Epsilon's detailoverzicht

Epsilon

Premium Member
Gefeliciteerd met je mooie aanwinst! Een leder interieur is altijd een mooie toevoeging, goede kleur ook. Is het standaard leer of een luxueuzer soort?

Dank je @5T-3F-4N Bruin leer was een speciale optie, normaal zijn ze van (zwarte) stof of half leder.

Wat je vraag betreft over het leer zelf: ik weet niet genoeg van leer om je vraag te beantwoorden. Het is wel stevig in elk geval.

Het past ook erg goed bij de rest van het interrieur:
IMG-20200904-WA0021.jpg
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Prachtig klassieke uitstraling. Heb je de 7 laatste tekens van je VIN al eens door een VIN-decoder gehaald?
 

Epsilon

Premium Member
Dank je. Normaal ging ik vaak voor sportief, maar deze leunt meer op klassiek inderdaad. Ik heb ook een paar keer in een gave getunede MINI gereden en die daagt vooral uit. In die van mezelf zit ik een stuk rustiger :)

Ik had tot je het erover had nog nooit een VIN decoder gebruikt. Maar dat ik net snel keek waren de websites erg wisselend van kwaliteit.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Ik heb ook een paar keer in een gave getunede MINI gereden en die daagt vooral uit.
Dat komt me bekend voor, m'n broer heeft een '05 R53 Cooper S Works. Dus een met jankende compressor, die bezorgt altijd een grote grijns :).

Ik had tot je het erover had nog nooit een VIN decoder gebruikt. Maar dat ik net snel keek waren de websites erg wisselend van kwaliteit.
Ik krijg vandaag op letterlijk geen enkele "decoder" resultaat als ik mijn VIN gebruik :confused:.
 

Epsilon

Premium Member
@5T-3F-4N Gaaf zo'n JCW versie. Er bestaat wel een Clubman JCW, wie weet word dat de volgende :D Dat Charlie Cooper (kleinzoon van John Cooper) wedstrijden rijd in een R53 zegt ook wel wat.
 

Epsilon

Premium Member
Vandaag in de weer met DLux dat ik nog had liggen. Eigenlijk zou het te oud zijn maar het zag er nog prima uit dus waagde ik de gok. Eerst goed schoonmaken met Poorboys Spray and wipe, CP MultiX en Eraser. Vervolgens de CP DLux erop:

De focus lag op het plastic rond de wielkasten en de bodem, dus de rest is niet gewassen :p
20201012_170041.jpg

Na een poos zag het er zo uit:
20201013_121346.jpg
20201013_121407.jpg

Mooi zwart. Nu nog afwachten hoe lang dat zo blijft.

En voor de volledigheid: er zit nu ook een Cooper S tankdop op. :D
 

Epsilon

Premium Member
Laatst was ik met een simpele extractor in de weer om het tapijt te reinigen. Een vorige eigenaar heeft er in gerookt en met elke schoonmaakbeurt wordt die lucht goddank steeds vager. Het is al bijna weg zelfs.
20210103_123215.jpg

Ondanks dat er geen vlekken waren kwam er nog genoeg vuil uit:
20210102_162200.jpg

Tijdens de laatste wasbeurt ontdekte ik per ongeluk dat HydrO2Lite afgetopt met Angelwax Enigma QED erg mooi staat:

20210123_163837.jpg
 

Epsilon

Premium Member
Nu had ik eindelijk tijd om te Turtle Wax Max Wax te gebruiken op de MINI.

Er zat een redelijke film van vuil overheen.

20210320_103945.jpg

Met mijn foamgun had ik een beetje ruzie. Na 4 jaar gebruik heb ik dunne schuim, al geeft het wel een mooi lijnenspel. Inmiddels heb ik de foamgun schoongemaakt dus hoop ik dat de volgende keer weer normaal schuim krijg. Doorspoelen na elk gebruik deed ik al wel.

20210320_111805.jpg

Het uiteindelijke resultaat mag er zeker zijn. Het is mij persoonlijk wel wat veel werk om het goed te krijgen met 1 vochtige en 1 droge doek. Misschien ben ik teveel verwend door de HydrO2Lite en het gemak van een spray in het algemeen. Dat gezegd hebbend: de MINI heeft veel kunststof rondom waardoor ik voorzichtig moet zijn met aanbrengen van wax. Al las ik ergens dat deze wax geen witte waas op kunststof zou geven (en het ziet er naar uit dat het klopt).

Het vermelden waard vind ik dat de dop van de fles is zo'n trekdop is, en dat is geweldig. De wax is ook nog eens niet al te dik zodat het makkelijk naar beneden stroomt. De droogtijd is hooguit 5 minuten. Bij oudere formules was het vaak 15 á 20 minuten.

20210320_133536.jpg
20210320_133835.jpg

Het zilvergrijze dak lijkt zelfs wit met sommige lichtvallen.
 
Laatst bewerkt:

Guido

Active Member
Ziet er top uit in ieder geval, geweldige glans. In de foamgun zit meestal (hangt vh model af) een filtertje die je kan vervangen, zou je nog naar kunnen kijken:
1AA35354-FDD6-4FA2-B851-2E5B3CECB697.jpeg
 

Epsilon

Premium Member
Ziet er top uit in ieder geval, geweldige glans. In de foamgun zit meestal (hangt vh model af) een filtertje die je kan vervangen, zou je nog naar kunnen kijken:
Bekijk bijlage 16284
Ik wist eerst niet hoe ik de neus van de foamgun (Heavy Duty Foam Lance van WW) open kon maken maar via YouTube kwam ik daar achter. Daar zit ook dit filter in en die ik heb ik inmiddels schoongemaakt. :) Ik moet 'm nog wel testen.
 

Epsilon

Premium Member
Half december (4 maanden geleden) was de laatste keer dat ik de Opel Karl van de buurvrouw waste dus het werd wel tijd :) De Turtle Wax Ceramic spray coating (1 laag) was bijna weg, het zat vooral nog op de zijruiten.

De beurt ging in deze volgorde: Soft99 Iron terminator, AW Fastfoam, PB Strip down, CP Reset, AW Perfect polish (motorkap, voorruit, dak en lampen), Menzerna Metal polish op het chroom, CP Eraser en als laatste een verse laag TW ceramic spary coating.

20210417_100251.jpg
20210417_1003041.jpg


De Karl kan er weer even tegenaan:
20210417_1151171.jpg
20210417_1151301.jpg
 
Laatst bewerkt:

Epsilon

Premium Member
Vorige week de Karl opnieuw gewassen. o.a. Vliegroest verwijderd en de oude wax gestript. Nu zit er een mooi laagje Turtle graphene to the max wax op. Die wax vind ik echt heel fijn verwerken en het ziet er echt goed uit.

20210910_092303.jpg20210910_092310.jpg20210910_110806.jpg20210910_121150.jpg
 

Epsilon

Premium Member
De piano zwarte delen van de MINI konden wel wat mooier dus daar ging ik dit keer achteraan.

Het is vrij zacht plastic dus ik probeerde het eens met Angelwax Perfect Polish (wat ik sowieso geweldig spul vind) en een Waxworld foampad. Afnemen deed ik met een CarPro Boa.

Het fotografeert een beetje lastig, maar dit was voor:

20220116_142002.jpg

En het resultaat na 2x licht polijsten:
20220116_142855.jpg
20220116_142845.jpg

Het plastic knapte er mooi van op al zeg ik het zelf :) Daarna ging er nog een laagje Angelwax Enigma Interno overheen.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan