Detailruimtes

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Een plek waar forumleden foto's kunnen posten van hun detailruimte en waar andere detailers inspiratie op kunnen doen voor hun eigen ruimte. Goed of slecht idee, persoonlijk ben ik erg benieuwd naar hoe iedereen zijn of haar werk/hobby plek heeft opgebouwd en aangekleed. Deel je foto's!

Momenteel ben ik zelf namelijk opzoek naar mijn eerste koopwoning met eigen oprit en/of garage. Mijn eerste vraag, hoe groot moet volgens jullie een garage nou zijn? Vaak zijn garages aan huis niet meer dan 3 meter breed. Is dit genoeg? Mijn Mercedes CLS is 5 bij 2 meter, dan zou de garage toch minimaal 7 bij 4 moeten zijn om er comfortabel aan te kunnen werken, of toch niet?!? Deel je mening!

Hopelijk heb ik met dit bericht iedereen genoeg geprikkeld om er een leuke en leerzame topic van te maken!
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
"Vroeger" zette ik de auto voor ons huis op het voetpad om te detailen. Later zijn we verhuisd en had ik de beschikking over een oprit voor twee auto's en een carport. Dat was ideaal. Inmiddels weer verhuisd en nu de beschikking over een oprit. Dat volstaat vooralsnog. Ik heb wel eens gewerkt in een garage met standaard afmeting,dat is niet ideaal. Vraag maar aan @SLK. Ook heb ik in grotere rui.tes gewerkt. Een anderhalf tot twee meter om de auto heen is toch wel ideaal. In de buitenlucht vind ik zelf prettig.
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
"Vroeger" zette ik de auto voor ons huis op het voetpad om te detailen. Later zijn we verhuisd en had ik de beschikking over een oprit voor twee auto's en een carport. Dat was ideaal. Inmiddels weer verhuisd en nu de beschikking over een oprit. Dat volstaat vooralsnog. Ik heb wel eens gewerkt in een garage met standaard afmeting,dat is niet ideaal. Vraag maar aan @SLK. Ook heb ik in grotere rui.tes gewerkt. Een anderhalf tot twee meter om de auto heen is toch wel ideaal. In de buitenlucht vind ik zelf prettig.
Advies gebaseerd op een hoop ervaring hoor ik wel! Bij ons thuis heb ik nu beschikking over een oprit (6 bij 5) die gedeeltelijk overkapt is door een carport (6 bij 3). De 3 meter brede carport is bij slecht weer vrij problematisch, dus de anderhalve meter rondom de auto heen lijkt mij inderdaad ook een mooie maatstaf!
 

SLK

V.I.P. Member
Bij onze eerste woning had ik een, qua breedte tenminste, een standaard garage van 9,50 bij 2,50. Dat was, zoals @IbizaSigno al zei, niet ideaal. Auto strak tegen de muur, krap 70 cm om op je krukje langs de auto te rollen, auto verplaatsen en hetzelfde ritueel aan de andere kant.
Sinds 4 jaar een nieuwe woning met een dubbele garage van grofweg 9,30 bij 5,60 en een carport van 4,50 bij 5,60 ervoor.

Beide zijn een groot genot.
De garage om, na enig schuifwerk van (veel te) veel rommel, vorstvrij en droog te kunnen detailen en de carport, om altijd een droge in-/uitstap te hebben en de auto's vorstvrij te kunnen stallen.

Bijgevoegde foto's van de garage vlak na aankoop van de woning, dus nog zonder kasten, fietsen, motor, speelgoed, tuinkussens en al wat meer nogal makkelijk een plek vind in een, voorheen, lege ruimte....:rolleyes:

20170218_122636.jpg20170218_122616.jpg
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ik heb zelf geen detailruimte maar ik kan gebruik maken van een bedrijfpand op een bedrijventerrein. Van niemand last. Muziek lekker aan en gaan. Niemand die komt “zeiken”.
Nou kom ik nog wel eens in helwijk en daar staat/stond een mooi huisje voor je te koop. Met overdekte oprit en garage.
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Ik heb zelf geen detailruimte maar ik kan gebruik maken van een bedrijfpand op een bedrijventerrein. Van niemand last. Muziek lekker aan en gaan. Niemand die komt “zeiken”.
Nou kom ik nog wel eens in helwijk en daar staat/stond een mooi huisje voor je te koop. Met overdekte oprit en garage.
Hahah dat is bij mij om de hoek! Mooi huis met genoeg ''detailmogelijkheden'', alleen is hij inmiddels al verkocht... :(
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Gisteren hebben we onze osmoseinstallatie in bedrijf gesteld. Hiermee hebben we water in de puurste vorm ter beschikking, vrij van kalk, mineralen, metalen en organische vervuiling. Ideaal voor het afspoelen na het wassen maar ook om je concentraten mee aan te lengen.

2724D721-B2B7-41B9-9BE6-1F6051AD3729.jpeg
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dat klopt inderdaad, bij een waterontharder worden alleen kalkdeeltjes verwijderd en osmose is helemaal vrij van alle deeltjes, dus er blijft dan puur H2O over.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan