Een nieuwe wagen detailen.

stryker

Member
Maandag ga ik mijn nieuwe wagen afhalen.
Ik heb al gezegd in de garage dat ze hem niet mogen wassen.
aangezien ik hier niets terug vind over hoe een nieuwe wagen te detailen dacht ik van een "how to" te maken.
Ik ga vernoemen hoe welke stappen ik ga ondernemen, als er iets niet in de juiste volgorde staat laat je maar iets weten dan verander ik het. Ik ga ook foto's van de wagen in de verschillende stappen maken en daarna toevoegen.

1) foamen zodat het vuil kan losweken, 5tal min laten intrekken (ondertussen de velgen wassen) daarna met de hd reiniger de wagen afspuiten.
2) de wagen inspuiten met tar x, weer laten inwerken en daarna afspoelen.
3) de wagen inspuiten met iron x, weer laten inwerken en daarna afspoelen. (Ik weet niet of je iron x en tar x samen op de auto mag spuiten. Dit hoor ik graag.)
4) de wagen wassen met de 2 emmer methode
5) clayen met een zachte clay.
6) polleren met menzerna pf2500 ism witte pad
7) met carpro eraser de panelen schoonmaken
8) polleren met carpro essence ism carpro glosspad
9) carpro reload spray erover en daarna eventueel scg barrier reef wax
10) interieur stofzuigen en zetels inwrijven met carpro cquartz fabric.
11) dashboard... voeden met silk shine dressing van chemical Guy's
12) ramen bewerken met rain x.

Als er iets niet goed is hoor ik het graag.
 

Kilometervreter

überspammer
Als je in mijn topic kijkt zie dat ik ook mijn V60 gedaan heb.

Ik zou stap 1 overslaan, je mag toch aannemen dat die schoon geleverd wordt?
Eerst wassen en dan pas met tar-x en Iron-x kijken en dan nog een keer wassen.
Waarschijnlijk is stap 6 (hopelijk) niet nodig.
Ik zou ook geen barrier reef over de reload zetten maar dat kan uiteraard wel.

Ik ben benieuwd naar je foto's en leuk om te doen natuurlijk!

Succes.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Eerste sta zou ik juist gewoon doen, een kleine moeite, groot plezier :)
Stap 6 zal helaas waarschijnlijk wel nodig zijn, wij hebben nog nooit een auto gezien die helemaal perfect binnenkomt. Daarbij wordt de glans (ook van een nieuwe auto) gewoonweg beter na een polijstbeurtje...
 

stryker

Member
@Stefan zit ik qua volgorde goed of moet er zoals kilometervreter zegt eerst gewassen worden daarna iron x en tar x doen daarna weer wassen of zoals ik het geschreven heb?

@Stefan nog een vraagje ivm cquartz uk. Ik was aan het nadenken om de wagen eventueel te coaten maar ik heb het probleem dat mijn auto buiten slaapt en ik deze vrijwel elke dag nodig heb. Is het een probleem als ik na de essence de cq uk erop zet eventueel met reload aftoppen (dan zal het wel al avond zijn) 'S anderdaags 's morgens ermee vertrek naar het werk?
Want 's morgens zit er condens op de wagen. Wel te verstaan dat ze 2dagen na elkaar mooi weer uitgeven.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
De Iron.X en Tar.X gebruik je gewoon tijdens het wasproces, dus dat is prima.
Als de CQUk wordt opgevolgd door Reload (minimaal een uur wachten na de CQUk) dan zorgt de Reload ervoor dat de coating niet wordt blootgesteld aan vocht, mag geen probleem zijn verder.
 

stryker

Member
Vandaag heb ik mijn nieuwe wagen onder handen genomen. Ik dacht dat een nieuwe wagen niet zoveel werk kom zijn. Heb me toch vergist. Afgelopen maandag had ik de wagen afgehaald zonder dat ie gewassen was (had het uitdrukkelijk gezegd dat dat niet mocht).
Kon het de maandag niet laten om hem niet te wassen. Dus heb ik hem gewassen met de 3 emmer methode. Voorafgaand gefoamd en behandeling met iron x en tar x. Het viel al bij al nog mee buiten dat er volgens mij in het fabriek een ongelukje met routex ofzo is gebeurt. De onderkant van de voorbumper had een grote strook met routex achtig spul. Dus wasit naar de *lote. Verder stond de hele auto ook onder de spuitnevel van routex. (Allemaal zwarte puntjes)
De auto was ook geleverd met type plaat deze heb ik ook direct verwijderd.

Vandaag opnieuw gefoamd en vervolgens gewassen met de 3 emmer methode. Daarna met de witte soft Clay van carpro de wagen geclayd was veel werk om al die zwarte puntjes weg te clayen. Met maring tot gevolg.

Toen een testspot gemaakt. De witte pad met mezerna 2500. Dit gaf een goed resultaat maar het kon beter.
Dus de orange pad met mezerna 400 geprobeerd en dat was veel beter. Daarna terug de witte pas met mezerna 2500. Vervolgens carpro essence met de carpro gloss pad. Afgetopt met carpro reload en daarna nog een laagje met scg wax voor de extra glans.
Daarna de ruiten allemaal een behandeling gegeven met rain x.
De trim buiten behandeld met chemical Guy's tire and trim gel. Daarna de zetel behandeld met cquartz fabric en het dashboard en plastiek binnen gevoed met chemical Guy's silk shine dressing.
IMG_0787.JPG IMG_0802.JPG IMG_0803.JPG IMG_0805.JPG IMG_0806.JPG IMG_0809.JPG IMG_0805.JPG IMG_0787.JPG IMG_0802.JPG IMG_0803.JPG IMG_0805.JPG IMG_0806.JPG IMG_0809.JPG IMG_0805.JPG IMG_0790.JPG
 

Nieuwste berichten

Bovenaan