Coating voor een nieuwe Lexus IS300

Kilometervreter

überspammer
Morgen is het zover, gaat (met enige vertraging) de Lexus in de CQuartz UK.
Eerst wassen daarna iron-x, daarna kleien en dan polijsten,ik hoop dat ik het haal met M205 op groen, er zaten al bij aflevering wel wat krasjes in....Auto is twee weken oud en is (gelukkig) nog niet gewassen ofzo.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe hard de Lexus lakken zijn, ik zie het wel.

Daarna uiteraard twee keer in de glascoating.
Zal uiteraard een paar fotootjes plaatsen.
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Morgen is het zover, gaat (met enige vertraging) de Lexus in de CQuartz UK.
Eerst wassen daarna iron-x, daarna kleien en dan polijsten,ik hoop dat ik het haal met M205 op groen, er zaten al bij aflevering wel wat krasjes in....Auto is twee weken oud en is (gelukkig) nog niet gewassen ofzo.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe hard de Lexus lakken zijn, ik zie het wel.

Daarna uiteraard twee keer in de glascoating.
Zal uiteraard een paar fotootjes plaatsen.
Ben benieuwd! Veel plezier en vergeet niet te GENIETEN....;)
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Leuk klus in het vooruitzicht, het leukste is dat de eigenaar oprecht verbaasd is om een groot verschil te zien ondanks dat de auto nog (bijna dan) nieuw is...
Veel succes en plezier!
 

Kilometervreter

überspammer
Vandaag de Lexus aangepakt, eerst gewassen en toen eens goed bekeken.
Schandalig hoe deze auto afgeleverd is, als Lexus zich wil manifesteren in het topsegment zal het toch iets anders moeten gaan werken.
Afijn na het wassen kleien, daarna gepolijst, m205 op groen en sommige slechte plekken roterend oranje op m105.
Daarna twee keer afgenomen met eraser en toen de CQuartz UK er twee keer opgezet met een uurtje tussentijd.
Ramen in de nanolex ultra en de trims en velgen in de CQuartz de luxe en de Lexus is prima beschermt.
Paar foto's met vooral de eerste foto's hoe slecht die auto afgeleverd is!

003.JPG 004.JPG 008.JPG 009.JPG 010.JPG 011.JPG 012.JPG 016.JPG 017.JPG
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Zozo das nogal een hele verbetering zeg! En zoals altijd weer mooi werk afgeleverd!
Trouwens ook een erg mooie auto zo'n Lexus.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Het blijft inderdaad vreemd om te zien hoe nieuwe auto's worden afgeleverd, ik heb in ieder geval nog nooit een perfecte of zelfs gewoon goede gezien :mad:
 

Kilometervreter

überspammer
Wet van de grote getallen, als er 1 op de 100 zeurt 'dan wordt die auto wel normaal gepolijst en anders houden ze de centjes in der zak :)
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Die auto gaat ook bij die zeurende klant echt niet "normaal" worden gepolijst, je krijgt dan vaak in plaats van swirls een bak vol hologrammen...
 

Kilometervreter

überspammer
JA, deze ook zaten echt een hoop hologrammen in, kan je alleen niet goed op de foto krijgen, duidelijk geval van rotary eroverheen en klaar...
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Van iemand die bij een garage/dealer werkt gehoord hoe het poetsen er daar aan toe gaat. Zoals kilometervreter zegt; kwestie van tijd en geld. Wel jammer, voor een ieder die een (nieuwe) auto gaat aan schaffen. Van fabrikanten in het hogere segment (BMW, Lexus, Mercedes, Audi) vind ik het helemaal ernstig, daar zou ik wat meer van verwachten.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ligt natuurlijk niet altijd bij de fabrikant maar vaak bij de dealer, de ene doet er zijn best voor om de nieuwe auto zo netjes mogelijk af te leveren, de ander besteed het uit (vaak voor zo min mogelijk geld) en weer een ander laat de auto even door de wasstraat halen voordat deze naar de eigenaar gaat...
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Schandalig zeg........hoe die Lexus werd afgeleverd.
Leuk om te zien hoe je het hele traject van informatievoorziening, alternatieven onderzoeken, keuzes maken en uiteindelijk het uitvoeren van het plannetje zo hebt doorlopen Km-vreter. Ik hou van een gedegen voorbereiding en alles onderzoeken om uiteindelijk het goede te behouden. Aan het eind van de rit staat de Lexus er prachtig bij.
Kon me goed vinden in de vragen die IbizaSigno stelde over de Reload, ik sta er precies zo in. Ik heb goede antwoorden gelezen maar ik ben toch nog niet helemaal "om".
Een product moet je ook passen: BPJ is gek met Reload, ik kan er niet warm van worden.
 

Kilometervreter

überspammer
@BlackPassat Ik denk als er een keer een open dag bij Waxworld is wij elkaar daar wel een tegen zullen komen Johan.
Ik vind het leuk hoe je dingen benaderd en er over schrijft.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo'n fan van de reload ben, op de een of andere manier "wolkt"het toch altijd bij mij en moet ik de auto na een kwartiertje altijd op vele plekken nog na lopen.
Van de andere kant de glans is best wel fraai (wat hard) maar de beading en sheating is wel weer heel gaaf.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan