Coating voor een nieuwe Lexus IS300

gixxeraddict

Active Member
Ik ben ook op mijn werk een plekkie aan het ritselen maar dat word steeds moeilijker vanwegen de smokkel van diverse waar ,dus kan je bijna niet zonder reden het terrein op!
Maar ze hebben wel een heerlijk grote garage met goed licht wat bruggen maar even een afspraak maken met chef td.
 

Daans

Member
Ik kan binnen werken op mijn werk, dus dat is op zich het probleem niet, de CQUK brengt inderdaad wel heel eenvoudig aan, en ik geloof ook wel dat het één van de beste is, is ook zeker een zeer goede kanshebber! Maar het zou ook een leuk vergelijk zijn met de A4 als ik er wat anders op smeer, zeg maar één van die andere beste.
Ik weet alleen niet welke dat zou moeten zijn en waarom, vandaar dit topic:D.


Slecht weer in Spijkenisse Gabi;)
....welke "coatingmerken" heb je zoal? En zit er veel prijsverschil in?
 

Daans

Member
...en wanneer je auto een coating bevat, dan vervolgens 1 x in 3weken wassen beetje wax erop en klaar...heb je veel spullen niet meer nodig... Of zie ik dat verkeerd?
 

Kilometervreter

überspammer
Elk groot merk heeft zijn coatings maar de beste resultaten worden op dit moment behaald door opti-coat en Cquarts, en ik ben benieuwd wat er nog meer goeds te verkrijgen is
 

Kilometervreter

überspammer
...en wanneer je auto een coating bevat, dan vervolgens 1 x in 3weken wassen beetje wax erop en klaar...heb je veel spullen niet meer nodig... Of zie ik dat verkeerd?

Nee, in pricipe geen wax op de coating, hoeft niet, eens in de paar weken een klein beetje reload en klaar.
 

Kilometervreter

überspammer
Hoe zit dat eigenlijk met ruitensproeien tast de laag aan net als bij wax?
Geen idee, maar ik gebruik dat bijna ook niet, ruiten staan in de Nanolex ultra.
Maar dat zal wel meevallen, je ruitensproeiers gebruik je als je rijdt en dan waait het zo weer van je lak af, als je harder dan 50 km per uur gaat.
 
Laatst bewerkt:

pro-detailer

Active Member
Een coating kan ruitenvloeistof prima hebben, maar als ruiten behandeld zijn heb je het net als je wissers nouwelijks nodig.
 

Kilometervreter

überspammer
Dit is ter onderhoud van de coating en zeker te zijn van een goede beading:cool: en wordt er nog een beetje reload (whats in a name) verkocht
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Dat vraag ik me af @Kilometervreter dat zogenaamde onderhoud van een coating. Als het voor de beading is, dat begrijp ik dat. Maar onderhoud van een coating? Het idee van een coating is toch dat het een lange periode bescherming biedt? Die coating geeft een harde laag op de lak, daar hoeft dus niet per se iets overheen. Wassen zou voldoende moeten zijn. De indruk die dit soort theorieën wekt is dat het enkel een commercieel doeleinde dient.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Natuurlijk blijft de harde coating bestaan als je er niets aan doet dus voor heel veel mensen is dat prima, maar af en toe een laagje reload maakt de laag net weer even wat gladder en geeft een boost aan de glans, is volledig optioneel maar de meeste detailers zoeken toch vaak net dat extraatje en dan is Reload gewoonweg een fantastische toevoeging. Daarbij is het natuurlijk niet zo dat een coating er exact naar een jaar of twee jaar er in één keer afvalt, maar de laag slijt door het dagelijkse gebruik, invloed van het weer en natuurlijk het wassen dus in die optiek kan Reload weldegelijk helpen je coating te onderhouden.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ben het met je eens als je zegt dat het meer glans toevoegt en dat een coating niet in eens stopt. Maar het is toch niet zo dat de coating de Reload in zich opneemt? Dus als onderhoud!? Reload is een spraysealant die (ook) op zichzelf gebruikt kan worden. Ik zie het meer zoals je ook een wax kunt aanbrengen over een coating. Misschien sla ik in het geheel de plank mis. Een coating zou niet aangetast moeten worden door wassen lijkt me, de meeste van deze producten vormen een glasharde laag op het aangebrachte oppervlak. Met wassen de laag aantasten lijkt me vrij stug.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Reload geeft een extra laagje en daarom weer bescherming aan de coating. En natuurlijk wordt de coating wel (licht) aangetast door wassen en andere invloeden anders zou de coating echt permanent zijn...
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Wat je zegt is mijn punt precies, het vormt een extra laagje. Van diverse hoeken word er genoemd dat een coating een spray als Reload onafscheidelijk zijn, maar dat klopt niet in mijn optiek. Een permanente coating is een illusie. Maar is een coating niet zo hard dan? Ik weet het niet.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Zoals al eerder gezegd, valt de coating niet aan het einde van de standtijd in één keer van de lak af, hij slijt gewoon, natuurlijk is de coating hard maar dat wil niet zeggen dat deze niet kan slijten.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Helder Sander. Heb onlangs Nanolex Ultra Paint&Alloy sealant op m'n velgen aangebracht. Ben zeer benieuwd hoe zo'n coatkng werkt volgend seizoen.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan