Cross Polo detail overzicht.

Dirk Post

Premium Member
Even een vraag.
Als je de auto in de Foam wil zetten met de HD reiniger, wat is dan de goede volgorde van werken.
Bij het dak beginnen, en dan langzaam naar beneden toe werken?
Of onderaan zijkanten beginnen en dan langzaam naar boven toe werken.
En waarom de ene, of de andere manier uitgelegd graag.
M v g Dirk
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Inderdaad van onder naar boven, als je van boven naar beneden werkt dan komt je foam op al uitgewerkte aflopende foam te liggen en glijdt deze daarmee naar beneden zonder contact te maken met de vervuiling/lak
 

Dirk Post

Premium Member
Even een vraag,
Ik zat even te kijken wat ik bijna op heb aan spulletjes.
Nu zag ik het flesje Angelwax Perfect Polish staan,nog voor 80 procent vol.
Maar ik zag duidelijk het onderste deel heel licht van kleur, en bovenste deel heel donker.
Even flink schudden ( 10 minuten) hielp niet, als ik flesje weer neer zette, werd de onderste helft zo weer anders van kleur.(waterachtig)
De dop er af gedraaid, zie dat het als t ware grove kruimels zijn, bovenin, die ook niet meer vloeibaar werden na nogmaals flink schudden.
Het is kapot, Volgens mij niet ouder dan 3 jaar.
Altijd na gebruik in donkere ruimte gezet, en rond 15 graden omg temperatuur.
Iemand idee hoe dat kan?
Ik wist niet anders dan dat polishing compounds jaren mee konden.
M v g Dirk
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
in basis heb je daar gelijk in, er zijn echter wel meer voorbeelden van polishes die zich begonnen te ontmengen. Sommigen werden zo zelfs zo dun als water maar daarbij bleef het product wel zijn polijstende werking houden (buiten het feit dat de verwerking zelf natuurlijk heel onhandig werd)
We zullen de vraag wel eens neerleggen bij Angelwax, kijken wat ze er van zeggen...
 

Dirk Post

Premium Member
In de Flex PXE 80 set zaten 2 backingplates voor 1 ich pads, maar 1 van de 2 is anders, helemaal glad, geen velcro aan.
Ook niet magnetisch.
Weet iemand wat ik daar mee kan?
 

Bijlagen

  • C6E8508D-D0A0-40C3-BBBC-00226CE00BDF.jpeg
    C6E8508D-D0A0-40C3-BBBC-00226CE00BDF.jpeg
    85,7 KB · Weergaven: 3
  • 8A08C475-51A3-456B-A9E3-13EA089A15E9.jpeg
    8A08C475-51A3-456B-A9E3-13EA089A15E9.jpeg
    75,7 KB · Weergaven: 3

Dirk Post

Premium Member
Ik heb last dat ik strepen in de lak heb na t afnemen van Turtle Wax Ceramic Spray Coating.
Heb t gedaan zoals op de fles staat.
Iemand een tip om dit te voorkomen misschien
 

Guido

Active Member
Een beetje water. Twee opties: doek waarmee je het aanbrengt licht bevochtigen met een paar spraytjes water. Of na het aanbrengen met doek één met een tweede vochtige doek over dat deel en daarna met een derde droge verder uitwrijven/afnemen.
 

Dirk Post

Premium Member
Ik had nog een flesje Carpro iron X staan, denk al wel 4-5 jaar oud.
Nooit gebruikt, tja als je je eigen auto netjes bij houd, niet zo veel nodig.
Maar ik had de banden van m’n zoon s auto vernieuwd, en de velgen waren niet bepaald fris.
Maar eens met de Iron X behandeld, vond het spul erg waterig.
Maar O zeg , wat een werking, binnen No time druipt alle verontreiniging er af.
Geweldig spul!
Morgen kleien, en polijsten en in de wax.
 

Bijlagen

  • 2D34B44B-3214-4321-9CB8-58BA8F65C0DE.jpeg
    2D34B44B-3214-4321-9CB8-58BA8F65C0DE.jpeg
    215,6 KB · Weergaven: 7
  • A19FA7D3-15F7-4E8B-A09E-DEBBEB831895.jpeg
    A19FA7D3-15F7-4E8B-A09E-DEBBEB831895.jpeg
    253,1 KB · Weergaven: 8
  • AB739678-1269-43EC-A2E9-EBD95D0E9FF6.jpeg
    AB739678-1269-43EC-A2E9-EBD95D0E9FF6.jpeg
    164,9 KB · Weergaven: 8
  • 6C838A8D-4B5B-4B49-8906-B8B13471B357.jpeg
    6C838A8D-4B5B-4B49-8906-B8B13471B357.jpeg
    221,2 KB · Weergaven: 8
  • 252BAF89-8F49-43E1-9063-BC872624A52F.jpeg
    252BAF89-8F49-43E1-9063-BC872624A52F.jpeg
    209,3 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:

Dirk Post

Premium Member
Vanmorgen verder met de velgen gegaan.
Kleien, toen met Fixer, gevolgd door Reflect, en Angelwax Perfect Polish.
Toen ontvet met Eraser, en daarna laagje wheelwax er op.
Kan t er weer even tegen aan.
 

Bijlagen

  • 5C0EAA25-CF57-4231-94AB-FE1423CA4976.jpeg
    5C0EAA25-CF57-4231-94AB-FE1423CA4976.jpeg
    84,2 KB · Weergaven: 9
  • A92FE1F0-60AD-4850-860D-774F56EB8F8E.jpeg
    A92FE1F0-60AD-4850-860D-774F56EB8F8E.jpeg
    235,7 KB · Weergaven: 9

Dirk Post

Premium Member
Zou dit met te beginnen een woolpad en heavy compound ,en dan afschalen naar een medium combi, en dan finishen lukken?
Of beter eerst schuren?
Het is een Peugeot 106 van bouwjaar 2006.
 

Bijlagen

  • FE1B5CDC-B080-4FB1-BC61-78974469E1FD.jpeg
    FE1B5CDC-B080-4FB1-BC61-78974469E1FD.jpeg
    133,3 KB · Weergaven: 6
  • 834A5D9D-68AE-482F-BA6D-99CDFDF17318.jpeg
    834A5D9D-68AE-482F-BA6D-99CDFDF17318.jpeg
    129,4 KB · Weergaven: 6

Nieuwste berichten

Bovenaan