderdaad na het schoonmaken opnieuw primen, nu is het wel zo dat je met een finisher wat langer met de MF pad kunt doen voordat je deze hoeft te reinigen.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Succes! We hebben vandaag nog een klassieke schoonheid als laatste polijststap gedaan met CarPro Essence en de glans is weer om van te smullen.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan