Coating voor een nieuwe Lexus IS300

Kilometervreter

überspammer
Zoals het er nu uitziet gaat de lak wel CQUK worden, maar welke coating voor de ruiten? Ik heb op mijn eigen auto Nanolex glass ultra, maar ben daar buiten de prijs niet zo heel erg van onder de indruk, het doet in ieder geval niet wat ze beloven (water loopt er af bij 40 Km/U).
Suggesties???
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
De Urban variant voor lagere snelheden zeggen ze van Nanolex. Anders "gewoon" Rain-X of een vergelijkbaar product zou ik zeggen.
 

Kilometervreter

überspammer
Nee, ik wil wel een coating, ik vind de standtijd van rain-x niet goed genoeg, wel voor mijn eigen auto maar niet die van degene waar het op moet :)
 

Kilometervreter

überspammer
Er ligt alweer een heel beetje in het winkelwagentje....Alleen die Nanolex Urban kan ik niet hier bestellen
Eens een keer de bestelling ophalen om die wereldberoemde koffie een keer te proeven:rolleyes:

Iemand ervaring met Dodo Juice Supernatural Glass Sealant???
@Stefan misschien???
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ik heb zelf de Dodo Juice nog niet geprobeerd, we hebben zelf al verschillende coatings voor de ramen getest en we zijn tot op heden nog niet onder de indruk van de standtijd. Binnenkort komt er een nieuwe versie van de CarPro Flyby 30 dus dan gaan we die eerst eens aan de tand voelen :)
 

Kilometervreter

überspammer
De Lexus gaat 12 februari geleverd worden. We gaan hem 15 februari "beschermen".
Plan van aanpak:

1)wassen
2) iron-x (lak en velgen)
3) kleien
4) licht polijsten ( v38 op groen of zwart) eventuele slechte plekken wegwerken
5) twee keer eraser
6)Cquartz Uk eerste keer
7) wielen trims en kunstof in de Cquartz deluxe
8) ramen in de (waarschijnlijk) Nanolex ultra
9) tweede laag Cquartz uk (Thanks @Stefan)
10) nacht laten staan en de volgende dag in een rondje reload.

@ alle experts hier, goed zo?
 
Laatst bewerkt:

Stefan

Administrator
Forumleiding
Punt 9 zal denk ik Cquartz UK moeten zijn, verder prima zo (reload mag overigens ook eerder, 1 uurtje na het laatste rondje CQUK)
De eigenaar gaat hier vast blij van worden :)
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Wat ik me afvraag is hoe het komt dat er Reload gebruikt wordt vlak nadat Cquartz aangebracht is. De Cquartz is immers al een beschermende laag.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dat is heel simpel, normaal moet een glascoating 12 - 24 uur drogen voordat deze in aanraking mag komen met water. CQUK is speciaal gemaakt voor ons klimaat, kan dus drogen met lagere temperaturen en na 1 uur kan de Reload worden aangebracht die de coating bescherming geeft tegen zodat deze sneller aan de elementen kan worden blootgesteld.
 

Kilometervreter

überspammer
De Lexus wordt as maandagmiddag al geleverd.
Kunnen alleen niet eerder dan 15 februari aan het stappenplan beginnen, nou ja ik neem toch aan dat de dealer er ook wel wat opsmeert, zodat hij de eerste twee weken ook wel beschermt is:confused:
Het wassen zal met een flinke scheut APC in het sopje gebeuren trouwens.
 

Kilometervreter

überspammer
Ik heb zelf de Dodo Juice nog niet geprobeerd, we hebben zelf al verschillende coatings voor de ramen getest en we zijn tot op heden nog niet onder de indruk van de standtijd. Binnenkort komt er een nieuwe versie van de CarPro Flyby 30 dus dan gaan we die eerst eens aan de tand voelen :)
Al iets bekent over de levertijd van de nieuwe FlyBy 30 @Stefan?
En enig idee wanneer de madness incredimitt weer komt?
 

Nieuwste berichten

Bovenaan