Chemical Guys Pad Conditioner

_Maarten_

Premium Member
Ik zit eraan te denken om de Chemical Guys Polishing Pad Conditioner te kopen.
http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=100344
Na wat over en weer over de whatsapp met @gixxeraddict toch hier de vraag maar stellen.

Wat is het echte voordeel van dit product?
Heeft het langer kunnen doorwerken wel nut als de korrels (indien polijsten) uitgewerkt zijn?
Betekent stoffen van het product niet dat je klaar bent om nieuw product te plaatsen op je pad?

Of is het enige goede aan het product dat je niet ongelubriceerd :D te werk gaat?

Veel vragen idd maar wel nodig denk ik.
Wil natuurlijk alleen producten kopen waar ik iets aan heb. :)
 
Laatst bewerkt:

gixxeraddict

Active Member
Idd dat wil ik ook wel weten:D


Misschien dat als stefan klaar is met balansen kan hij antwoord geven.
Of iemand anders.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Had het al voorbij zien komen in de webshop. Zelf gebruik ik altijd een gewone detailspray om de pad te bevochtigen. Werkt tot op heden uitstekend.
 

Kilometervreter

überspammer
Ook ik gebruik altijd bij de eerste keer dat ik ga polijsten een pufje spray and whipe.
Bij grof polijsten zal je altijd wat stof hebben omdat de korrel grof is, uiteraard krijg je dan ook wat polijstkrasjes. Dit is ook de reden dat je hierna moet fijnpolijsten, de fijne polijstkrasjes wegwerken en de glans omhooghalen. De finishers stoffen eigenlijk (zowat) niet omdat ze ook vetter zijn.
Het langer doorwerken geloof ik niet in en met een goede finisher (M205 of cg V38) kan je ook door blijven harken, dus wat dat betreft................
Verder, hoeveel langer zullen je pads meegaan :confused:
Ikzelf denk dat het een wat overbodig artikel is, maar ........just my two cents!
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Polishing pad conditioner is inderdaad speciaal ontwikkeld om de wrijving tussen een droge pad en de lak te voorkomen en is daarbij ook prima te gebruiken om polijstmiddel van de lak te verwijderen. Een spray quick detailer helpt inderdaad ook prima, de polishing pad conditioner is echter net iets meer geschikt doordat de frictie wat minder is/lijkt te zijn, het werkt net iets prettiger.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan