Csf droogdoeken drogen niet goed meer

Crazyke

New Member
Als ik mijn wagen gewassen heb en hij is nog nat, spuit ik deel per deel in met hydro2lite en droog ik dit ineens af met een csf droogdoek.

Tijdens de workshop had ik dit zo gezien, denk ik toch

Ik was mijn doeken steeds met microfiber cleaner.

Nu merk ik dat mijn doeken niet goed meer drogen. Ze laten veel vocht achter. Ergens lijkt het mij logisch opdat de hydro2lite die in de doek bij een vroegere wasbeurt is gedrongen waarschijnlijk het waterafstoot.

Wat doe ik verkeerd? Moet ik de doeken anders wassen of moet ik de hydro2lite anders gebruiken?
 

Tom

Premium Member
Hydro2lite moet je toch eerst afspuiten met water na gebruik? Ken het ook alleen van de workshop, maar afnemen met je droogdoek lijkt me niet de bedoeling!
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Klopt, Hydro2lite moet je eerst afspuiten. Liefst met hoge druk maar hoeft niet. Als je het inderdaad afgenomen hebt met je droogdoek, dan zal er iets van de bescherming niet op de auto zitten maar in je doek.
Als je de droogdoek ook niet regelmatig wast kan ik mij voorstellen dat je droogdoek minder zijn werk gaat doen.

Ik doe al mijn spullen na elke auto wasbeurt in de wasmachine. Misschien wat overdreven maar dat vind ik nou eenmaal fijn. Let er ook op dat je geen wasverzachter gebruikt. Dit laat ook een laagje achter zodat je doeken minder goed absorberen maar wel zacht worden. Ik gebruik voor mijn detaildoeken altijd azijn in plaats van wasverzachter.
Maakt je doeken heerlijk zacht. Dit werkt ook goed voor hand en theedoeken.
 

Crazyke

New Member
Dan ga ik het in de toekomst ook afspuiten, vond het al raar dat het anders op de flacon stond .

Ik was ze ook steeds na gebruik. Niet omdat ik het fijn vind, maar mijn wederhelft doet de was ik ga ook de tip van azijn meegeven.

Eventueel een tip om de doeken die slecht water opnemen terug goed te krijgen?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dan ga ik het in de toekomst ook afspuiten, vond het al raar dat het anders op de flacon stond .

Ik was ze ook steeds na gebruik. Niet omdat ik het fijn vind, maar mijn wederhelft doet de was ik ga ook de tip van azijn meegeven.

Eventueel een tip om de doeken die slecht water opnemen terug goed te krijgen?
Sorry om te moeten melden @Crazyke maar dan heb je toch niet helemaal goed opgelet tijdens de workshop :) We laten altijd eerst heel duidelijk zien dat het water op de motorkap er als een "deken" op blijft liggen vanwege het ontbreken van bescherming, dan vernevelen we de Hydro2 lite op de motorkap en spuiten deze dan direct af. Iedereen ziet dan direct hoe hydrofobisch de motorkap is geworden. Daarna pas laten we zien hoe gemakkelijk de laatste achtergebleven druppels eenvoudig met een droogdoek kunnen worden verwijderd. Ik kan me zeker voorstellen dat als je de Hydro2lite direct met een droogdoek afwrijft dat de droogdoek daarna niet zo goed zal drogen. Als Hydro2 lite in de poriën van de microvezels zit dan zijn die ook niet zomaar met een wasje eruit te krijgen, Hydro2lite is ervoor gemaakt om een redelijk lange bescherming te geven en die was je ook niet zomaar van de lak af met een wasbeurt.
 

Crazyke

New Member
Sorry om te moeten melden @Crazyke maar dan heb je toch niet helemaal goed opgelet tijdens de workshop :) We laten altijd eerst heel duidelijk zien dat het water op de motorkap er als een "deken" op blijft liggen vanwege het ontbreken van bescherming, dan vernevelen we de Hydro2 lite op de motorkap en spuiten deze dan direct af. Iedereen ziet dan direct hoe hydrofobisch de motorkap is geworden. Daarna pas laten we zien hoe gemakkelijk de laatste achtergebleven druppels eenvoudig met een droogdoek kunnen worden verwijderd. Ik kan me zeker voorstellen dat als je de Hydro2lite direct met een droogdoek afwrijft dat de droogdoek daarna niet zo goed zal drogen. Als Hydro2 lite in de poriën van de microvezels zit dan zijn die ook niet zomaar met een wasje eruit te krijgen, Hydro2lite is ervoor gemaakt om een redelijk lange bescherming te geven en die was je ook niet zomaar van de lak af met een wasbeurt.

Heb jij eventueel tips om de doeken toch te redden?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ik zou ze in een emmer met water en azijn een tijd laten weken en dan uitwassen, het is in ieder geval het proberen waard.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Azijn maakt. De vezels wel zacht en is goed tegen kalk in je wasmachine en haalt de nare luchtjes uit je was en machine, maar ik denk niet dat het makkelijk de Soi2 oplost, die waarschijnlijk in je doek zit.
Mijn gedachte is om de doek nog een paar keer mee te wassen met andere wasgangen. Ik denk dat wasmiddel het beter zal afbreken.
Dezelfde gedachte zoals je een auto stript van wax. En dan als laatste nog even in die emmer met azijn.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan