Concours wax

Daans

Member
Afgelopen weekend de smartwax concours weer gebruikt, echter viel mij op dat toen ik de pot opende de inhoud bovenaan wat gekorreld was( leek droog) dop zat er goed op uiteraard. Waar zou dit aan kunnen liggen...want je smeert er dan te snel te veel op...
 

pro-detailer

Active Member
hoe oud is de pot? dat is in principe wax die gedroogt is en waar de oplosmiddelen uit zijn. dit gebeurt ook wanneer de pot dicht is. zeker de panels van dodo zijn niet zo lang houdbaar.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Met de panels van Dodo heb ik dit zeker. Jammer wel. Maar je kunt er weinig aan doen. Misschien verwarmen zodat de wax aan elkaar smelt?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Carnaubawaxen hebben wel vaker wat korrels maar die verdwijnen vanzelf door de warmte van de wrijving tijdens het aanbrengen. Persoonlijk zou ik de wax niet verwarmen (hooguit even met je vinger over de bovenste laag van de pot dat is vaak al voldoende :)
 

Black Widow

V.I.P. Member
Gewoon even met de applicator in de pot wrijven, de korrels verdwijnen dan meestal wel.
Deze wax vind ik persoonlijk ijzersterk en beter als bijvoorbeeld Wolfgang Fuzion of Autofinesse waxen uit dezelfde prijsklasse.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Smartwax Concours ken ik niet, maar meer over gehoord, dus zal goed zijn...........Ook maar eens proberen......Voor de concourswax gebruik ik altijd de Pete`s 53............een heerlijk ruikende vettig smeuiige carnauba, die je ook nog met de hand kan inwrijven...(doe ik niet, maar goed, kan wel...) Overigens gebruik ik deze wax alleen in de zomermaanden, standtijd is helaas kort.....:(
 

subarke

Active Member
Heb ik ook al bijna een pot van opgebruikt :)
Standtijd goeie 2 maand dan is het beste eraf vind ik (wekelijks wassen)
Kwa wetlook enz heel tevrden van zit nu trouwens nieuwe laag op van 14 dagen terug :)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan