Even voorstellen: Koots

Koots

New Member
Tijdje geleden dat ik hier actief ben geweest, maar heb nu toch een vraag waar ik jullie expertise goed kan gebruiken. Onze dakkoffer vertoont zeer lelijke plekken, deels volgens mij door ingebrande zonnebrand. Je vraagt je wellicht af: het is een dakkoffer, waar maak je je druk om? Simpel: ik vind het lelijk ;-). Ik wil geen nieuwe kopen, deze bak is namelijk qua gebruik echt heel fijn.

Overspuiten is wellicht een (prijzige) optie, hoewel wellicht zelf te doen met speciale kunstoflak? Maar is het anders mogelijk om deze lelijke plekken met bv. een polijstmiddel aan te pakken?
 

Bijlagen

  • IMG_5606.JPG
    IMG_5606.JPG
    120,5 KB · Weergaven: 20
  • IMG_5607.JPG
    IMG_5607.JPG
    103,6 KB · Weergaven: 19
  • IMG_5608.JPG
    IMG_5608.JPG
    98,4 KB · Weergaven: 19

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Misschien kan je een testspot maken met een medium/finish polijstmiddel? Lelijk wordt het toch niet meer.
 

Koots

New Member
Ik heb nog een potje commandant staan (de groene), kan hier wel eens wat mee proberen.

Iemand anders ervaring met het (laten) spuiten tegen een redelijk bedrag?
 

Ketoembar

V.I.P. Member
ik kan het wegpolijsten voor je
Heel fijn dat je behulpzaam bent, maar ik heb een klein beetje mijn twijfels.
Als het ingebrande zonnebrand is, weet ik niet zeker of je dat eruit polijst.
Proberen kan zeker geen kwaad. Slechter wordt het zeker niet.
Maar ik ben benieuwd.
Laten jullie het weten of het gelukt is?
 

Koots

New Member
Ik heb van Leon begrepen dat je juist ingebrande zonnebrand met polijsten kunt wegkrijgen, maar zal zeker het resultaat delen.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Oh, ok. Dat zou alleen maar fijn zijn.
Misschien maakt het ook nog verschil hoelang de zonnebrand er al op zit en in de zon gestaan heeft.
 

SLK

V.I.P. Member
Wellicht ten overvloede maar wel uitkijken met het polijsten van kunststof, kan minder warmte verdragen dan metaal. En is de kleur gespoten of door en door grijs kunststof? Dat zou ook verschil kunnen maken.
 

Koots

New Member
Geen idee eigenlijk, lijkt me gespoten. Ik zal eens een klein stukje proberen met Commandant, kijken wat het doet.
 

Kilometervreter

überspammer
Als het gespoten is denk ik zeker dat het weg te polijsten is, als het grijs kunststof is wordt het anders, ik ging er eigenlijk van uit dat het gespoten is.
 

Koots

New Member
Ik heb afgelopen weekend eens geprobeerd met een beetje Commandant de plekjes weg te poetsen, maar denk toch dat het grijs kunstof is (wellicht met een transparante coating).

Heeft iemand zijn dakkoffer wel eens met plastidip behandeld? Lijkt me wat flexibeler dan lak...
 

Koots

New Member
;-) weet ook niet of die geholpen had. Ik denk echt dat overspuiten de enige manier is om hem weer netjes te krijgen.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan