Coating vs wax/sealent

Vanochtend lag ik wat na te denken over het wel of niet overstappen van een sealent/wax combinatie naar een coating.
Ik weet dat een coating veel langer mee gaat dan een wax of sealent en dat een coating ook erg mooi kan zijn.
Nu vroeg ik me alleen af of je met een coating ook zeg maar om het half jaar moet kleien? Ik neem aan van wel, aangezien je met wassen alleen niet alle vervuiling weg krijgt en dat de overgebleven vervuiling die je niet weg haalt toch weg wilt hebben aangezien het je reflectie/wet look minder kan maken.
Maar als je dan kleit haal je dan niet de coating eraf? Als dat zo is en je moet om het half jaar toch een nieuwe coating aanbrengen wat is dan de meerwaarde ervan t.o.v. een wax/sealent.

Ff de vragen op een rijtje

1- Moet je een auto ook om het half jaar kleien die een coating heeft?
2- Haal je een coating weg doormiddel van klei?
3- Als je vanwege het bovenste een half jaar met de coating doet, wat is dan de meerwaarde t.o.v. wax/sealent?
 

Kilometervreter

überspammer
1) Nee ik klei trouwens alleen als ik ook ga polijsten
2) nee maar is ook niet nodig, je lak is afgeschermd
3) je doet een jaar minimaal met de coating en de toplaag is eventueel alleen voor een mooiere beading en sheeting of therapeutisch.

Als je één keer een coating gehad hebt wil je niet snel meer een wax is mijn ervaring
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Op een coating hecht sowieso minder vervuiling dan aan een wax of sealant, dus dat scheelt al. Af en toe een keertje Iron.X en je bent verlost van de eventuele vliegroest. Met kleien haal je sowieso niet de coating eraf maar ik zou een gecoate auto in basis niet kleien tenzij er gepolijst gaat worden.
 
Als je het zo stelt dan is een coating eigenlijk zowiezo de eerste keus!

Doordat de coatingslaag wat dikker is dan een wax of sealent neem ik aan dat je ook minder swirls krijgt.

Misschien dat ik dit voorjaar maar ff ga shoppen voor een coating dan :cool:
 
Ik heb ff zitten kijken naar coatings, maar wat zijn deze producten ontzettend duur zeg. Ik schrok me kapot. Zeker toen ik zag hoe veel lagen je ermee kunt aanbrengen.

Waarom is voor jullie een coating het geld wel waard? Puur de extra bescherming en de standtijd?
 
Laatst bewerkt:

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ja, die zijn niet goedkoop en de laatste tijd zijn deze alleen maar duurder geworden door de dure dollar/zwakke euro.
Maar kapot schrikken, dat zal toch wel los lopen? Als je ziet wat auto rijden überhaupt kost....
 
Ik vind 140 euro voor een coating waar je maar 2 keer mee kunt doen erg duur ja. Mijn wax was 80 euro, maar doe hier al een jaar mee en ik heb nog zat om een tijd mee door te gaan.
Iedereen weet wel dat auto's veel geld kosten, maar ik vind een coating vergelijken met een auto die rijd eigenlijk appels met peren vergelijken.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ooh, maar ik ging er gemakshalve vanuit dat je gewoon bij ons naar een coating keek. Ik vind 140 euro ook veel, wij bieden dan ook meer dan uitstekende coatings aan voor een heleboel minder. CarPro CQuartz voor €56,95 en de CarPro CQuartz UK voor €59,95 hou me ten goede, dat vind ik gewoon ook nog best geld maar, zoals eerder gezegd niet iets om je kapot van te schrikken...
http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=72&products_id=100528
http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=72&products_id=101104
 

Pino

Premium Member
Keuze van de producenten.. De CarPro coatings zijn zeker zo goed.
Misschien heb je ook naar de wat grotere verpakkingen of complete kits gekeken (50 ml i.p.v. 30 ml). De kleinere verpakkingen zijn goedkoper.
 
Laatst bewerkt:

Stefan

Administrator
Forumleiding
Prijzen worden bepaald door een groot aantal factoren, het is dan ook lastig om te bepalen waarom een product een andere prijs heeft, dit kan zelfs onderdeel zijn van een marketingstrategie. Feit is dat CarPro gewoon (van oudsher) uitstekende coatings biedt in een zeer groot afzet gebied met redelijke prijzen. Daarbij wordt er steeds enorm veel aan ontwikkeling gedaan en worden de producten steeds verder verbeterd. CQuartz van nu kan niet meer vergeleken worden met een CQuartz van een paar jaar geleden. Ook doet Carpro niet aan valse claims en wil gewoon open en eerlijk zijn over wat er wel en wat er niet kan met een product.
De Chemical Guys Second skin kost inderdaad een behoorlijk duit en die brengt helaas niet wat een CQuartz wel brengt. Maar vergist je niet, Chemical Guys is nog maar kort met coatings aan de gang terwijl CarPro jaren en jaren ervaring met coatings heeft. De ontwikkelingskosten liggen dan voor CarPro ook op een heel ander niveau omdat dit is uitgesmeerd over heel veel flesjes coating wereldwijd...
 
Sheeting is tof. Ik ben benieuwd wat het met mijn lak doet! Hoe lang blijft deze coating goed?

Overigens leveren jullie ook velgen coatings?
 
Ah nice. In het voorjaar ga ik namelijk deze velgen aanschaffen:

Peugeot_208_2012_2.jpg
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Mooie velgen, eerst even goed ontvetten met CarPro Eraser en dan Dlux erop, heb je echt lang plezier van...
 

Black Widow

V.I.P. Member
Coatings bieden voordelen die voor sommigen de hogere prijs rechtvaardigen. Poetsen en waxen is voor heel veel mensen geen hobby maar ze willen toch met een nette en goed beschermde auto rondrijden en dat mag wat kosten. Het is inderdaad een feit dat de dollarkoers op dit moment niet echt meewerkt. Hierdoor zijn diverse producten de laatste tijd fors duurder geworden. Daarnaast hebben diverse fabrikanten om voor mij niet helemaal duidelijke redenen hun prijzen aangepast.
Ik zou naar CQuartz kijken, een uitstekend merk. Geen volger maar een trendsetter in het segment.
Als je voordelig uit wil zijn dan kun je ook eens naar Sonax Polymer Netshield kijken. Dit is een Semi-permanente coating. Heeft een standtijd van 6 maanden, kost €18,75 voor ca. 5 behandelingen (waarschijnlijk meer) en komt van een Duitse producent die geen last heeft van een hoge dollar koers.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan