Dan ook maar even voorstellen als Guido_BMW......

Guido_BMW

New Member
Goeiedag detailers en andere poetsfanaten,

Na ruim nu een half jaar via forums (onder andere dit) en youtube-filmpjes kennis opdoen over hoe je nu echt een auto (krasbeperkend/vrij) wast en daarna detailt (lees: polijst), dan toch maar op verzoek van Stefan van Waxworld (workshop II gedaan) mijzelf even voorstellen en aanmelden op dit forum.

Ik ben dus Guido Brouns en woon in het zuidelijkste puntje van Nederland, te weten in Bocholtz (vlakbij grensovergang Duitsland => Aken en Vaals). Ben 45 jaar (woon samen met mijn vrouw en 4 katten) en al ruim 27 jaar autogek/bezitter, waarbij alle merken zowat de revue wel eens gepasseerd zijn (uit nieuwsgierigheid of gewoon leuk). Uiteindelijk is de rode draad daarin toch altijd het huidige merk BMW geweest. Ik ben de tel kwijtgeraakt, maar ik denk dat we wel de 30 ruim gepasseerd zijn.
Het poetsen (veelal wel al Sonax-produkten) gebeurde nog ouderwets met een spons (sorry) en het drogen met een super zeem (lachertje tov de Gyeon Silk Dryer). De wasstraat was voor mij “veilig”, want ik dacht altijd dat met “lappen” (en duur genoeg) ipv borstels geen kwaad zou kunnen?! Totdat je ziet wat dat doet op een ook nog zwarte BMW. Dus begin dit jaar moest dat anders……gezien het swirlparadijs waarmee ik rondreed.
Dus nu doe ik het allemaal “volgens het (detail)boekje”, met 3-emmer methode, foamen, voor ieder onderdeel een apart flesje of meerdere en heerlijk drogen met speciale droogdoeken.
Een beste kameraad heeft mij geholpen met de eerste stappen in polijsten met de DAP900 V3, waarna Stefan in workshop II de theorie (praktijk had ik al een beetje) nog eens heeft opgehelderd. Dit heeft geresulteerd dat ik in mijn vakantie de grijze “oude” BMW E39 523i uit 1998 (eigenlijk de auto van mijn vrouw…..maar stiekem mijn nostalgie) helemaal 3-staps gepolijst (Chemical Guys V-serie) heb en daarna voorzien van een heerlijke Smartwax (roze dameskleur haha).
Daarvoor heb ik op mijn eigen BMW F01 730dA uit 2013 al geoefend op de motorkap en kofferdeksel. Maar dit ga ik dus “overdoen” met een grovere combi, nu ik dat “durf”. Daar was het wel heerlijk om met de Black hole al te werken, en daarna af te werken met een Collinite 476S wax.
Na al heel wat bestellingen gedaan te hebben bij Waxworld (en in het begin en voor sommige producten ook bij Carclean: sorry Waxworld) vanaf 30 maart dit jaar, heb ik al een aardige kast vol en is mijn verzameling nog steeds groeiende. De “basis-produkten” heb ik al redelijk op peil, maar er is zoveel moois en goed spul te koop dat ik iedere dag wel weer wensen heb. Dus Waxworld, jullie komen voorlopig niet van mij af als klant haha. En altijd prettig contact, ook als je de winkel bezoekt. Stefan, top!
Hieronder dan ook enkele foto’s van mijn auto’s en een kleine kijk in mijn verzameling deels (“detailkast”) met de laatste aanwinst nog erbij. Dit moet het zo’n beetje (hoop gelul ;-) ) wel zijn als voorstelrondje.
Oh ja, en door bijna dagelijks in dit forum van WW rond te struinen, hecht ik inmiddels al veel waarde aan de meningen en expertise van een aantal vaste leden, zoals oa. Stefan natuurlijk, Kilometervreter, Black Widow, BlackPassat en Woody. Maar zij staan ook in de top 15 van meeste berichten. Dit zijn dus mensen die zo’n forum levend houden, de kennis en kunde erin houden en het zo waardevol maken. Een klein bedankje nu al richting deze “drijvende krachten” achter dit forum!

Groeten,

Guido

IMG_20180429_171337.jpg 20180728_180649.jpg
20180724_125631.jpg 20180818_130537.jpg
 

Woody

V.I.P. Member
Welkom Guido, Veel lees en detailplezier hier!
Leuk dat je mijn naam noemt, al moet ik heel eerlijk bekennen dat ik hier niet meer zoveel post als voorheen.
 

SLK

V.I.P. Member
Welkom hier! Leuke voorstel post. Zo te zien ben je al geen beginneling meer, dat gaat helemaal goed komen met die twee mooie BMW's van je.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Welkom @Guido_BMW je hebt er een mooie voorstelpost van gemaakt waardoor we je nu al een beetje lijken te kennen.
De BMW's staan er al strak bij maar "a detailers job is never done"
Dank voor je mooie compliment, daar gaat de detailer van glanzen;)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan