Cross Polo detail overzicht.

Guido

Active Member
Ik heb tot nu toe alleen de nieuwe DA coarse pads geprobeerd dus over de witte en gele (ik heb nog voldoende van de oude) kan ik je zelf niet veel vertellen maar kwam wel dit filmpje tegen. Moet zeggen dat ik dit ook wel een aardig kanaal vind:
 

Dirk Post

Premium Member
Vrijdag en zaterdag mijn schoondochters Opel Corsa behandeld.
Ze wou hem graag na 9 maanden weer wat fris bij hebben staan.
En of ik even naar wat plekken op de achterklep en bumper wou kijken.
Juni 2020 heb ik deze auto ook gedaan.
Nu gewassen met Reset, de plekken op de achterklep weg gekregen met licht polijsten,Carpro Reflect en witte Foam pad.
Elders ook nog paar plekjes behandeld.
Daarna de auto met Sonax Protect+ Shine.
Kon meteen bijna zien hoe de beading er van was, die is perfect !
 

Bijlagen

  • 0B360A22-245D-4396-A0B7-A5FD1247A4AA.jpeg
    0B360A22-245D-4396-A0B7-A5FD1247A4AA.jpeg
    174,1 KB · Weergaven: 9
  • 2056EC36-451E-4970-AC10-AB9A85C8C252.jpeg
    2056EC36-451E-4970-AC10-AB9A85C8C252.jpeg
    129,7 KB · Weergaven: 9
  • 6AEC2E7A-1B85-487B-A081-B07E16FA8A8C.jpeg
    6AEC2E7A-1B85-487B-A081-B07E16FA8A8C.jpeg
    159,7 KB · Weergaven: 9
  • FAE664C6-A6EB-4DEB-A0DA-0EEE6913A899.jpeg
    FAE664C6-A6EB-4DEB-A0DA-0EEE6913A899.jpeg
    163,3 KB · Weergaven: 9
  • B0F55C3C-5D5D-49C3-A65A-A18530EA9015.jpeg
    B0F55C3C-5D5D-49C3-A65A-A18530EA9015.jpeg
    145 KB · Weergaven: 9
  • 5CAAD9E6-D08F-4359-B4D8-029857059297.jpeg
    5CAAD9E6-D08F-4359-B4D8-029857059297.jpeg
    107 KB · Weergaven: 9
  • A48C6BF2-B983-4F09-AE0E-B0D514D727DA.jpeg
    A48C6BF2-B983-4F09-AE0E-B0D514D727DA.jpeg
    236,3 KB · Weergaven: 10
  • 978B0199-2358-4BC3-9A6C-F8C3CFA60739.jpeg
    978B0199-2358-4BC3-9A6C-F8C3CFA60739.jpeg
    86,7 KB · Weergaven: 10
  • 98D57FE6-8C7B-47AB-8AD0-833BF59B5B47.jpeg
    98D57FE6-8C7B-47AB-8AD0-833BF59B5B47.jpeg
    241,8 KB · Weergaven: 10
  • FD23BF6A-42DD-42E1-8356-D3948534BB01.jpeg
    FD23BF6A-42DD-42E1-8356-D3948534BB01.jpeg
    253,1 KB · Weergaven: 10
  • 9DDD5744-1014-4DEB-B24D-6E0A6D85CC4F.jpeg
    9DDD5744-1014-4DEB-B24D-6E0A6D85CC4F.jpeg
    253,1 KB · Weergaven: 10

Dirk Post

Premium Member
Gisteren auto gewassen.
Eerst een laagje Foam.
Maar het kwam er veel wateriger uit dan voorheen.
Vorige keren een mooie dikke schuimkraag op de auto.
Heb t zelfde merk Foam er in, en ook zelfde HD reiniger.
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Of kan de draaiknop bovenop verdraaid zijn?
En zo ja, hoe moet ik die instellen??
 

Tim Krijgh

Active Member
Forumleiding
Gisteren auto gewassen.
Eerst een laagje Foam.
Maar het kwam er veel wateriger uit dan voorheen.
Vorige keren een mooie dikke schuimkraag op de auto.
Heb t zelfde merk Foam er in, en ook zelfde HD reiniger.
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Of kan de draaiknop bovenop verdraaid zijn?
En zo ja, hoe moet ik die instellen??
Klinkt inderdaad alsof de draaiknop bovenop in een andere positie staat. Deze regelt (bij de meeste foamlanzen) de verhouding tussen de hoeveelheid water uit de HD en de hoeveelheid product uit de foambeker. Linksom draaien, rechtsom draaien, dat is per foamlans verschillend. Een kwestie van proberen en hopelijk is het daarmee opgelost!
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Knop helemaal dichtdraaien, verder opendraaien is meer water toevoegen en is alleen wenselijk als het product onverdund in de foamlance gaat.
Ook kan het zijn dat het filter verstopt begint te raken door kalkvorming of het ophopen van residu van het gebruikte residu.
 

Dirk Post

Premium Member
Dan heb ik ongemerkt zelf aan die knop (los)gedraaid, heb even gekeken, kon hem namelijk een heel eind in draaien!
Waarschijnlijk ook weer opgelost.
 

Dirk Post

Premium Member
Ik heb een vraag:
Ik lees dat een polishing compound op olie of op waterbasis kan zijn.
Wat zijn de verschillen dan, en welke word het meest toegepast.
En hoe merk je dat je met de een of de ander werkt.
En met welk middel kan je bij beide de lak het best ontvetten na polijsten.
Zit er in waterbasis gedragen compound dan geen oliën?.
 

Dirk Post

Premium Member
Gisteren een Crafter ontdaan van zijn bestickering.
Bijna alle panelen waren grotendeels bestickerd.
Alleen t dak niet.
Man man, wat een rot klus was het.
Deels gedaan met een föhn, en deels met de caramel schijf in de boormachine.
Nu alles nog licht polijsten, en dan komt er voor de nieuwe eigenaar andere bestickering op.
Ik begrijp nu goed, dat RST aan zijn bus genoeg werk aan heeft, met die grote panelen.
 

Tim Krijgh

Active Member
Forumleiding
Ik heb een vraag:
Ik lees dat een polishing compound op olie of op waterbasis kan zijn.
Wat zijn de verschillen dan, en welke word het meest toegepast.
En hoe merk je dat je met de een of de ander werkt.
En met welk middel kan je bij beide de lak het best ontvetten na polijsten.
Zit er in waterbasis gedragen compound dan geen oliën?.
Klopt helemaal Dirk! Welke het meest wordt toegepast durf ik je niet met zekerheid te zeggen, maar persoonlijk werk ik enkel met polijstmiddelen op waterbasis. Waarom? Omdat polijstmiddelen op oliebasis de eigenschap hebben om kleine krasjes op te vullen en te maskeren. Om auto's netjes in een showroom neer te zetten is dit dus ideaal, omdat de lak op het eerste gezicht er ontzettend goed uitziet. Echter (net als met een glaze) loopt het residu na een goede wasbeurt of regenbui weg en worden deze krasjes weer goed zichtbaar. Wil je goed kunnen monitoren of de krassen daadwerkelijk weggepolijst zijn, dan kan je dus beter kiezen voor een polijstmiddel op waterbasis. De lak ontvetten met een product als CarPro Eraser is ook nog een mogelijkheid na het polijsten met een middel op oliebasis, maar dit zorgt uiteraard voor meer materiaalkosten. Ontvetten met Eraser is sowieso geen slecht idee natuurlijk omdat de hechting van de (hopelijk) daarna geplaatste bescherming daar beter door wordt, maar dat ter zijde. Zitten er in waterbasis gedragen polijstmiddelen dan helemaal geen oliën? Daar zijn de meningen over verdeeld. De een zegt van niet, de ander zegt van wel omdat je het nodig zou hebben om het polijstmiddel effectief te kunnen verwerken. Fabrikanten leggen uiteraard nooit hun formules bloot op tafel, dus misschien dat we het nooit zullen weten o_O
 

Dirk Post

Premium Member
Duidelijk Tim.

Mijn hogedrukreiniger, een Nilfisk staat er wat viezig bij, waar zou ik die mee kunnen reinigen, en waarmee behandelen, zodat hij er weer netjes beschermd bij staat?
 

Bijlagen

  • 62643D32-402A-4246-960E-C1661989A71A.jpeg
    62643D32-402A-4246-960E-C1661989A71A.jpeg
    118,2 KB · Weergaven: 4
  • E2EB8C92-B8B8-43B6-9C0E-D04B95E510AC.jpeg
    E2EB8C92-B8B8-43B6-9C0E-D04B95E510AC.jpeg
    137,1 KB · Weergaven: 4

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ik zou deze gewoon afnemen met een fijne quick detailer. Dan staat hij er direct weer fris bij!
 

Dirk Post

Premium Member
Welk reinigingsmiddel kan ik het best gebruiken, i c m de Numatic George, voor het interieur.
Heb de Mequars Apc plus staan, is die goed genoeg, of is er een betere optie?
Zag ook de Valet Pro staan, iemand daar goede ervaringen mee, tips?.
 

Guido

Active Member
Ik heb zowel de reiniger die werd meegeleverd, een APC als Carpro Inside gebruikt. Wbt reinigen maakt het mi niet zoveel uit, werkt allemaal prima. Maar afhankelijk van de verhouding en het specifieke merk kan de een wat meer schuimen als de ander (lees te veel). Ik zou het lekker proberen met wat je hebt staan. Bij hele sterke verontreiniging kan je evt van te voren wat plekken direct met een fles insprayen, wat in laten werken en met een borstel agiteren voor je met de Numatic aan de gang gaat.
 

Dirk Post

Premium Member
Ik kreeg een vraag, of ik een oplossing wist voor het volgende.
Een auto die 3 jaar stil heeft gestaan, en nu weer wil gaan rijden.
Maar nu zit er een zeer muffe geur in die auto.
Ik heb al geoppperd, buiten zetten, en alle deuren los, en er goed doorheen laten tochten.
En als dat niet helpt het hele interieur reinigen, en dan weer zien hoe t is.
Nog iemand die zegt, dit of dat helpt ook goed, of zelfs beter?
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Wordt goed schoonmaken. Beste om stoelen ed eruit te halen wat makkelijk los te halen is. Grote kans dat er ergens schimmel zit. En bekleding met extractor en of stoomcleaner reinigen.
 

Guido

Active Member
Ik zou idd zeggen uitblazen en stofzuigen, apc, extractor, stoomreiniger en evt een ozon generator. Lekker klusje
 

Nieuwste berichten

Bovenaan