Chocomelk uit autotapijt verwijderen

Frans

V.I.P. Member
Mijn werkgever heeft een CLS met een hele lichte binnenbekleding.
Daar heeft één van zijn kinderen achterin chocomelk op de vloer laten vallen.
Het ergste heb ik weggekregen met een apc oplossing + de extractor en daarna nabehandeld met Zymöl Fabric Cleaner.
Ik blijf echter hele lichte vlekken houden en wat ik ook probeer ze willen niet weg.
Iemand wellicht een tip?
 

nicknameless

V.I.P. Member
@Frans

Groene zeep, Biotex of Ossengal en wat "elbow grease"
Daarna nog een (aantal) keer met de extractor eroverheen.

En als laatste paardenmiddel: de welbekende vlekkenschaar :D
 

2shiny

V.I.P. Member
Vanish werkt ook goed. Papje maken e op de vlek wrijven voor 30 sec. Dan goed spoelen en met extractor
 

Frans

V.I.P. Member
@SLK ; Hij gaat er waarschijnlijk binnen een paar maanden uit, vandaar ook de wens om het interieur alvorens goed te reinigen (scheelt weer in de inruilprijs).
 
  • Leuk
Waarderingen: SLK

Black Widow

V.I.P. Member
Vanish werkt ook goed. Papje maken e op de vlek wrijven voor 30 sec. Dan goed spoelen en met extractor
+1
Of een papje groene Biotex.
Mijn vriendin had ook ooit een goede oplossing voor hardnekkige vlekken. Groene grasvlekken in de broek van ons zoontje konden met niets anders verwijderd worden als met pure Dasty. Super oplossing, zei het niet dat de stof als het ware rot werd en er binnen korte tijd gaten in kwamen :D
 

2shiny

V.I.P. Member
al een interieur cleaner gebruikt?
vandaag wat zitten spelen met een sample Kleers interior cleaner op chocoladevlekken en melkvlekken van de kleine man in de bedrijfswagen. Effeb opsprayen, borstelen en alles was weg. Ging vlotter dan met apc.

edit: Beginpost herlezen en ja dus, de zymol cleaner...
 

Frans

V.I.P. Member
@2shiny
Helaas was heel het pakje op de vloer was leeggelopen.
Gelukkig lag het merendeel op de vloermat (zitten nu andere vloermatten in), het is alleen op twee plaatsen langs de vloermat op het tapijt terecht gekomen.
Toen ik begon waren het twee donkerbruine ingedroogde plakkaten.
Nu zijn het slechts nog twee hele lichte vlekken.
Het is zo moeilijk eruit te krijgen, doordat het zover is doorgedrongen in het tapijt.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan