Cquartz delux

Kilometervreter

überspammer
Begin maart heb ik de velgen aangepakt met CQuarts DLux, toch wel een karweitje waar je een klein dagje voor uit moet trekken
Om 09.30 uur begonnen en om 15.30 uur klaar
shocked.gif


Wat heb ik allemaal gedaan... Ik stond binnen, lekker warm op mijn werk, dit moet ook want de Dlux moet minimaal 24 uur drogen als het aangebracht is, er mag dan geen vocht of condens bijkomen.
Mijn plan van aanpak was:
1) vrijdagmiddag velgen en auto (normaal) gewassen.
Hierna de velgen gaan polijsten, de vlakke stukken en de binnenkant met de dap, mezzo op groen en de spaken en de tussenliggende deeltjes met de zwarte Cone met mezzo.
De voorkant veranderde eigenlijk niet zoveel aan door het polijsten maar het velgbed werd wel een stuk mooier!
Hierna de velgen twee keer ontvet met ipa en daarna de CQuartz DLux erop gezet.



Lekker rustig polijsten op lage snelheid ging prima!
IMG_9733.jpg
Ook de cone ging goed, kon overal bijkomen al heb ik altijd het idee dat ik met de hand meer resultaat haal, maar ja gemak dient de mens


Het afplakken was minder, zeker toen het plakband in mijn cone ging zitten....... Ik heb het erna ook niet meer gedaan en het was eigenlijk ook niet nodig.
IMG_9736.jpg
De binnenkant knapte echt op!

IMG_9740.jpg


Hierna dus met de DLux aan de slag, de voorkant van de velg heb ik met een make-up padje gedaan en dit werkt uitstekend. Het meegeleverde padje is gewoon te groot en te onhandig om tussen de spaken en in de hoekjes en gaatjes te komen. Voor de binnenkant is het padje wel ideaal en hier heb ik hem dan ook voor gebruikt.
Je hebt maar een paar druppeltjes nodig om een gedeelte te doen, je ziet wat lastig wat je gedaan hebt, onder een bepaalde hoek en lichtval zie je wel dat je een laagje opbrengt maar nogmaals dit is niet makkelijk te zien. Na een minuut of tien heb ik de velg uitgepoetst met de meegeleverde doekjes. Deze doekjes zijn eigenlijk te klein en doen een beetje af aan dit toch wel prijzige product. Je ziet ook hier weer slecht wat je gedaan hebt en wat niet.Dit zal wel te maken hebben met dat het een glascoating is. Daarom maken ze een glazen oog ook van glas, anders kan je er niet doorheen kijken:confused:. De DLux laat zich eigenlijk redelijk makkelijk uitbuffen in tegenstelling tot wat ik erover gelezen had. De glans krijg je door het polijsten, ik heb niet het idee dat de DLux extra glans toevoegd, het is denk ik alleen bescherming.

IMG_9735.jpg

IMG_9736.jpg

IMG_9739.jpg

Toch wel tevreden met het resultaat :rolleyes:

IMG_9740.jpg

IMG_9741.jpg

Daarna de wielen er weer onder gezet (ook nog even de bescherm moerdopjes in de DLux gezet
biggrin.gif
) Tevens de diffusor en de mistlampkappen en de grille in de DLux gezet.
En nog even een fotootje buiten gemaakt.

IMG_9742.jpg





Ik ben in ieder geval wel tevreden met de werkwijze van de DLux, de reden dat ik het gedaan heb is omdat de velgen hierdoor een stuk makkelijker schoon te houden zijn, Afgelopen november de wielen voor de tweede maal in de Dlux gezet zodat ze zeker de winter door weer beschermt zijn, topproduct!
 

Bijlagen

  • IMG_9730.jpg
    IMG_9730.jpg
    90,6 KB · Weergaven: 36
  • IMG_9731.jpg
    IMG_9731.jpg
    136,4 KB · Weergaven: 37
  • IMG_9732.jpg
    IMG_9732.jpg
    77,4 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:

pro-detailer

Active Member
Ik heb hem ook staan, nog niet gebruikt omdat opti-coat pro ook op kunstof kan.
Het enige wat ik vreemd vind is de combi velgen en trims.
 

Kilometervreter

überspammer
Ik heb hem ook staan, nog niet gebruikt omdat opti-coat pro ook op kunstof kan.
Het enige wat ik vreemd vind is de combi velgen en trims.
Ja, maar werkt echt zeer goed, het kunststof krijgt weer mooi diepte en het is ook op kunststof en trims zeer waterafstotend.
Velgen maken ook makkelijk schoon.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ik snap wel dat mensen het een vreemde combinatie vinden echter geeft Roel feitelijk zelf al het antwoord, Opticoat Pro kan ook op kunststof worden gebruikt terwijl deze oorspronkelijk voor de lak is gemaakt.
 

pro-detailer

Active Member
Ja klopt maar dan hadden ze bv ook de c-quartz aan kunnen passen. Opti pro gaat op alle delen van de auto. Nu hebben ze een extra product voor velgen (ook lak) en dan in combi met trims. Maar goed als werkt is het goed.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan