Cross Polo detail overzicht.

Dirk Post

Premium Member
Afgelopen week 1 van de nieuwe Workstuff borstels gebruikt.
Werken er mee ging goed !
Maar hoe het er naar 1 dagje gebruik uit ziet,werd ik niet blij mee.
Haren staan alle kanten op, plastic handvat scheurde al in.
Gelukkig mijn Detailpro borstels nog, al 4-5 jaar in gebruik, nog perfect.
 

Bijlagen

  • B9525BCC-5580-4B77-9DE2-FCBD5ECDE992.jpeg
    B9525BCC-5580-4B77-9DE2-FCBD5ECDE992.jpeg
    84,2 KB · Weergaven: 7
  • 05D27C74-B582-408F-A63C-AA52361FE7D0.jpeg
    05D27C74-B582-408F-A63C-AA52361FE7D0.jpeg
    233,9 KB · Weergaven: 7

Dirk Post

Premium Member
Afgelopen week mijn eigen auto binnen wat schoongemaakt.
Ook het stuur was vies en wat plakkerig.
Netjes gereinigd.
Maar nu zag ik een paar kale plekjes op t stuur.
Kan je dat nog wat wegwerken, ergens mee?
 

Bijlagen

  • 66EFC3D1-3978-434F-ACAF-BC26E1824D1D.jpeg
    66EFC3D1-3978-434F-ACAF-BC26E1824D1D.jpeg
    111,2 KB · Weergaven: 6
  • 8D4ACD8D-E540-47EA-B251-883C0F195A31.jpeg
    8D4ACD8D-E540-47EA-B251-883C0F195A31.jpeg
    82,3 KB · Weergaven: 6

Dirk Post

Premium Member
Ik wil nog even een foto delen, bezig zijnde met een Dodge RAM.
De schitterende diepte en glans van de Koch Chemie M3.02.
Ik heb veel finish polishing compounds staan, maar deze is echt nu mijn
favoriet!
 

Bijlagen

  • 10270EE8-495F-4815-83FD-AF3B13A03C12.jpeg
    10270EE8-495F-4815-83FD-AF3B13A03C12.jpeg
    149,1 KB · Weergaven: 10

Dirk Post

Premium Member
Vandaag de LaboCosmetica Energo kunnen testen, hoe dat werkt.
Ik had een VW Up, met het VW embleem op de achterruit,
Omgeven door hardnekkig vuil en kalkresten.
Had een beetje Energo 1:5 aangemaakt, aangebracht, met een klein borsteltje geagiteerd,en daarna 4-5 minuten gewacht.
Daarna met een vochtige doek afgenomen.
Alles wat er niet hoorde te zitten was weg! Voor mij super goed spul ! !
 

Bijlagen

  • D965772A-9789-4560-8B6A-EBD6C4868DEC.jpeg
    D965772A-9789-4560-8B6A-EBD6C4868DEC.jpeg
    136 KB · Weergaven: 4
  • 44914852-6C7D-4DCF-AE50-6412CE1CCD04.jpeg
    44914852-6C7D-4DCF-AE50-6412CE1CCD04.jpeg
    140,6 KB · Weergaven: 4

Dirk Post

Premium Member
Nou heb ik het verzoek gekregen om een Fiat 500, bouwjaar 2012,
Met een in zeer slechte staat Matte lak, er weer mooi bij te zetten.
Autolak ziet er vies ,schraal uit.
Her en der vogelstront vlekken, en bijen uitwerpselen, zo het lijkt.
Ik heb geen enkele ervaring met matte lak behandelen.
Welke stappen kan ik het best ondernemen?
Kleien, polijsten is uit den boze, zover weet ik wel.
Auto staat voor schade nu bij de spuiter, zodra hij terug is zal ik wat fotoos posten, over hoe die er bij staat.
Iemand al wat tips voor mij?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Inderdaad niets gebruiken wat abrasives bevat. Dus goed wassen met matte shampoo, Iron.X voor de vliegroest en bijvoorbeeld Koch Chemie Eulex M https://www.waxworld.nl/artikel/4183/koch-chemie-eulex-m-1l.html om alles goed chemisch te reinigen. Dan weer wassen, drogen, Eraser om te ontvetten en dan een matte wax of matte quick detailer gebruiken. De Chemical Guys meticulous matte detailer is daar bijvoorbeeld prima voor: https://www.waxworld.nl/artikel/512/chemical-guys-meticulous-matte-detailer.html
 

Dirk Post

Premium Member
Dan heb ik zelf t idee, om aan het eind misschien beter 2 maal een matte wax aan te brengen, dan een detailler spray sealant er op te doen.
Zou een wax niet een langere standtijd hebben ?
Bv de Jetseal Matte van Chemical Guys.
 
Laatst bewerkt:

Stefan

Administrator
Forumleiding
Een matte wax/sealant heeft zeker een betere standtijd dan de quick detailer. Wij zouden dan inderdaad Jetseal Matte aanraden.
 

Dirk Post

Premium Member
Vandaag een Mercedes Vito diesel van 2007 een lak correctie gedaan.
Ik dacht eerst dat er een unilak op zat, zo verschrikkelijk dof.
Maar na een paar passes kwam er weer leven in.
 

Bijlagen

  • DFB3CD18-54F9-4463-955C-F191D503D739.jpeg
    DFB3CD18-54F9-4463-955C-F191D503D739.jpeg
    100,5 KB · Weergaven: 10

Dirk Post

Premium Member
Toen ik die doffe lak zag, dacht ik dat ook.
Maar ik heb 2 keer rondje met de Koch F6.01 gedaan, met medium pad,toen zat de glans er weer mooi op.
Met de pads schoonmaken, kwam er witte prut uit de pads, maar de compound is ook wit van kleur, plus dat de auto wit van kleur was.
Dus nu begin ik te twijfelen wat t voor lak was.
 

Dirk Post

Premium Member
Dan was het nog spannend geworden Johan,want de motorkap, achterklep en het dak was idd unilak.
Maar de bus is een aantal malen op wat delen over gespoten, en daar zit wel weer blanke lak over heen.Ik had dus met verschillende situaties te maken.
Ik kwam er gaandeweg achter hoe t zat.
Het dak, motorkap , en achterklep, is nog unilak, de rest is opnieuw gespoten, en zit blanke lak op.
Maar idd, origineel is het Unilak.
 

Dirk Post

Premium Member
Eergisteren mijn eigen auto gewassen, en daarna een laagje wax er op.
Zonet even foto gemaakt, in de regen
 

Bijlagen

  • DD3ECB1E-D6C6-4200-8950-755F08B1A2E9.jpeg
    DD3ECB1E-D6C6-4200-8950-755F08B1A2E9.jpeg
    290,7 KB · Weergaven: 9

Dirk Post

Premium Member
Afgelopen dagen een Mercedes Vito er netjes mogen bij zetten.
Auto is van 2018, en kende alleen maar de wasstraat als onderhoud .
Zat dus vol met krassen en swirls.
Na het wassen/ kleien begonnen met de lak corrigeren.
Ik heb meteen mijn laatste aanwinst eens wat kunnen uit proberen.
De ShineMate EX620 6/21 dual Action polisher.
Auto zat toch wel vol met veel smallere bollingen, hollingen , dus viel wat tegen om met de 21 mm uitslag machine ,met de 6 inch Backingplate de hele auto te doen.
Maar toch wat kunnen spelen, met verschillende pads, compounds op de motorkap, het dak en wat zij panelen.
Mijn eerste indruk van de machine,
Voelt als geheel goed aan, degelijke aan/uit uit schakelaar en snelheidsregeling ook makkelijk te bedienen,
Ligt fijn in de hand, enorm krachtig, en tussen stand 2 en 5 lekker smeuïg,, weinig trillingen, gewoon fijn mee te werken.Viel mij erg mee allemaal voor een 21 mm uitslag machine. Corrigeert als een malle!
Stand 6 had er voor mij niet op hoeven te zitten, vind het toerental wat te hoog, maar da s persoonlijk.
Nou werk ik met geen enkele machine op de hoogste snelheid.
Gemiddeld vind ik de meeste machines fijn werken, zo van stand 3 tot max 4,5 tot stand 5.
Op stand 2,5 is er met de ShineMate al zeer veel power aanwezig, ik had genoeg aan maximaal stand 3 tot 3,5 om mee te werken.
Tussen stand 3 en 5 moet je echt goed je best doen, om last van pad stalling te hebben!
Er komen nog wat Campers om te detailen, kan ik eens wat meer meters
Maken, en dan krijg ik wat betere indruk hoe die bevalt.
Vooralsnog ben ik zeer positief over de machine.
 

Bijlagen

  • E2DFB35A-E5F4-452E-8B7F-4EE9C28E7884.jpeg
    E2DFB35A-E5F4-452E-8B7F-4EE9C28E7884.jpeg
    214,6 KB · Weergaven: 9
  • AF7C0AB7-8B2D-4698-B980-FA6564AC1813.jpeg
    AF7C0AB7-8B2D-4698-B980-FA6564AC1813.jpeg
    186,4 KB · Weergaven: 9
  • 808E07AC-4827-4470-A52A-658A6641B6A1.jpeg
    808E07AC-4827-4470-A52A-658A6641B6A1.jpeg
    109,6 KB · Weergaven: 8
  • 59477A46-80D8-43C1-9E54-D115F6816024.jpeg
    59477A46-80D8-43C1-9E54-D115F6816024.jpeg
    185,9 KB · Weergaven: 7
  • 109BE5AF-99C9-4C58-B4BE-B763944ED046.jpeg
    109BE5AF-99C9-4C58-B4BE-B763944ED046.jpeg
    196 KB · Weergaven: 7
  • C81059D2-A3F9-4036-A4B4-B155328A6308.jpeg
    C81059D2-A3F9-4036-A4B4-B155328A6308.jpeg
    212,5 KB · Weergaven: 8
  • 609BEFE4-BED3-4A4C-A491-234CBF9E8AF4.jpeg
    609BEFE4-BED3-4A4C-A491-234CBF9E8AF4.jpeg
    109,8 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Bovenaan