Chemical Guys V7 Shampoo

TECHNIC

Active Member
Heb deze shampoo gisteren voor de eerste maal gebruikt en de bevindingen waren goed. De S60 was al in 3 weken niet gewassen en behoorlijk vuil maar niet extreem omdat er slechts een paar honderd kilometers mee waren gereden.

Wat zo goed is aan deze zeep, hij is heel “glad”!

De V07 geeft geen heuse schuimparty, maar dat is op zich niet erg, zolang hij maar goed kan kuisen en glijden. De geur is zoals de Hybrid V07 QD(al is geur absoluut geen criteria voor mij bij exterieur producten), wat één van mijn favoriete drooghulpen is, ik spuit dat spul altijd rechtstreeks op de droogdoek waardoor ie beter over de lak kan glijden.

Nogmaals de conclusie: hij is glad! Het water ritselt over je lak als je met je washandschoen(die van MF Madness) wrijft. En kan best goed schoonmaken. Doordat hij zo glad is heb je minder kans op krassen…

Is het mijn favoriete shampoo, neen, want ik heb geen favoriet(maar soms wel favorieten). Ik heb vele soorten shampoo staan en afhankelijk van wat ik moet aanpakken maak ik mijn keuze. Licht vuil, shampoo A, Medium vuil, shampoo B, Zwaar kleverig vuil, shampoo C, Waxlaag verwijderen, shampoo D, Zware D-tox, shampoo E, Snow foam voor licht vuil, shampoo F, Snow foam voor zwaar vuil, enz… Het is altijd een beetje wikken en wegen met shampoo, de zachtste is vaak niet altijd de juiste om moeilijk vuil aan te pakken, de meest chemische is dan weer totaal verwoestend voor de waxlaag, een universele zeep die voor alles goed is moeten ze nog uitvinden maar zal waarschijnlijk nooit bestaan.
 

Mrkawa

Active Member
Ik vind het ook wel belangrijk dat hij goed "slick" is en toch voor mijn gevoel is het schuim ook wel een bijzaak die positief invloed heeft op het wassen.
Wellicht deze ook maar een keer proberen als mijn huidige voorraad aan het opraken is.
 

Epsilon

Premium Member
Toevallig zat ik er afgelopen weekend ook een review op YT van te kijken. Ik was er ook wel benieuwd naar, aangezien de goede ervaring met de QD variant.

 

TECHNIC

Active Member
Thanks voor het filmpje, leuk om zien, ik denk dat ik weet wat die kerel fout doet. Zoals meestal bij CG zepen dien je meer product te gebruiken dan ze op de flesjes zetten. Zelfde verhaal bij Honeydew Snow Foam, met 30ml in je schuimkanon ga je het niet halen… Ach ja, typische marketing praatjes/filmpjes van CG doen je steeds proberen te geloven alsof je quasi geen product nodig hebt… Als je hun instructies letterlijk zou volgen ben je de sigaar. Ze hebben enkele zeer goede zepen, maar de mengverhoudingen kloppen voor geen meter, daarom koop ik ze direct per gallon(is ook een pak goedkoper). De V07 is een prima zeep, maar doseer wel iets straffer en dan is ie “gladjes”.
 

TECHNIC

Active Member
Aanvulling: de bovenstaande opmerking is niet alleen met betrekking tot CG zepen, vele andere producenten hebben dezelfde marketing-strategie. Ik kan me nog een reclame van vroeger herinneren dat je met één druppel (ik dacht dreft) de hele afwas van een diner voor 50 man kon doen… Het zijn me toch een bende zeepsmoelen ;-)

Maar goed, dit gezegd zijnde, CG heeft best goede zepen en de V07 krijgt mijn goedkeuring!
 

Mrkawa

Active Member
Daarom denkik ook dat je het beste ook kan foamen (ik spoeleerst af met hoge druk) met hetzelfde product en dan meteen de 2 emmer was.. Just to be safe.
 

TECHNIC

Active Member
Foamen is prima en 2 emmertjes is nooit verkeerd.

Mijn visie: als er instructies op een fles zeep staan, dan staat er meestal zoiets als “X”ml op een emmer van “Y”L kan volstaan. Hoe lees ik dit? In optimale omstandigheden(proper tot quasi proper) kom je met “X”ml toe, in alle andere gevallen moet je de concentratie opdrijven.

Stel ik heb een braadpan die lang in de kast stond en er ligt een beetje stof op, met wat water en een druppel Dreft krijg ik die makkelijk weer helemaal schoon. Maar als ik die pan gebruikt hebt om hamburgers te bakken en ik heb mijn fornuis niet in de gaten gehouden waardoor alles stevig is aangebrand en aangekoekt… denk je dat ik het met een druppel Dreft ga redden?

Veel fabrikanten(ik zeg niet allemaal, er zullen er ongetwijfeld ook andere zijn, alhoewel) maken referentie van “kan vanaf” of “kan zolang standhouden”… In theorie kan je dit halen, in de praktijk is het wat moeilijker. Misschien moet je dit vergelijken met het norm-brandstofverbruik van wagens die de voorbije 10 gebouwd werden. Bij mijn Volvo(bijna 12j oud) haal ik makkelijk wat er destijds in de boekjes stond, met mijn jongere wagens haal ik dit niet meer ;-( (minstens 1 liter meer per 100km bij gelijkaardig rijgedrag)

De Volvo is zondag gewassen en ik heb er gisteren slechts een paar kilometer mee gereden in droog weer, als ik hem nu zou wassen met de instructies op de fles gaat dit prima lukken hoor. Maar als ik er 2 weken mee zou rijden, nog een paar regenbuitjes en wat modderspatten, rempoeder, etc. dan denk ik dat ik de portie maal 2 of 3 zal (moeten) doen.

Ik heb een hekel aan demonstratiefilmpjes van fabrikanten die kraaknette auto’s wassen en dan nog durven zeggen “Look how dirty this car is!”, terwijl een hooguit een laagje stof op ligt(like dust in the wind). Vers vuil op een goed beschermde wagen laat zich meestal heel makkelijk afwassen.

Wil dit daarom zeggen dat de producten niet goed zijn, bijlange niet! Het is niet omdat mijn moderne auto’s iets meer verbruiken dan het zogezegde normverbruik dat het daarom een slechte auto is, zelfde gaat op voor zeep.

Enfin, mijn visie hé
 
Had de shampoo ook, maar vind de Mr pink en Dodo BTM betere cleaning eigenschappen hebben en heb daarom de v7 niet meer in huis. De geur van de v7 is erg lekker. Ik vind de glans die de shampoo geeft niet zo indrukwekkend, hier is hij toch ook voor bedoeld, gebruik voor glans dan de detail spray van de v7. Over dit product ben ik heel erg over te spreken.
 

TECHNIC

Active Member
Thanks voor de inputs kerels! Het is een eerste gebruikservaring met deze zeep, en niet noodzakelijk een liefdesverklaring. Of het een blijver zal zijn zal de tijd nog wel uitwijzen, dit is één wasbeurt bij één type vervuiling en met de methode zoals ik hem heb toegepast en ik was er blij mee.(foamen met een andere zeep, afspuiten onder druk, wassen met V07 en 2 emmers, afspuiten en een verse laag Hydro2, dus mijn glans kwam van de hydro2 naast het feit dat ik een half jaar geleden hem gepolijst heb) Of V07 goed zal presteren bij een echte vuile auto met zware plakkende film is voor een andere keer.

De Hybrid V07 QD is idd een goed product als drooghulp.

Ik had vorige week weer een doosje ontvangen van bij WW en zondag was het lekker grijs weer met al iets betere temperaturen dus een ideale gelegenheid om wat nieuwe spulletjes uit te testen.

Hierbij een overzichtje van de autozepen die ik momenteel heb staan:

Meg’s:
- HyperWash
- Shampoo Plus
- Ultimate Wash&Wax

CG:
- Citrus Wash & Gloss
- GlossWorkz
- Mr. Pink
- Honeydew
- Bug+Tar
- Clean Slate
- V07

CP:
- Hydro2Foam
- Reset
- IronX Snow Soap

Diverse:
Karcher Ultra Foam Cleaner, Karcher Auto Shampoo, HG Wax Shampoo, ArmorAll Wash&Wax Speed Shine

Voldoet elke zeep aan mijn verwachtingen? NEEN! Maar dat is niet zo erg, ik krijg ze heus wel op want je hebt ook zeep nodig om je borstels nat te maken voor je banden/wielkassen proper te schuren(evt. icm een ontvetter of allesreiniger). De slechte presteerders bestel ik nadien niet meer bij. Sommigen gaan eruit anderen komen erbij.

Afhankelijk van het object, de vervuiling of de doelstelling maak ik mijn keuzes. Na een paar keer proberen weet je wel wat een zeep kan en niet kan en wat de juiste dosering is.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan