Carpro Ultracut

Guido

Active Member
Ik heb Ultracut inmiddels wat vaker gebruikt en dacht laat ik er een apart topic voor aanmaken.
Ik moet zeggen dat ik van te voren een bepaalde verwachting had maar ik zat er behoorlijk naast. Ik ging er namelijk vanuit dat dit een niche product zou zijn dat alleen tot zijn recht zou komen op hele harde lakken met geweldige cut maar een waardeloze finish. Zoals de naam doet vermoeden klopt dat van de cut natuurlijk wel. Ik heb al een aantal keer bij een testspot een duidelijk beter resultaat behaald als ik Ultracut vergeleek met Clearcut of Rupes D-A Coarse. Maar waar Ultracut me echt verbaasd heeft is de finish en de veelzijdigheid. De afbrekende korrel laat bij goed doorwerken echt een hele goede finish na, niet alleen op hele harde lakken (audi, bmw) maar ook op minder harde lakken icm met minder agressieve pads, zelfs met een finishing pad. Op een blauwe Tesla met gemiddeld harde lak moest ik echt goed kijken of Reflect nog verdere verbetering gaf, de eerlijkheid gebied te zeggen dat het inderdaad net ietsjes beter was maar het had er best mee door gekund als single stage en dat had ik van te voren nooit gedacht...
Verder is de gebruikservaring uitstekend. Het stoft helemaal niet en laat zich makkelijk langer doorwerken. Ik denk dat Ultracut in veel gevallen mijn go to cutting compound wordt.
Ik heb tot nu toe Meguiars MF cutting pads, Rupes Blauwe en Gele pads gebruikt icm Ultracut. De Megs zijn mijn favoriet. Ik ben benieuwd naar de ervaring van anderen en mn met welke pads.
 

Guido

Active Member
Ja Rupes Bigfoot LHR15 mk3, Mini en ibrid Nano (ook in rotary mode maar dat telt niet echt).
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ultracut heeft mij ook positief verrast, met name de enorme correctie mét een fatsoenlijke finish en dan met als kers op de taart ook nog eens met weinig tot geen stof maakt het leven van een detailer een stuk eenvoudiger.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Helemaal mee eens. Ultracut is een prachtig product. Ik heb het inmiddels ook gebruikt met de Detailpro Extreme cut MF en ook met de Carpro wool. Ook op de gele Rupes wool ging het heerlijk.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan