CSF Delirium XF Drying Towel

ArjanD300

Premium Member
Denk dat ik toch de veilige weg kies en de XF neem...

Kleiner zal geen optie zijn, ondanks mijn juiste afspoel methode blijft het een Station ;)
Klopt 2 shiny, alleen dat heb ik niet met deze doek gedaan, gebruik wel vaak droog hulpjes (of je het hulpjes kunt noemen ? zoals Sonax BSD, Reload, maar werkt in mijn geval)

Om dat eruit te krijgen zul je wel met MF restore aan de gang moeten en misschien ook wel wat heter wassen ?
 

Addy

V.I.P. Member
Ik heb een astra station en daar krijg ik hem echt wel droog mee met gemak. In deze tijd is dat minder natuurlijk maar dat is met alle doeken.
Maar de xf is ook een goede optie.
 

ArjanD300

Premium Member
Nat... nat... @Kilometervreter, spoel hem op de juiste manier af, dus is al voor 80% droog.
Dan spuit ik het idd op, en verdeel het met een doek en neem het af met de andere kant van de doek.

Natuurlijk word het iets verdunt, maar droogt ideaal zonder strepen ;)

Alleen kan me voorstellen dat je droog doek hiervan naar de haaien gaat, zeker met Reload of Sonax BSD want die zijn natuurlijk behoorlijk hardnekkig !
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Reload is een spraysealant en zal beter tot zijn recht komen als je het op een droge auto aanbrengt. Ik spuit nooit direct op de lak maar op een doek. Ik breng het dan aan op een paneel en wrijf het daarna uit met een andere doek.

Na ong. 10 minuutjes wrijf ik het nog na met een " ultimate wipe". De glans die dan verschijnt is bizar.
 

ArjanD300

Premium Member
Klopt vele verklaren mij voor gek dat ik die dure spray gebruik als een klein hulpje...
Maar het werkt voor mij ;) Nooit last van vettigheid of vettige streaks

Maar goed, zal van de week het winkel mandje eens vullen met de XF Delirium..
 

Kilometervreter

überspammer
Reload is een spraysealant en zal beter tot zijn recht komen als je het op een droge auto aanbrengt. Ik spuit nooit direct op de lak maar op een doek. Ik breng het dan aan op een paneel en wrijf het daarna uit met een andere doek.
Na ong. 10 minuutjes wrijf ik het nog na met een " ultimate wipe". De glans die dan verschijnt is bizar.

Zo doe ik het ook, maar vaak blijft reload bij mij terugwolken, ik kan er geen vriendjes mee worden, de BSD daarentegen weer wel!
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Wat mij bij reload opvalt is dat " less is more". Voor de helft van jouw motorkap zou ik 2 a 3 spraytjes op een doek nemen en met een schone doek uitwrijven. De droogtijd die dan volgt voor de laatste doek is ook afhankelijk van de temperatuur.
Ik probeer meestal het moment te zoeken dat het " grip" krijgt op je lak. Neem dan ook geen doek met lange vezels. Die snijt dan de reload kapot.
Die wolken heb ik ook, maar alleen als er cquartz uk onder zit.
 

2shiny

V.I.P. Member
reload is super spul, maar zo gevoelig als welke lsp er op de lak ligt. Dan gaat hij het vaakst "wolken"
bsd is leuk spul, maar niet glad genoeg...
arjan, mss eens kijken naar de CG afterwash. Is ontwikkeld om gebruikt te worden zoala jij dat wilt.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Klopt vele verklaren mij voor gek dat ik die dure spray gebruik als een klein hulpje...
Maar het werkt voor mij ;) Nooit last van vettigheid of vettige streaks

Maar goed, zal van de week het winkel mandje eens vullen met de XF Delirium..

Moet zeggen dat ik het met enige regelmaat ook zo doe. Werkt prima, is misschien niet helemaal waarvoor het is bedoeld maar met een aantal spraytjes per paneel en dan drogen heb je een super resultaat en het is ook nog eens erg duurzaam.
 

Kilometervreter

überspammer
Wat mij bij reload opvalt is dat " less is more". Voor de helft van jouw motorkap zou ik 2 a 3 spraytjes op een doek nemen en met een schone doek uitwrijven. De droogtijd die dan volgt voor de laatste doek is ook afhankelijk van de temperatuur.
Ik probeer meestal het moment te zoeken dat het " grip" krijgt op je lak. Neem dan ook geen doek met lange vezels. Die snijt dan de reload kapot.
Die wolken heb ik ook, maar alleen als er cquartz uk onder zit.
Ik gebruik altijd doeken met korte vezel anders zitten er al weer swirls in het misano van het snijden van de doeken...
En je raadt waarschijnlijk al wat er bij mij onder zit :)
Toch na twee/drie keer terug wolken is het dan wel redelijk weg :)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan