ome joop
New Member
Beste forumleden
Het lijkt me leuk om eens een volledig verslag te maken i.p.v. per product dit te doen.
Zo komt de volgorde eruit en daardoor de mogelijkheden om producten onderling te combineren. Ik heb de laatste weken nogal wat gekocht bijWaxworld Zeer tevreden over de afhandeling als ook de producten.
Mijn auto is een honda civic uit 2009 en destijds nieuw gekocht.
Door omstandigheden Meguiars ontdekt en toen is het begonnen.
Ik was altijd al een detail freak, maar kende Meguiars echt niet, als ook geen enkele andere. Internet was er lang geleden nog niet, en tja wat zegt een naam als je niet bekend bent.
Dus in 2010 is het begonnen. Halfords werd mijn vaste adres, ook om even langs te gaan voor de gezelligheid. Maar dat is over.
Ik had inmiddels waxworld al gevonden. En na een aantal jaren revieuws te hebben gelezen en de site door te spitten, is er wel wat meer kennis gekomen, vooral over merknamen en producten. Wat een mogelijkheden!!!!
Tot zover een terugblik.
Ik heb laatst de Chemical Guys Jetseal gekocht en was zeer benieuwd naar het eindresultaat.
Ook hun washandschoen is mega super. Ik denk een topper waar Meguiars een gedegen concurrent aan heeft.
Je hebt veel contact met de lak, en je hoeft niet ergens op te letten als druk enz.
Gewoon rustig werken volgens de 2 emmer methode en bingo, perfect schoon.
Zeer blij met deze washandschoen.
Maar laat ik bij het begin beginnen.
Eerst de auto gewassen met NXT shampoo (Meg's) en grondig.
Na het drogen met de CG droogdoek, tevens een aanrader, want door de dikte en zachtheid, een ideale doek om te drogen en achtergebleven vuil (sorry) te verwijderen.
Nadat de auto droog is, Meg's Show Car Glaze erop gedaan. Dat is al een verbazing tot aan je tenen. Ca. 10 min. laten curren en afnemen, nawrijven met Meg's Final Inspection. ( Die 10 min. is wel afhankelijk van weersomstandigheden als lucht-
vochtigheid, temperatuur en wind. Bij veel wind begin ik al nergens aan).
Dan CG Jetseal erop, eerst 20 min. laten curren, maar 2 uur gaat eigenlijk beter.
Het aanbrengen en uitwrijven is een makkie, zeker als je langer wacht, en het lijkt ook zo alsof het residu transparanter wordt n.v.t.
Na het uitwrijven Meg's Ult. Quik Wax erop.
Na 2 uur nog even aftoppen met CG Spray Sealant.
Een spiegeling die ik nog nooit heb gezien.
Zelfs al na de Meg's Show Car Glaze (de pure olie) is de spiegeling al zo stuk scherper geworden, dat je denkt, kan dit nog verder. En ja, hoewel weinig, de CG Jetseal voegt dat wel toe.
Hoewel ik de lampen voor en achter (die bij dit type auto doorlopen) altijd heb onderhouden met polish soorten van Meg's alsook de plastx, Head Light Protectant, waxen, verzin het maar, denk je dat dit goed is.
Tot je de bovenstaande stappen ook hierop toepast. Zit er nog wel iets voor!!!
Onderlijst is ook gelakt, en uiteraard bijgehouden zoals de lak, even afgetopt met CG Spray Sealant, de bovengenoemde stappen een volgende ronde.
Met de velgen erbij, simpel gedaan, want de dag was wel om. En dit heeft wel 9 uur geduurd.
Voor alle stappen de elite gold doeken van CG gebruikt en hun finishing pad.
Aanbrengen SCG met de pad van Waxworld.
En uiteraard de pads geprimed met Pad Conditioner van CG. A must a have!!!!
Daarna alles in de wasmachine en is weer schoon.
De wax uit de pad halen is wel wat werk. Voorzichtig knijpen e.d. geeft ook resultaat.
De Jetseal is zelfs Pad cleaner van CG bestendig, oppervlak is wel schoon, maar wat
dieper in de pad zit, blijft achter, dus eruit werken door te knijpen/kneden.
Tot zover...
Het lijkt me leuk om eens een volledig verslag te maken i.p.v. per product dit te doen.
Zo komt de volgorde eruit en daardoor de mogelijkheden om producten onderling te combineren. Ik heb de laatste weken nogal wat gekocht bijWaxworld Zeer tevreden over de afhandeling als ook de producten.
Mijn auto is een honda civic uit 2009 en destijds nieuw gekocht.
Door omstandigheden Meguiars ontdekt en toen is het begonnen.
Ik was altijd al een detail freak, maar kende Meguiars echt niet, als ook geen enkele andere. Internet was er lang geleden nog niet, en tja wat zegt een naam als je niet bekend bent.
Dus in 2010 is het begonnen. Halfords werd mijn vaste adres, ook om even langs te gaan voor de gezelligheid. Maar dat is over.
Ik had inmiddels waxworld al gevonden. En na een aantal jaren revieuws te hebben gelezen en de site door te spitten, is er wel wat meer kennis gekomen, vooral over merknamen en producten. Wat een mogelijkheden!!!!
Tot zover een terugblik.
Ik heb laatst de Chemical Guys Jetseal gekocht en was zeer benieuwd naar het eindresultaat.
Ook hun washandschoen is mega super. Ik denk een topper waar Meguiars een gedegen concurrent aan heeft.
Je hebt veel contact met de lak, en je hoeft niet ergens op te letten als druk enz.
Gewoon rustig werken volgens de 2 emmer methode en bingo, perfect schoon.
Zeer blij met deze washandschoen.
Maar laat ik bij het begin beginnen.
Eerst de auto gewassen met NXT shampoo (Meg's) en grondig.
Na het drogen met de CG droogdoek, tevens een aanrader, want door de dikte en zachtheid, een ideale doek om te drogen en achtergebleven vuil (sorry) te verwijderen.
Nadat de auto droog is, Meg's Show Car Glaze erop gedaan. Dat is al een verbazing tot aan je tenen. Ca. 10 min. laten curren en afnemen, nawrijven met Meg's Final Inspection. ( Die 10 min. is wel afhankelijk van weersomstandigheden als lucht-
vochtigheid, temperatuur en wind. Bij veel wind begin ik al nergens aan).
Dan CG Jetseal erop, eerst 20 min. laten curren, maar 2 uur gaat eigenlijk beter.
Het aanbrengen en uitwrijven is een makkie, zeker als je langer wacht, en het lijkt ook zo alsof het residu transparanter wordt n.v.t.
Na het uitwrijven Meg's Ult. Quik Wax erop.
Na 2 uur nog even aftoppen met CG Spray Sealant.
Een spiegeling die ik nog nooit heb gezien.
Zelfs al na de Meg's Show Car Glaze (de pure olie) is de spiegeling al zo stuk scherper geworden, dat je denkt, kan dit nog verder. En ja, hoewel weinig, de CG Jetseal voegt dat wel toe.
Hoewel ik de lampen voor en achter (die bij dit type auto doorlopen) altijd heb onderhouden met polish soorten van Meg's alsook de plastx, Head Light Protectant, waxen, verzin het maar, denk je dat dit goed is.
Tot je de bovenstaande stappen ook hierop toepast. Zit er nog wel iets voor!!!
Onderlijst is ook gelakt, en uiteraard bijgehouden zoals de lak, even afgetopt met CG Spray Sealant, de bovengenoemde stappen een volgende ronde.
Met de velgen erbij, simpel gedaan, want de dag was wel om. En dit heeft wel 9 uur geduurd.
Voor alle stappen de elite gold doeken van CG gebruikt en hun finishing pad.
Aanbrengen SCG met de pad van Waxworld.
En uiteraard de pads geprimed met Pad Conditioner van CG. A must a have!!!!
Daarna alles in de wasmachine en is weer schoon.
De wax uit de pad halen is wel wat werk. Voorzichtig knijpen e.d. geeft ook resultaat.
De Jetseal is zelfs Pad cleaner van CG bestendig, oppervlak is wel schoon, maar wat
dieper in de pad zit, blijft achter, dus eruit werken door te knijpen/kneden.
Tot zover...
Laatst bewerkt door een moderator: