DetailPro - Incredible snowfoam

IbizaSigno

V.I.P. Member
DetailPro
Incredible snowfoam

20170814_163013.jpg

Foamen, het blijft toch altijd leuk om te doen! En bovendien heeft het veel nut. Het weekt vuil los van de lak dat afgespoeld wordt, zo kunnen swirls voorkomen worden.

Merk en product
Het merk Detailpro was voor mij tot op heden een onbekend merk. Onlangs is het toegevoegd aan de webshop van waxworld. Op de verpakking staat een webadres, echter is de website (nog) niet klaar dus achergrond informatie ontbreekt in deze review.
Het product is een snowfoam zoals we dat kennen van vele merken. Een snowfoam zorgt ervoor dat vuil losgeweekt wordt en veilig afgevoerd van de lak zodat er veiliger gewassen kan worden. Deze Incredible snowfoam kost normaliter €10,00 voor 500ml. Zelf heb ik een één liter mengfles dus per fles 100 ml snowfoam toevoegen aan 1000ml water. Betekent €1,- per mengfles vol. Ik kon er twee auto's mee foamen. Gebruik je het advies om 1:20 te mengen dan kost het je dus €0,50 per liter. Het beloofd de ultieme snowfoam te zijn, zou het dat zijn?


Verpakking

De voorzijde
20170814_163013.jpg
De voorkant van het etiket is duidelijk. Het merk, de inhoud en werking zijn duidelijk weergegeven. Op het eerste gezicht oogt het wat simpel. Wat mij opviel is de spreuk 'It's just incredible'.

De achterzijde
20170814_164126.jpg

Ook de achterzijde is helder en overzichtelijk. De gebruiksaanwijzing en veiligheidswaarschuwingen staan omschreven in Nederlands, Engels en Duits.

De snowfoam is rood/ oranje van kleur en ruikt heerlijk zoet. Ik kan de geur niet helemaal thuisbrengen maar het lijkt op aardbei. De dikte van de foam is goed. Niet zo dik als shampoo maar niet te doen. De foam mengt makkelijk in de mengfles.
20170813_134149.jpg

De werkwijze
Oo de verpakking staat de snowfoam Incredible is voor vuile auto's als ook gewaxte auto's. Voor deze review heb ik mijn Fietsa gefoamed die recent is voorzien van een laag wax en een Aygo die geen wax oid heeft.

20170813_134745.jpg

Aanbrengen 1:10 op de verpakking staat van onder naar boven. Tijdens het aanbrengen ruik je de zoete geur van de foam goed.

En uit laten lopen

Na het afspuiten met de hogedrukreiniger. De sheeting en beading waren duidelijk nog aanwezig. Mijns inziens een teken dat de bescherming nog zijn werk doet. De Incredible snowfoam is dus werkelijk wax safe! (Mits 1:10 of hogere verdunning).20170813_135834.jpg
En na het wassen en drogen.
20170813_155929.jpg

Dan een vuile auto.
20170814_133339.jpg

Ook hier weer de foam aangebracht in een verhouding van 1:10. Afspuiten wat sneller gedaan dan normaal dit in verband met de zon en warmte.

Zoals duidelijk is in de filmpjes is de foam niet erg dik. Sommige mensen zijn op zoek naar foam met de dikte van scheerschuim. Wat mij betreft is dan onzin(!). Foam die dunner is sluit het vuil in en voert het van de lak door af te glijden. Dit voorkomt swirls e.d.
Na het afspuiten.
20170814_134523.jpg

Eindoordeel
+ punten
+ Mengt goed in de mengfles,
+ Gunstige prijs, toch zeker een paar euro onder de prijs van andere foamshampoo's,
+ Goede reinigende werking. Werkt goed in en weekt vuil los.
+ Dikte van de foam is gunstig voor het afvoeren van het vuil,
+ Geur is erg aangenaam,
+ LSP veilig.

- punten
- Onduidelijk of je het in de zon of schaduw moet gebruiken,
- Onduidelijk hoe lang het in dient te werken.

De DetailPro Incredible snowfoam is een heerlijk geurende foam en een goede reinigende werking heeft en de beschermende (wax)laag veilig reinigt. Dat kun je incredible noemen, zeker gezien de prijs!

Tot de volgende!
 
Laatst bewerkt:

Addy

V.I.P. Member
Leuke review. Ik ga het de volgende keer ook eens proberen 1:10
Prijs is zeker ook gunstig vind ik.
En neem je de 5 liter kan dan is de prijs nog een stuk gunstiger per foambeurt.
En zeker als je wint..:D
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Lekker leesbare review Nicky.
Ik zie dat de foamstraal horizontaal uit de spuitmond komt, heb je daar een speciale reden voor? Bij mijn foamlans staat de spuitmond verticaal georiënteerd. Dat is (tenminste vind ik) handig bij het aanbrengen; ik kan in twee banen de auto van achter naar voor en terug in één keer infoamen.

Dit weekend hebben @blackpassatjunior en ik beiden nog gefoamt. De ene keer met een verdunning van bijna 1 op 25 en de andere keer 30 ml Incredible snowfoam plus 570 ml water, dat is dus een 1 op 19 verdunning. Nog steeds een voldoende schuimlaag die goed vloeit en lekker vlot afloopt, lijkt me prima voor foamen in de zon.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Dankjewel @BlackPassat. De foamstraal staat zo ingesteld omdat ik soma over het dak heen foam en de auto van de buren ook direct foam. Dat zal wel aan mijn motoriek liggen :D
Goed te lezen dat er ook in een hogere verdunning gewerkt kan worden. Dat maakt de foam nog betaalbaarder. Hoe is de reinigende werking als je het 1:25 verdund?
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Vanuit het oogpunt geredeneerd dat je het foamen doet als prewash ben ik van mening dat de reinigende werking bij een oplossing van hoger dan 1 op 20 nog steeds voldoet. Omdat het dan makkelijker afloopt wordt het oppervlakkige vuil goed afgevoerd, de echte roadgrime krijg je toch pas weg met de washmitt in de stap erna.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Als de foam dunner loopt het beter van de lak, dat ben ik met je eens. Waar ik mijn vraagtekens bij heb is of meer verdunde foam even goed reinigd als minder verdunde foam. Ik denk dat het altijd een reinigende werking heeft, de vraag is: hoe effectief is een meer verdunde foam ten opzichte van een minder verdunde foam? (Wanneer de lak even vuil is natuurlijk).
 

Nieuwste berichten

Bovenaan