Epsilon's detailoverzicht

Kevin

New Member
Bedankt voor de tip over de watertemperatuur @BlackPassat en @Kevin Ik moest het even nakijken, en mijn Kärcher kan tot 40C hebben. Mijn handen zijn al snel koud dus ik ga het vast eens proberen.


@Kevin
Wat de lengte van de aanzuigslang betreft (die is 5m) werkte het goed voor mij hoor. Ik gebruik de machine niet op vol vermogen voor de auto trouwens.

De emmer in mijn test was ook smal genoeg dat de slang zichzelf vastdrukte. Maar als ik iets breders ga gebruiken dan zal ik even opletten of verzwaring nodig is.
Top, heb nog ff een foto gemaakt van mijn oplossing:
20191213_181429.jpg
 

Epsilon

Premium Member
Aangezien ik wel erg lovende reacties zag over een product van een merk dat ik al zeker 10 jaar niet meer heb gebruikt, was ik nieuwsgierig geworden. Gelukkig bleek het in de WW webwinkel aanwezig.

20200105_212824.jpg

Het heet in de USA trouwens ICE Seal N Shine.


De eerste stap is schoonmaken uiteraard. Het meeste vuil zat op de zijkanten en achterkant. Ik was zondag lekker in de weer met de hogedrukspuit op de velgen, toen ik ineens de vriend van mijn buurvrouw hoorde roepen dat het 10:30 was en er nog mensen slapen. Waarop ik zei: Zo laat? Vervolgens bleef het stil en kon ik lekker verder wassen. Sommige mensen...
20200105_103309.jpg

Het product zou gemakkelijk aan te brengen zijn, en dat was het zeker. Opspuiten, afnemen en opwrijven. Op sierlijsten zoals ik heb kun je het ook gewoon gebruiken. Ik vind het een mooie warme glans:
20200105_121017.jpg


20200105_122705.jpg

Ik ga dit zeker vaker gebruiken. Turtle Wax heeft me echt verrast.
 

Epsilon

Premium Member
Een tijdje terug was ik lekker in de weer met de koplampen en een Autoglym setje. Het was even spannend want ik had zoiets nog nooit gedaan. Uiteindelijk weer een ervaring rijker en ik ben tevreden met het resultaat.

IMG-20191225-WA0001.jpg

Inmiddels heb ik naast de Turtle Wax Sealant nu ook hun Ceremic spray coating gebruikt:

20200425_123509 (2).jpg

Ook hier een prachtige glans en het geeft zelfs een soort van satijnen gloed.
 

Epsilon

Premium Member
Momenteel heb ik de beschikking over een MINI en die wilde ik goed voor de dag laten komen. :D

20200521_122255 (2).jpg

20200521_122234 (2).jpg
Ik heb gewerkt met onder andere CarPro Reset, CarPro Perl, Angelwax Vision en Turtle Wax Sealant.


Ook de binnenkant kon niet ontbreken:

20200516_131221.jpg
Hier heb ik eerst stofgezogen en vervolgens leerbalsem en Angelwax Enigma Interno gebruikt.

Ik ben echt dol op deze auto's en ik kon nu eindelijk eens met mijn gezin erin rijden. Lekker het dak open en gaan :D
 

Epsilon

Premium Member
Een tijdje terug had ik mijn oom gevraagd of ik zijn Suzuki Alto eens mocht aanpakken en nu was het zover.

20200706_134108.jpg

Het weer viel een beetje tegen want af en toe kwam er regen. Dat zorgde er voor dat ik niet alles heb kunnen doen wat ik wilde. Mijn opzet was ook te gaan polijsten, maar dat werd gereduceerd tot het met de hand doen van de motorkap, dak, kofferklep en lampen. Dat heb ik gedaan met Angelwax Perfect polish. En zelfs op die manier kwam er gele waas af, echt een aanrader!

Kortom, ik heb voornamelijk de lak gereinigd en dat knapte ook al enorm op:
20200706_134516.jpg

Ik gebruikte o.a. CarPro Iron X, Tar X, Multi X, Reset, een CarPro kleiblok (met DodoJuice Born Slippy) en dus de eerder genoemde Angelwax Perfect Polish.

20200706_163411.jpg

20200706_163346.jpg

Op de lak wilde ik eigenlijk Angelwax Drift doen, maar door tijdgebrek werd het Turtle Ceramic spray coating. Op de wielen zit CarPro HydrO2 Lite en op de banden CarPro Perl. Ik ben echt blij dat het wit ondanks het tijdgebrek zo mooi is uitgekomen.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Overduidelijk verschil. Er is inderdaad al een hoop verbetering te halen door simpelweg de lak op de juiste manier te reinigen. Staat er weer stralend bij!
 

Epsilon

Premium Member
Spontaan kwam mijn buurvrouw naar me toe vanwege bumper schade. Iemand was bij de supermarkt tegen haar auto aangekomen.

20200711_141708.jpg

Mijn doel was de schade zo min mogelijk zichtbaar te krijgen aangezien sommige stukjes te diep waren.

Helaas is de ná foto wat uit focus waardoor de diepere/donkere stukjes wat erger lijken. Een lakstift was er niet maar die zou nog komen.

20200711_151408.jpg

Mijn buurvrouw is in elk geval weer een stuk blijer.
20200711_1530461.jpg

Ik had een Krauss S75 polijster met gele Rupes pad gebruikt, op het erge stuk ook nog een oranje Chemical Guys pad met Angelwax Regenerate. Daarna nog Angelwax perfect polish op de CarPro Glosspad.
 

Epsilon

Premium Member
Tijd voor een nieuw hoofdstuk :D

20200911_134611.jpg

De Golf heeft plaatsgemaakt voor deze MINI Clubman. De staat is behoorlijk goed en er zit zelfs een glascoating op. Evengoed zie ik hier en daar nog wel wat dus ik hoef niet stil te zitten :p Ik ben in elk geval super blij!
 

Epsilon

Premium Member
Dank jullie :D Het was echt een verrassing dat mijn garage deze gevonden had en mijn wensen zijn ruim overtroffen. En omdat het een automaat is, kan eindelijk mijn vrouw er ook mee rijden.
 

Epsilon

Premium Member
Sinds 13 jaar heb ik eindelijk weer een leder interieur, dus dat moet wel zo mooi mogelijk blijven.

Aangezien ik erg blij ben met Angelwax producten heb ik hun leder sprays besteld en ook nog een (heerlijk zachte) leerborstel van Wheel Woolies. De kwast is van DetailPro. Opvallend genoeg kreeg ik veel schuim met de kwast maar niet zo erg met de borstel. Voor het schoonmaken leek het echter niet uit te maken.

20200920_145836 (2).jpg

Eerst stofzuigen, en vervolgens het leer gereinigd met Heaven for Leather. De Hide-Rate zorgt dat het leer weer lekker zacht en soepel word. Ik heb genoeg droog leder gezien dat wil ik graag voorkomen.

Ik ben zeer tevreden met het resultaat:

IMG-20200920-WA0004.jpg
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Gefeliciteerd met je mooie aanwinst! Een leder interieur is altijd een mooie toevoeging, goede kleur ook. Is het standaard leer of een luxueuzer soort?
 

Nieuwste berichten

Bovenaan