Dameswashandschoenen

marlene

Premium Member
Die zijn er niet! :( Detailen, en ook alleen de auto wassen, is een 'mannending' volgens de fabrikanten. Dat is tenminste mijn ervaring als het gaat om wash mitts. Die 'dingen' zijn gewoon veeeeel te groot en soms ook te zwaar. Ik heb er drie, en met alle drie heb ik ruzie: 1) De dunste (een witte Monello) heeft een naadje aan de binnekant zodat je duim apart zit, een soort want dus — helemaal niet handig, plus dat ik 'm echt aan de dunne kant vind. 2) De dreadlocks (rasta, Turtle Wax) gebruik ik voor de onderkant van de auto omdat ie lekker veel sopwater opneemt en ik het idee heb dat die rasta-sliertjes goed vuil opnemen — maar hij is eigenlijk te zwaar, dus ik houd 'm vast als een spons i.p.v. m'n hand erin. 3) De oranje washandschoen (volgens mij een Valma) werkt het beste van de drie, niet te dun en niet te zwaar. Maar net als die andere twee glijdt ie wel van m'n hand en pols tijdens het wassen, en is dus te ruim. Kortom, ze wassen allemaal niet echt lekker!

Oké, dat was een lange intro (ja, ik ben lang van stof, da's misschien een 'vrouwending' :D,) maar ik ben waarschijnlijk niet de enige die worstelt met wash mitts. Ik zoek dus wat anders!
De Microfiber Madness Incredimitt is werkelijk de Washmitt waar iedereen op zat te wachten. (WW)
Deze lijkt me ook echt geweldig, maar of ik er op zit te wachten en lekker mee kan wassen...? Ik ben bang dat ie weer te groot is voor mij èn te zwaar vol met sopwater. Nu zag ik ook een Madness Incredisponge en -Incredipad en die lijken me wèl wat — geen geworstel meer met een handschoen die te ruim is en zijn eigen weg gaat. Hebben jullie ervaring met de spons en pad? Wordt de spons ook niet te zwaar met sopwater en is de pad misschien weer niet te klein?
Als ik een ander alternatief gemist heb dan hoor ik dat ook graag.:) Alvast super bedankt!
 

Srt4

Premium Member
Begrijp helemaal wat je bedoel .
Want die handjes van mij zijn ook niet zo groot , Heb je de normale van meq al gebrobeerd die is volgens mij aan de kleine kant ,
De monello is inderdaad heel dun , die is naar de afd velgen gegaan .
De dikke meq is eindelijk veel te groot maar wel lekker dik en de elastiek zit lekker strak om je pols ( bij mij dan )
Is ideaal om je dak motorkap kofferbak en ramen mee te doen , en daar gebruik ik hem ook alleen voor ,
Met de normale meq ( de kleinere ) doe ik de zijkanten , de monello microfiber spons heb ik ook , moet hem alleen nog een keertje testen net zoals de rasta spons , gewoon nog geen tijd voor gehad . Ik heb gezien dat je hele grote pads hebt maar dan moet je met twee handen werken , zal even kijken of ik een link kan vinden .
Ja deze bedoel ik misschien even deze uit proberen http://adamspolishes.com/adam-s-wash-pad-3-pack.html
 
Laatst bewerkt:

Chris van S.

Premium Member
Ik snap goed wat je bedoelt @marlene. Weet zeker dat de incredimit te groot en zeker te zwaar voor je is. Al verwerkt deze mitt super licht.
De optie om naar de sponsen te kijken zou ik zeker overwegen.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Vaak gebruik ik de Megs mitt gewoon los, het elastieke deel natuurlijk aan de bovenkant. Wel goed opletten dat je de mitt niet laat vallen.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Tja. Dat wordt spierballen kweken. ;) De Monello hoeft niet duim-vinger te zijn. Je kunt het naadje ook tussen je middel- en ringvinger doen. Zelf heb ik het idee dat de Icredimitt niet zo zwaar is.
 

marlene

Premium Member
Dank jullie wel voor de reacties!
Ik denk niet dat ik nog een wash mitt van een ander merk ga kopen, straks bevalt ie ook niet en heb ik voor elke velg een aparte mitt, hahaha. De Adam's pads zijn inderdaad ENORM @Srt4 en gaan het ook niet worden. De Madness Incredipad is misschien dan toch de beste optie, niet enorm groot maar hopelijk ook niet te klein. Als niemand hiermee ervaring heeft dan word ik maar de eerste. ;)
 

Woody

V.I.P. Member
Misschien is de Microfiber Madness Incredipad iets voor je?
Die is niet al te groot en werkt goed. Succes in ieder geval met je zoektocht ;)
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Incredipad of Incredisponge (is de favoriet van @waxgirl ) is zeker een goede optie. Meguiar's heeft alleen nog maar de thick washmitt in het assortiment en daar is de kraag echt veeeel te groot, dus die glijdt bij iedereen van zijn pols.
Eventueel is de CSF washmitt nog een optie, die sluit mooi aan en wordt niet zo zwaar maar glijdt veel minder gemakkelijk over de lak als een Incredimitt/sponge/pad
 

Srt4

Premium Member
Misschien leuk voor een meeting of zo bij ww , geblinddoekt een paar verschillende mits en sponsen uit proberen zonder dat je weet wat voor merk het is , gewoon op gevoel emmer met sop er bij en een testauto ,
Altijd leuk zulke testjes hahaha
 

marlene

Premium Member
De CSF washmitt lijkt qua microvezel op mijn oranje, dus als ik nieuwe neem dan liever toch eentje die nog zachter over de auto glijdt. Het wordt de Incredipad of -sponge! Misschien dat ik even wacht tot de workshop en dan de grootte in het echt kan bekijken. ;)

Ik ben bang dat zo'n geblinddoekte test met emmers sop niet beperkt blijft tot de testauto. :D
 

2shiny

V.I.P. Member
De incredipad is fantastisch.!
Anders kan je nog steeds een dikke doek nemen en deze in 4 (of meer plooien) en die gebruiken als pad
 

Pino

Premium Member
Incredimitts zijn superdingen en als je graag iets in die kwaliteit wil, liggen Incredipad en Incredisponge voor de hand. Als je tenminste een wasmedium wil hebben dat je zelf vast moet houden.

De oorspronkelijke vraag ging over 'dameswashandschoenen'. Een optie waar ik dan aan denk is de Gyeon Smoothie. Denk dan aan een Incredimitt, maar dan eentje voor kleine handen. Heeft overigens wel zo'n stiknaadje in het midden, dat ik persoonlijk wel fijn vind (paar vingers links van de naad en een paar rechts, zodat je je mitt beter kunt handlen), maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.
 

marlene

Premium Member
Ik denk dat ik er inmiddels wel uit ben en de Madness Incredipad voor mij de beste oplossing is. Nogmaals bedankt voor de reacties!
 

Addy

V.I.P. Member
Daar ga je geen spijt van krijgen. Heb zelf kleine handen en een washmitt hield ik ook altijd gewoon vast ipv met de hand erin. Met een spons heb ik niets en toen de incredipad gekocht en absoluut geen spijt van gehad. Fijn maatje.
 

marlene

Premium Member
Daar ga je geen spijt van krijgen. Heb zelf kleine handen en een washmitt hield ik ook altijd gewoon vast ipv met de hand erin. Met een spons heb ik niets en toen de incredipad gekocht en absoluut geen spijt van gehad. Fijn maatje.
Dankjewel! Morgen komt ie, dus als het nog droog wordt deze week gaan we het ook beleven. :)

Handige tip, @mdlange. De IncrediPad is onderweg, maar ik ga zeker de andere washmitts zelf even smaller maken zodat ik ze veilig (niet vallen) kan gebruiken voor de onderkant van de auto. Dankjewel!
 

Nieuwste berichten

Bovenaan