Elixir

AndyVR

Member
Vorige week heb ik thuis eens een testje gedaan waarbij ik gebruik maakte van verschillende carnauba waxen, sealants maar ook detailersprays waaronder Carpro Elixir.

Ik had een motorkap volledig gewassen, decontaminatie uitgevoerd en gepolijst met Menzerna 3500 met de bijhorende groene pad.
Vervolgens met Menzerna controlspray nagegaan en toen de motorkap verdeeld onder meerdere vlakken.

De uitslag gaf weer dat Exilir het wel erg goed deed als "detailerspray", zelfs beter dan sommige sealants en waxes...? Zowel in beading als sheeting en in duurzaamheid ook. Nu vroeg ik mij af als er mogelijks ceramische bestanddelen in Elixir zitten? IMG_20201205_114416.jpg
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Zo, dat is een mooie test. Carpro is inderdaad gebaseerd op SiO2 wat de duurzaamheid verklaart.
 

Epsilon

Premium Member
Het is ook mijn favoriet. Elixir maakt goed schoon en laat bescherming achter. Bij mij ligt tegenwoordig standaard een sprayer met Elixer in de auto samen met een Carpro Boa doek.

Mocht ik geen behoefte hebben aan bescherming pak ik de Poorboy's Spray and wipe.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Spray and Wipe vind ik zelf ook nog steeds een fijn product, precies zoals je zegt als er geen bescherming benodigd is.
 

SLK

V.I.P. Member
Spray and Wipe blijft ook één van mijn favorieten. Ook om bijvoorbeeld vogelpoep te verwijderen.
Heb standaard een klein flesje in de kofferbak staan...
En mocht het vuil al opgedroogd zijn, dan pak ik een stukje keukenrol, leg dat op betreffende plek en spray het royaal in met S&W. Even laten intrekken en je veegt het zo weg.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ook de Dodo Juice Basics of Bling detailingspray vind ik een aanrader voor vogelpoep of andere soortgelijke vlekken. Hoewel de DDJ iets streperiger is dan Spray&Wipe.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Er zijn natuurlijk heel veel Quick Detailers die hiervoor kunnen worden ingezet maar de Spray and Wipe is denk ik wel het meest “idiot-proof” van allemaal. Ik denk niet dat je daar ooit iets verkeerd mee kunt doen.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan