Carpro essence

Denny84

Premium Member
Heb een stuk zitten lezen op autogeekonline over Carpro Essence . Ben wel heel benieuwd na dit product. Stefan heb jij hiervan al iets van gehoord wanneer dit uitkomt ??
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Maar met wat voor pad zou je dit het beste verwerken.
Een (light) polishingpad of een finishingpad?
 

Denny84

Premium Member
Wellicht is dit een leuk stukje om te lezen, ik denk dat je echt wel van Next Level kunt spreken :)

http://www.autopia.org/forums/detailing-product-reviews/182984-6-months-using-essence-car-pro.html

Dit stukje heb k gisteren zitten lezen , wou het hier nog neer zetten maar ben te laat zo te zien ;)

Maar met wat voor pad zou je dit het beste verwerken.
Een (light) polishingpad of een finishingpad?

In de review staat dat de man een microfiber finishpad gebruikte .
Wat een glans op de auto's
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Inderdaad een microfiber pad als er nog wat correctie benodigd is of een CarPro Gloss pad als er alleen glans en geen cutting is vereist.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Carpro loopt qua innovatie toch mee voorop. Duidelijk één van de merken die het auto poetsen de laatste jaren naar een Next Level heeft getild, zoals al door Stefan wordt aangehaald. Zonder met het product gewerkt te hebben heb ik met fillers niet bij voorbaat een probleem. Het gaat uiteindelijk om een goed resultaat te bereiken op een verantwoorde wijze.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Helemaal mee eens, bij coatings moest tot nu toe de lak knetterstrak zijn en ik vind dat dat nog steeds het uitgangspunt moet zijn maar als je ziet hoe obsessief we de lak staan te controleren of er toevallig niet een verdwaalde swirl zit dan wordt het een stuk relaxter met de wetenschap dat die laatste swirl met Essence wordt verwijderd of wordt gevuld. Resultaat is dan wat mij betreft hetzelfde. Daarbij is het ook wel fijn dat we na de finishing polish niet meer de lak twee keer te hoeven ontvetten, dat betekent toch weer twee keer met een doek over de lak en iedereen weet wat dat kan betekenen in het geval van een gevoelige lak. Als het dan ook nog de duurzaamheid van de coating en de glans ten goede komt dan kan ik daar toch wel een beetje (erg) blij van worden :)
 
Laatst bewerkt:

Black Widow

V.I.P. Member
Ik kan me volledig bij je verhaal aansluiten. Ondanks dat ik nog steeds heel graag met onze auto's bezig ben merk ik dat ik de laatste paar jaar steeds minder zin heb om dagen lang met één auto bezig te zijn en mijn voorkeur steeds meer uitgaat naar makkelijk verwerkbare producten.
 

ArjanD300

Premium Member
Ideaal voor mij !!!!
Het is hier niet bij te houden, dagelijkse auto waarmee we ook alles doen helpt niet mee om hem strak te houden.

Moet ook zeggen ik doe de moeite ook niet meer, gewoon bijhouden dat die netjes is....
Maar dan is dit wel een uitkomst zo te zien, de "swirltjes" en "krasjes" zijn "lekker" even weg voor het zicht....
 

SLK

V.I.P. Member
Indrukwekkende demo. Ik vraag me alleen af of je de pad ook weg kunt gooien na gebruik omdat er SiO2 deeltjes in zitten?
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Volgens mij zit er geen SiO2 in.
Dat word in elk geval niet vermeld. Het brengt wel een beschermende primer aan voor de Cquartz of Reload.

Incredibly Essence also leaves a perfectly smooth, deep, reflective, primed layer to build on with CQuartz or Reload! The primer attribute in Essence makes application of CQuartz easier than ever and bonds together seamlessly, forming a shell of Extreme Gloss and protection!
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Er zit weldegelijk SiO2 in maar als de pad goed wordt uitgespoeld na het polijsten dan mag dat geen probleem geven.

  • Primes surface for CQuartz or Reload
  • Produces Extremely High Gloss
  • Semi-permanent filling capabilities
  • Adds layer of Sio2 Quartz protection
  • Use with D/A, Rotary, or by Hand
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Er zit weldegelijk SiO2 in maar als de pad goed wordt uitgespoeld na het polijsten dan mag dat geen probleem geven.

  • Primes surface for CQuartz or Reload
  • Produces Extremely High Gloss
  • Semi-permanent filling capabilities
  • Adds layer of Sio2 Quartz protection
  • Use with D/A, Rotary, or by Hand
Klopt, ik heb het nu ook gevonden.
Ik had wat snel teksten doorgelezen en heb eroverheen gelezen.
Daardoor zat ik mij wel af te vragen wat die bescherming zou zijn.

En ja,...pads goed afspoelen en schoonmaken is toch wel standaard bij iedereen denk ik.
Ik geloof niet dat iemand zijn pads na gebruikt zo weer in de kast legt.:)
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Tsja, dat zou je denken ja maar niets is minder waar. Hoeveel advies we daarin ook geven, mensen luisteren gewoon niet. "Ja, ik heb vandaag niet zoveel gedaan (halve auto of zo) dus dan ik er de volgende keer toch gewoon weer mee verder" :eek:
 

Nieuwste berichten

Bovenaan