Carpro essence

Ketoembar

V.I.P. Member
@IbizaSigno Nee, die heb ik niet. Aangezien ik gewoon foto's maak met mijn ipadje, maak ik niet van elke auto een uitgebreide fotosessie.
Maar geloof me. Hij was weer strak. Maar ook ik gebruik de essence alleen om de glans te krijgen. Ik gebruik het niet om de swirls op te vullen.
Ik heb daar trouwens ook nog geen wonderen van gezien. Het is echt geen tovermiddel.
Als je denkt dat je een auto vol swirls in één keer strak krijg met essence en een cuttingpad, dan kom je van een koude kermis thuis.
Het is een perfect middel om mee te finishen en zoals @Stefan al zegt, het is fijn dat die éne kleine vergeten swirl nog net even "weggewerkt" wordt.
Één ding is zeker, essence en de glosspad zijn mijn dikke vriendjes.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Toch ook een prima product om bijvoorbeeld bij een dunne lak of voor de winter een duurzaam swirlvrij (in elk geval onzichtbaar) resultaat te krijgen zonder dat er onnodig lak verloren gaat.
 

ArjanD300

Premium Member
Vandaag even snel op een panel getest, en ik zeg het PRODUCT VAN 2016 !!

Er zaten genoeg swirls op, en na enkel 1 hit met een polisching pad was zeker 80% weg !!
Ik werd er enthousiast van, dus nog ergens een test en weer het zelfde effect.

Toen maar snel gestopt, want de voorbereiding was er natuurlijk niet....enkel alleen gewassen met Reset...
Dus komt nog een klusje aan zeg maar...

Heb er foto's en filmpjes van gemaakt zal ze eens uploaden...
 

ArjanD300

Premium Member
Ik was het ook zat om steeds maar weer de auto geheel strak te maken, en met enkele maanden weer van alles te zien, mede doordat er langs de auto gelopen word door honden met riem/lijn en kinderen, gevolg is allerlei vegen, hologrammen, swirls geef het maar een naam...

Gezien de lak dunner en dunner word leek me dit een ideale oplossing, nu eenmaal getest ben ik om !!
Minimale lak verwijdering op deze manier en toch een ZEER net resultaat, met moet ik zeggen minimale inspanning, even met de dap aanbrengen en je buft het zo uit tot glans !!

Maar goed zoals belooft wat foto's en filmpjes, is na het wassen, gelijk met een polisching pad en essence, tuurlijk zie je nog wat maar geloof me er is heel veel uit het zicht.

Rondom de deur klink voor Essence:
x4p009.jpg


Rondom de klink na 1 hit polisching pad en essence:
2nqgv9h.jpg


Hoek van de bumper voor Essence:

En na Essence:

Bumper deel wel en een deel niet gedaan...


Dus gaan hem nog eens kleien en dan paint cleaner eroverheen om hem dan volledig met Essence te doen, wat er dan op gaat weet ik nog niet denk Sonax PNS...

Maar vanmiddag was ik hier al weer blij mee:
mblris.jpg
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
En wat dacht je van die pianolak raamlijsten, deze heb je nog nooit zo snel strak gekregen als met essence...
 

Ketoembar

V.I.P. Member
@ArjanD300 Minimaal aan essence gebruiken. Less is more. Middelmatige snelheid beginnen en afbouwen naar langzaam. De essence wordt als het ware "opgegeten". Dan stoppen en uitwrijven.:eek:. Glans
Of je inderdaad geen lak verwijderd, hmmm, ik zou er niet zeker van zijn. Waar worden je swirls mee opgevuld dan?
Het zal inderdaad wel minimaal zijn.
Wauw, jouw lak lijkt me echt boterzacht. Welke pad en machine heb je gebruikt?
Waarom durf je (nog) geen coating aan?
Daar ga jij wel blij van worden, denk ik.
 

ArjanD300

Premium Member
@Ketoembar, klopt heb de light green pad gebruikt met een Dap900.
Eerst de pad iets geprimed, daarna met 3 erwtjes stand 1 op de dap verdeeld om vervolgens 1 damboord op stand 4 te doen en daarna nog een keer dwars eroverheen met standje 2.

Afnemen is echt easy !

Lak vermindering zal minimaal zijn denk ik, gezien de pad en essence geen grof geschut is...

Tja echt zacht is de lak niet als je hem moet polijsten, echt corrigeren moet je toch echt van grof naar medium en naar fijn....dus de volledige 3 stappen zeg maar..

Ik zou best een coating aan durven denk ik en anders gezamelijk, maar ben een beetje sceptisch tegen de coatings, heb opti coat 2.0 gehad, maar na twee weken eraf gehaald, vanwege "plakkende" water druppels en vlekken, dus zeer slechte ervaring...:(
Ook kilometervreter zijn verhaaltje werkt niet echt mee, al het werk en dan nog niet goed...:mad:

Maar ook in een coating komen zoals ik het noem vegen, hologrammen, swirls in...natuurlijk wel in de coating en niet in de lak dat is wel zo !
Dus wat schiet ik ermee op denk ik dan :rolleyes:
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ik snap je twijfel. Maar zoals ik al bij Leon aangeef in zijn topic is het aanbrengen van een coating best "serious shit". Maar als je het goed doet is het echt een aanwinst. Ik durf echt te beweren dat je vegen en swirls minder snel terug komen of zichtbaar zijn.
Maar zoals gezegt. Goede voorbereiding is een must.
Een klein nadeeltje vind ik wel dat de beading wat minder is. Vooral ten opzichte van een high-end wax.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Vanmiddag een stukje essence geprobeerd op de Toyota (met een glosspad). Eerst zat de glans op de lak, nu er in :eek:.
Ik ben er wel achter dat je minder dan weinig nodig hebt, zoals hier al eerder gezegd. Volgende is het dak aan de beurt, dan met een mf finishpad voor extra correctie.

IMG-20160604-WA0000.jpg
 

Razorblatter

Active Member
Grbl, ik voel me een beetje Fred Flinstone die zijn familiewagen nog poetst met fijn grint en deze nieuwerwetse Essence plus aftoppers voorbij laat gaan.

Is het niet een idee om een workshop hierover op te zetten? Liefst met een echt automodel.
The future's knocking on the door...
 

Srt4

Premium Member
Begin toch het gevoel te krijgen dat ik dit even mee bestel bij me volgende besteling ,
 

anh

New Member
Gisteren ook de essence gebruikt op deze SL.
Leuk product om mee te werken.
Wagen stond nog redelijk mooi, enkel swirls in de lak. Heb er dan ook alles uit gekregen.
Eerst met de MF pad en daarna nog eens met de gloss pad erover.
Resultaat mag gezien worden!
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    203,9 KB · Weergaven: 27
  • image.jpeg
    image.jpeg
    196,6 KB · Weergaven: 27

Nieuwste berichten

Bovenaan