CarPro flashpad

Stefan

Administrator
Forumleiding
Even inhaken,

komt de (ver)nieuwe(de) CarPro C-Quartz ook mee?

148701_850260981651119_7192096506986321767_n.jpg




Bron: Facebook CarPro
Yep :)
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
@Kilometervreter , Leon, had je geen last met de DAP met het stilstaande effect ? Dat zeg maar de backingplate stilstaat en hij alleen maar trilt..............vaak gebeurd dat met iets grovere polijstpads.......

(de pad staat inmiddels op het verlanglijstje...)
 

Svenn21

Active Member
Ik heb afgelopen weekend een Renault gedaan en vervaarden dat de lak vrij zacht is.

Nu is mijn vraag, waarmee is de carpro pad vergelijkbaar op jouw `test auto` qua correctie vermogen?
 

Kilometervreter

überspammer
Moeilijk te zeggen, ik doe dit weekend een Porsche waar volgens de eigenaar een vervelende kras inzit.
Kijken wat de flaspad op een keiharde lak doet, wordt vervolgt!
 

Kilometervreter

überspammer
Mijn gevoel zegt paars wolletje roterend, maar nogmaals dat is gevoelsmatig.
Een vergelijk hierin vind ik lastig want de ene kras verwijder je zonder probleem en de volgende die niet zo ernstig lijkt is weer niet weg te krijgen.....Maar ik ga zeker mijn best voor je doen!
 

Ketoembar

V.I.P. Member
De flashpad is bij mijn weten ontwikkeld voor, laten we zeggen, spotrepair. De bedoeling is om na het wetsanden " snel" te kunnen finishen. Dus de flaspad haalt heel makkelijk je gewetsande krassen weg. Daarbij is hij gemaakt om niet veel af te hoeven bouwen. Hij finisht ook veel beter dan met een wolletje. Dus voor zover ik weet is het ; wetsanden, flahpad, finishen. En.... Niet te vergeten met een D/A.. Zo heb ik het dus ook gedaan en de finish is echt fantastisch.
Door deze manier van werken is de pad dus ook aan zijn naam gekomen. In the "flash" klaar.
Klopt mijn verhaal @Stefan ?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Klopt Inderdaad, ze spreken ook wel over "8 to 10 seconds spot repair results" en inderdaad de finish is indrukwekkend. De 76mm pads zijn onderweg (dat zijn ook de belangrijkste) de grotere laten nog een tijd op zich wachten.
 

JM A7

Active Member
Twee weken geleden ook een flashpadje gekocht en vorig week zaterdag `ns met de DAP 900 uitgeprobeerd op een bumper van een Opel Adam; verbazend snelle correctie en bovendien met een mooie glans. Aangezien de foam vrij compact en hard is, heb ik Mezzo Monello als polijstmiddel gebruikt. Gelet op het resultaat, was Mezzo voldoende.
Uiteindelijk had ik de smaak te pakken, waarna ik de zijkanten van m`n A7 ook maar `ns met de flashpad i.c.m. Mezzo onder handen genomen; vooralsnog moet ik de conclusie trekken dat ik denk de maximale glanswaarde van de A7 te hebben bereikt.
Nu nog even afwachten totdat de grote flashpads verkrijgbaar zijn.
 

Kilometervreter

überspammer
Twee weken geleden ook een flashpadje gekocht en vorig week zaterdag `ns met de DAP 900 uitgeprobeerd op een bumper van een Opel Adam; verbazend snelle correctie en bovendien met een mooie glans. Aangezien de foam vrij compact en hard is, heb ik Mezzo Monello als polijstmiddel gebruikt. Gelet op het resultaat, was Mezzo voldoende.
Uiteindelijk had ik de smaak te pakken, waarna ik de zijkanten van m`n A7 ook maar `ns met de flashpad i.c.m. Mezzo onder handen genomen; vooralsnog moet ik de conclusie trekken dat ik denk de maximale glanswaarde van de A7 te hebben bereikt.
Nu nog even afwachten totdat de grote flashpads verkrijgbaar zijn.
Heb je de hele zijkant met dat kleien padje gedaan???

Ik denk niet dat ze in het groot uitkomen of wel @Stefan.
Mooi ding toch Jurgen?
 

JM A7

Active Member
Heb je de hele zijkant met dat kleien padje gedaan???

Ik denk niet dat ze in het groot uitkomen of wel @Stefan.
Mooi ding toch Jurgen?
Ja, ik heb beide zijkanten met de kleine pad gedaan; hierdoor dwing je jezelf nog secuurder te werken en niets over te slaan. Het kost wat meer moeite, maar het resultaat is in ieder geval navenant (kijk maar `ns naar de foto van de zijkant die ik heb toegevoegd onder het beading topic).
Ik heb wel gemerkt dat je de flashpad tussendoor regelmatig moet schoonmaken, omdat deze anders erg plat wordt door de druk en absorptie van het polijstmiddel. Na het schoonmaken krijgt hij vervolgens weer het originele volume en de vorm weer terug.
 
Laatst bewerkt:

Kilometervreter

überspammer
Hier toch nog even een update van de flashpad.
Ik raak steeds enthousiaster van dit wonder padje!
Vandaag weer op de Mercedes van mijn broer een aantal lelijke plekken en krassen verwijderd, het gaat eigenlijk zo eenvoudig met dat ding!
Enige nadeel is dat hij redelijk snel "volloopt" dus je moet hem wel regelmatig schoonmaken.
Afijn een paar foto's. Waarbij vooral de kras op foto drie mij meer dan deed verwonderen!

014.JPG 015.JPG 017.JPG 018.JPG
 

Bugatti

New Member
Ik ben, na al het horen van de goede resultaten, ook erg enthousiast geworden over de flashpad. Nu wilde ik hem opzoeken in de webshop, maar kan hem nergens vinden. Kijk ik er overheen, of is hij al niet meer leverbaar?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
De Flashpads zijn op dit moment helaas uitverkocht, er is een nieuwe lading onderweg (inclusief de grote Flashpads) De boot wordt in de eerste week januari verwacht...
 
  • Leuk
Waarderingen: Addy

Nieuwste berichten

Bovenaan