Cquk 3.0 in 2 lagen aanbrengen welke tijd ertussen?

Djo90

New Member
Even een vraagje waar ik na het lezen van andere topics niet helemaal uit kom omdat iedereen een andere weg naar rome volgt.

Als je 2 lagen cquk 3.0 wil aanbrengen hoeveel tijd kan daar het beste tussen zitten? De 1 zegt een uur de ander een dag. Ik zelf heb nog nooit 2 lagen gedaan maar ben het wel een keer van plan.

Afwerken met de reload doe ik altijd na ruim 24 uur dat is mij geheel duidelijk.
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Hee Djo90!

CarPro raadt aan om na 60 minuten pas een extra laag CQUK 3.0 aan te brengen. Normaal gesproken duurt het minimaal een uur eer je de auto rond bent, dus kan je vaak in een keer door! Maximaal 2-3 lagen. Gliss eventueel als top coating 4 uur na het aanbrengen van de laatste laag CQUK en Reload eventueel als bescherming tijdens het curen 1 uur na het aanbrengen van de laatste laag CQUK.

Succes!
 

maarten

New Member
Ik wil deze coating donderdag aanbrengen maar hoe weet je wanneer je hem moet afnemen?
Kan het gebeuren dat je hem te snel afneemt?en als ik hem een paar min laat zitten dan is het te laat en kun je polijsten?
vriendelijke groet maarten
 

Guido

Active Member
cQuartz flasht bijna meteen. Je ziet dan een olieachtige gloed. Het is vooral zaak héél zorgvuldig af te nemen. Let daarbij extra op kleine hoekjes, vaak veeg je een beetje coating over een randje van een paneel waar je al geweest bent. En met een doek afnemen dan met een tweede doek nalopen. Reken dat je 3/4 doeken per laag gebruikt steeds een schone kant per paneel. Als je binnen een uur naloopt dan moet het nog af te nemen zijn (als het niet wil evt een beetje extra coating over die plek heen dan neemt het daarna weer makkelijk af). Alleen na volledig uitharden moet je echt polijsten. En het licht is belangrijk, bij polijsten moet je fel licht hebben, bij coaten juist diffuus licht. Als je de auto even naar buiten rijdt zie je vaak toch nog een paar kleine plekjes die je soms binnen over het hoofd hebt gezien is mijn ervaring. Kijk ook nog even wat filmpjes op YouTube. Suc6
 

maarten

New Member
En als in er in het ergste geval een paar druppels water of miezer op komt?Daarna klein beetje coating weer aanbrengen of gelijk als het miezert reload aanbrengen ook binnen een uur na het aanbrengen van coating?
Vriendelijke groet maarten
 

Guido

Active Member
Als de auto nat wordt en blijft dan loop je sterke kans op waterspots (vlekken in de coating) die er nooit meer uit gaan. Reken minimaal 4 uur droog (en na 1 uur Reload) of bij voorkeur 24u droog. Als je een paar druppels direct afneemt denk ik geen probleem, maar droog houden is het beste. Opnieuwe coaten is niet van toepassing. Als je geen overdekte plek hebt zou ik hem in een publieke parkeergarage zetten oid.
 

maarten

New Member
Auto stond om 13 uur in de eerste laag maar omdat er kans op regen was heb ik hem in één publieke parkeergarage gezet en om 15.30 de twee laag aangebracht.
Zit er nu niet teveel tijd tussen en tast daardoor de tweede laag de eerste laag niet aan?
Zo nog een laagje Reload en dan tot morgen eind van de middag in parkeergarage weer.
Bedankt voor jullie advies vriendelijke groet maarten
 

Guido

Active Member
De lagen tasten elkaar niet aan, het is meer hoe optimaal ze met elkaar binden. Of je er echt wat van gaat merken durf ik niet te zeggen, nooit geprobeerd. Misschien dat iemand anders nog wat wijsheid in pacht heeft. Beter dit dan een natte auto denk ik dan. Het ziet er in ieder geval netjes uit.
 

maarten

New Member
Hoe weet je werking van de coating ziet en niet van de Reload?Als ik bv elke 2 maanden Reload aanbreng dan zie ik denk de werking van de Reload en niet van de Coating
 

Guido

Active Member
Het is denk ik een persoonlijk voorkeur. Sommigen zien de coating als een basis waar ze graag iets overheen smeren, zeker bij complementaire producten zoals Reload zou je daar de levensduur van de coating mee kunnen verlengen. Aan de andere kant hebben sommigen liever een pure coating omdat die de beste beading, sheeting en chemische resistentie heeft en een topper na een tijdje toch minder wordt en dan de werking van de coating verbergt. Ik ben zelf voorstander van less = more, zeker op een recent aangebrachte coating.
 

maarten

New Member
Over een paar weken zal de reload wel uit gewerkt zijn dan gebruikt het pas weer als de coating minder wordt
Mag ik de auto al wassen of beter nog een week wachten?
 

Guido

Active Member
Eerste week niet wassen met shampoo, dus dat mag weer. Natuurlijk met Reset. Zie ook de link een paar posts hierboven voor wat meer tips.
 

maarten

New Member
Oke dankje vandaag Reset binnen gehad dus komt goed
nog een laatste vraag welke doeken raden julie aan voor de coating? Kan ik ze alvast bestellen voor de volgende keer,Heb Valet Pro 5 pack gebruikt maar een kleur is niet handig omdat je 2 doeken gebruikt,1 Voor eerste afname en 1 voor na wrijven ,en 5 doeken voor 2 lagen vind ik te weinig
Bedankt voor alle goede hulp
 

Guido

Active Member
Die Valetpro vind ik wel fijn werken bij het afnemen en zijn redelijk geprijsd. De Carpro 2 face komen in 2 kleuren in een tien pack dus kan je idd goed uit elkaar houden en vind ik ook voor andere dingen fijn werken. Als je echter vaker coatings zet dan de 2 face lite, die komen per 40 en gebruik ik weer niet voor andere klussen daar zijn ze te simpel voor maar wel lekker goedkoop.
 

maarten

New Member
Carpro 2 Face spreekt me wel aan,Deze zijn ook fijn voor een Coating?
Soms is het fijn om een stuk of 10 doeken in je in auto te hebben even snel wassen in de wax box zonder emmers maar dan gewoon meerdere doeken gebruiken,Zeg maar 2 per elke kant
 

Guido

Active Member
Ja vind ik zowel voor de coating als dat soort klussen goede doeken. Na gebruik voor coaten niet meer op de lak dus dan voor interieur, banden, motor ruimte, enz.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan